Inlägg från: söta_bruden |Visa alla inlägg
  • söta_bruden

12 Maj 2007

Startar en tråd för oss som gifter oss 12 Maj. Det börjar ju närma sig nu...
    Här kan vi peppa varandra och hoppas på fint väder tillsammans. Välkomna alla 12 Maj brudar och brudgummar givetvis!!!

• Svar på tråden 12 Maj 2007
  • söta_bruden

tack, jag vet att den tråden finns, är med i den också, men just nu håller den på att delas upp i en tråd för varje datum... Därför startade jag den här, så har vi likt pingstbrudar och 19 majbrudar har en egen tråd...

Så välkomna hit....

• söta_bruden

här är allt under någorlunda kontroll iaf. Måste åka och lägga upp min klänning snarast! Även psalmer o solosånger börjar falla på plats. Psalm 197 har vi tänkt och solosånger ska vi ha två. den ena är bestämd helt, det blir "when you say nothing at all" för den är från det året vi blev tillsammans. Sen funderar vi på Sonja Aldéns "För att du finns". Ska träffa solisterna på söndag.

Vi gifter oss i Göteborg, Björlanda kyrka och ska ha festen i deras församlingshem.

• söta_bruden

kul att våren börjar smyga sig fram nu, kanske får vi fint vårväder med mycket gröna blad på träden den 12 maj???!

• söta_bruden

Soon to be Södertun; vad härligt det låter med pampiga psalmer. Hur blev klänningen??

• söta_bruden

hohooo är det någon kvar här inne?

• söta_bruden

Vad kul att du är kvar Soon to be Södertun

Vi har fått svar från alla gäster. Några kunde inte komma av olika anledningar men om jag säger så är det ingen utav dom som inte kommer som vi kommer att gråta över eller sakna så väldeliga...

Jag har ÄNTLIGEN lämnat in min klänning för att läggas upp 10 cm. Den ska nog vara klar imorgon.

Igår var jag och diskuterade blommorna med min fd chef (hon ska göra dem). Ännu en gång ändrade vi detaljer men nu är vi klara med det slutgiltiga. Det blir knoppiga vita och rosa pioner i hållare med muhlenbeckia och en massa vita och rosa band som hänger ned längs med handtaget. Svårt att beskriva...

Tärnan får en handbunden bukett med pioner i samma färg och näbben en bukett med rosa pioner. Karlarna får enkla vita pioner med silverdetaljer som corsage.

Har ni funderat på blommor?

Nä, nu ska jag fila lite på vigselprogrammet...

• söta_bruden

Jag fortsätter:

Slottet - I Åhus, Skåne
    söta_bruden - I Björlanda kyrka, Göteborg

• söta_bruden

Idag är det bara en månad kvar!!!! IIIIHHHHH! Pirrigt värre!!!

• söta_bruden

pralm: Du kan ju alltid prova att försöka sälja den. Ibland har man tur! Vad är det för ringar du tittat på nu?

Misstänker att mannen kommer få en svensexa snart. Hans lillebror ringde och frågade efer nummer till kompisar och så... Själv har jag ju uttryckt hur kul jag skulle tycka att det hade varit om dom delvis kunde slå ihop svensexa och möhippa. Typ äta ihop eller någon kul aktivitet...

På torsdag ska vi provduka. Och på söndag ska min lilla brudnäbb och jag åka och titta på kyrkan och prova färdigt kläderna så vi vet att allt passar.

Känns lite overkligt att det är så kort tid kvar. Har suttit med vigselprogrammet under kvällen, bli nog bra. Ska bara kolla vilka bibeltexter som ska läsas så vi får prata med sambons morfar som ska viga oss vad han hade tänkt. sen är det bara att trycka upp.

Hur går det för er??

• söta_bruden

Gotland-08:
    Ja jag har gjort inbjudningara själv (med viss inspiration från Format i Gbg). Inuti finns ett tranparent papper med text.

• söta_bruden

Vi har delegerat festhäftena till vårt värdpar! Bordsplaceringen ska vi fundera på över helgen, ska provduka på torsdag. Kommer göra enkla placeringskort som fästs på glasen men en lite klädnypa.
    Fick precis reda på att min svärfar ordnat värmeskåp (ska göra delar av maten själva) och champagneglas som vi får låna. känns skönt att slippa lägga pengar på det...

• söta_bruden

å jo. vi börjar bli nervösa!!!

• söta_bruden

Hej tjejer, börjar ni bli nervösa? Imorgon kommer jag och sambon (känns konstigt att bara säga sambo i två veckor till.... iiiihhhh!!!!) att bli kidnappade tror jag. Vi har nämligen blivit ombedda att stanna hemma från kl 10.00 på fm. Spännande!!!

Kram på er!

• söta_bruden

pralm: Ta det lugnt!!! Allt ordnar sig till slut. Själv fick jag boka om vår catering idag!!! Dom vi anlitat ville ha 90kr per person för en stackars toast skagen (fick slutpriste först iad och höl på att trilla av stolen...). Nu har jag bokat om det hos en annan för 43 kr per person. Lite skillnad!

Vi är också klara med vårt vigselprogram:

Ingång: Jesu bleibet mein feude - J.S Bach
    Ingångsord och bön
    Psalm 197
    Bilbelläsning
    Solosång: För att du finns
    Vigselakt
    Diktläsning
    Solosång: When you say nothing at all
    Förbön
    Herrens bön
    Psalm 411
    Välsignelse och välgångsönskan
    Utgång: A trumpe voluntary -J. Clarke

Trevlig helg allihopa!

• söta_bruden

Nä tjejer, nu får ni ta er i kragen!!! Den 12 maj kommer bli den mest fantastiska dagen i era liv. Alla de rosa små molnen vi kommer at gå på kommer att sudda ut allt som eventuellt kan gå fel....
    Men jag måste tycka lite synd om dig pralm. Det sorgligaste vi råkat ut för är att vår bordsplaceringsskylt inte blir som den skulle.... Ska bli så skönt at checka in på hotellet i morgoneftermiddag. Vi lyxar till det med två nätter i minisvit på Gothia Towers. Nu ska jag göra färdigt rispåsarna.

Ha en trevlig kväll! Någon annan som ska titta på kvalet???

• söta_bruden

Lycka till imorgon allihopa! Nu får vi alla se till att ha en fantastisk dag så berättar vi om dagen sen på söndag eller i nästa vecka!

• söta_bruden

Vilken fantastisk dag vi hade! Vi spenderade natten mellan fredagen och lördagen på hotell Gothia, i vår svit!!! Somnade ganska sent eftersom vi bjöd Marskallen, hans flickvän och tärnan på en drink på Heaven 23. När vi kom till hotellrumet kröp jag ned i badet för att koppla av lite. Sen somnade vi tätt intill varandra och vi sov ganska bra faktiskt. Vaknade på lördagen strax före åtta och vi begav oss upp till VIP-frukosten på Heaven 23. Oj vilken frukost!!! Synd att man inte hade större aptit. Vi njöt av utsikten och åt av det vi orkade.

Vid 9.00 tog jag en snabb dusch och begav mig sedan till frisören. När jag gick av vagnen vid Kungsportsplatsen mötte vår värdinna upp. Vi promenerade bort till frisören. Jag satte mig i stolen och kände att det här är min dag, frisören började sätta upp mitt hår. Efter ett tag mötte min tärna upp på salongen, vi pratade och skrattade tillsammans. Frisören var klar med mitt hår strax före 11.00 och vi åt en liten macka innan vi gick ett par meter bort till sminket. Sminket blev perfekt, hade ju provlagt en vecka innan samtidigt som vi gjorde provuppsättning och slingor. Vi la en lätt ögonskugga i grönt och rosa. Jättefint till mina ögon och till buketten. Efter min makeup var lagd var det tärnans tur och jag och vår värdinna begav oss tillbaka till hotellet med Ringlinjen!!! =) Där på hotellet väntade min blivande, marskalken och vår värd. De skulle alla vara med vid fotograferingen. Värdinnan sminkade sig medan vi andra bytte om. Min blivande hämtade våra blommor och det var de vackraste och mest romantiska och coola blommor jag sett. Min chef hade gjort buktetten och allt därtill.

Fotografen mötte upp oss 12.45. Han är bara så proffsig!! Vi tog bilder på hotellet och återigen var vi på Heaven 23 men denna gång för att ta bilder. Alla tittade på oss (massa gäster på hotellet som skulle springa Göteborgsvarvet) men det bekom oss aldrig. Bilderna kommer nog bli helt fantastiska!! Efter fotograferingen på hotellet åkte vi ut till havet för att ta fler bilder. Kallt som bara den för det blåste, annars var vädret perfekt för att ta bilder utomhus, lite molningt och lite sol. Klockan 16.00 åkte vi bort till församlingshemmet för att möta upp tärna och brudnäbb, därefter åkte vi bort till kyrkan och först då kände jag nervositet.

16.30 satt vi fortfarande i bilen och väntade på at gå in. Nu var vi rejält nervösa men vi tog oss samman och gick bort mot kyrkan. Så började de spela ingångsmarschen "Jesu bleibet mein freude" och dörrarna öppnades. Vi förökte gå långsamt men det var svårt, alla som tittade på en gjorde mig gråtfärdig och jag var salig av lycka. Efter oss gick tärnan och brudnäbben, sist marskalken. När vi kom fram hälsade min blivandes morfar oss välkomna, han skulle viga oss. Efter ingångsorden och bönen var det dags för den först psalmen, nr 197. Så fint och stämningsfullt. Därfefter sjöng vår solist och pianist "För att Du finns" på det vackraste sätt jag hört. Inte ett öga var torrt. Därefter kom vigselakten där vi båda sa ja, men min blivande hade lite problem med löftena. Charmigt eftersom det speglar hans personlighet. Vi lyssnade till ännu en sång "When you say nothing at all". Sååå fiiint! Bön följdes av psalm 411 och välgångstal. Därefter kom bröllopskyssen och det var dags för oss att gå ut till tonerna av "A trumpet voluntary". Vi gömde oss i ett litet rum medan gästerna gick ut på kyrkbacken. Där ute riggade vår pianist, solist och min makes far upp för en specialskriven fanfar för oss. Portarna slogs upp och fanfaren som är mer än en minut lång ljudade medan vi log mot våra gäster. Därefter kastade de ris på oss. Alla på en gång. Så lyxigt! Nu kändes det att det var på riktigt. Alla gratulerade och vi var så lyckliga.

Till festen anlände vi strax före 18. Förrätten intogs med Champagne och min far höll tal. Därefter hölls massa tal av släktingar och vänner, vi sjöng och hade roligt. Även de duetter som spelades in på svensexan och möhippan spelades upp. Hysteriskt roligt!
    Tårtan dukades upp och den måste jag säga var den vackraste tårtan i världshistorien!!! Fem våningar i kritvitt med utslagna vita pioner emellan planen och min egengjorda krona i silver och muranoglaspärlor på toppen. Den måste ni se sen!!! Lägger ut bilder på hemsidan så småningom.
    Tårtan serverades med kaffe och mandellikör och senare dukades borden undan för att vi skulle få plats med dansen. Valsen blev väl inte som den skulle men å andra sidan hade vi inte övat så mycket mer än på dansskolan och jag trodde inte det skulle vara så svårt att dansa i klänningen!!! Jag bytte snabbt om till min andra klänning som var kortare för att kunna vara med på discodansen. Vi dansade och hade kul innan det var dags att åka tillbaka till hotellet vid 00.30. Vi köpte nattamackor i receptionen och åt dem med champagne och jordgubbar i sviten. Min man hjälpte mig att ta ut hårnålarna ur håret och skölja ur all spray. Därefter kröp vi till sängs och hade en underbar bröllopsnatt.

Morgonen efter tog vi in frukosten på rummet och somnade om en stund. Jag badade och såg på reprisen av Eurovision. Checkade ut vid 15.00 och åkte och hämtade vår hund hos mina svärföräldrar, tog med alla kort och presenter, packade ner mat och drog iväg till vårt lantställe i värmland. Stannde där till idag tisdag och hade det underbart.

Äntligen är man fru!

• söta_bruden

jodå jag är kvar jag me! Grattis till er alla!

Svar på tråden 12 Maj 2007