Inlägg från: Slottet |Visa alla inlägg
  • Slottet

12 Maj 2007

Hej söta bruden
    Jag skall gifta mig den 12 maj : )
    och vill gärna utbyta erfarenheter.
    Det finns en tråd Nya maj brudar 2007 (nr 4) Där finns det fler som skall gifta sig den 12:e. Häng på där istället.

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2138754.html

Vi hörs

• Slottet

Jag var och provade min klänning idag. Nu skall den bara sys in lite - Den var till och med finare i verkligheten är på bild - Jag är supernöjd!!! Nu är allt som har med kläder att göra klart.

Vi skall gifta oss i min gamla hemstad Åhus i Skåne.

Vad skall ni ha för solosånger i kyrkan? Vi kan inte bestämma oss.

Är allt annat under kontroll för er?

• Slottet

Ok, då närmar det sig snart är det bara en månad kvar . Vilka är vi om gifter oss den 12 maj?
    Jag börjar:
    Slottet - I Åhus, Skåne

• Slottet

1 månad, nu känns det så nära. Nu r det stenhård planering som gäller för vår del. Nästa helg skall han i väg på Svensexa så vi har inte så mycket tid kvar.............

Hur går det för er?

• Slottet

Nu börjar jag också bli rejält stressad. Vi har hur mycket som helst kvara att fixa. Mest akut är dock festprogrammet. Bordsplacering måste vi också sätta oss ner med..... och min blivande blev kidnappad i morse - HJÄLP!!!
    På måndag åker mina föräldrar till

Tyskland och köper vin/öl/sprit. Det är så svårt att beräkna hur mycket vi skall köpa men det är bättre med för mycket än för lite. Hur mycket skumpa tror ni går åt? Räcker det med 2 glas/person?

• Slottet

Om två veckor är jag på väg till frissan vid den här tiden! Jag drömde om bröllopet i natt, det blev lyckat! Idag skall vi fixa picknick och sätta oss ute i solen och fixa med festprogram och bordsplacering. Hur har ni det?

• Slottet

Pralm, Dalarna, kl 15.00
    Lainan, Skåne, kl 16.00
    Slottet, Skåne kl 15.30

Oj, vad det är nära nu. Vi sitter och svettas med gästpresentationer nu. Skall träffa toastmastrarna imorgon och gå igenom festen. Hur går det för er tjejer?

• Slottet

Om ni skall träffa honom för att öva så är detta säkert vigselsamtalet. Vi träffade vår präst och ställde alla "dumma" frågor, berättade hur vi ville ha vigseln och övade!

Hur skall era vigslar se ut? Vad har ni valt för psalmer, solosånger, in-och utgångsmusik?
    Har ni gjort era bordsplaceringar ännu?

• Slottet

Oj, vad duktiga ni är vi har en hel del kvar att pyssla med. Men det MÅSTE vara klart i helgen. Vi vill ta det lugnt nästa vecka.

Vårt vigselprogram ser ungefär likadant ut.
    Vi går in till Mendelsohn
    Solosånger: Utan dina andetag (Kent)
    Your song (Elton)
    Dikt
    Psalmer: En vänlig grönska och I denna ljuva sommartid.

Har ej utgångslåten klar ännu. Men vi vill ha Love is in the air.

• Slottet

I vårt festprogram har vi gjort look-a-like´s på alla gästerna. Vi har en bild på gästen och en l-a-l bild.

Det roliga är att min morfar, min pappa, min bror och min blivande fick Kevin Costner till l-a-l.

• Slottet

Lainan
    Ja, det blev jättebra - men har tagit tid!!!! Sen skulle vi ju vara fyndiga och skriva om alla gästerna oxå.

Skall ni åka på bröllopsresa?
    Vi åker den 14:e är borta i 18 dagar. Är först på Aruba och sedan avslutar vi med 1 v i New York. Gud vad jag längtar!

• Slottet

pralm
    Vad tråkigt med ringen Jag håller tummarna att du får den innan lördag. Men de måste ju prioritera ditt "fall" eller hur?
    Du kan nog slappna av frissan kommer inte bli sjuk och klänningen kommer att sitta perfekt! Det gjorde min, jag var och hämtade den idag och den var SÅÅÅÅÅ fin - åh vad jag längtar tills på lördag.

• Slottet

Har all glömt att lämna in en Sol-beställning till SMHI? 12 grader och halvklart i Skåne på lördag. Ahhh vad trist nu måste jag ut och köpa något att ha över axlarna. Tips någon?

• Slottet

Nu har vi äntligen blivit färdiga med våra festprogram, de håller på att skrivas ut nu så ikväll blir det till att vika och binda. Skrev även ut placeringskort igår så de skall vi snygga till med stämpel och lite glitter ikväll. Sedan är det bara vigselprogrammet kvar men det har jag en mall på som prästen har godkännt.

Åter till jobbet (det är dock svårt att koncentrera sig). Fast jag skall uppp till våra politiker om 3 timmar och lägga fram förslag så nu måste jag koncentrera mig.

• Slottet

Vi satt uppe till halv 2 i natt och vek festprogram och stämplade placeringskort. Jag är såååååååå trött idag. Men gud vad snyggt det blev. Måste bara in till stan och köpa mer rött band som tog slul efer ungefär 30 program (skall ha 85).

har grejer strulat för er?
    - Jag provade min klänning hemma i söndags, då märkte jag att den var felsydd! Fick lämna in den igen. Men det löste sig, jag hämtade den i tisdags och då var det perfekt.
    - Vi hämtade ringarna igår, då hade gravyraren tagit sig frihet att ändra graveringen. Han graverade in vigseldatum i min förlovningsring och inget i vigselringen!!!!!! Blev jättearg och ledsen, men får lösa det när vi kommer hem från bröllopsresan.
    - Kantorn vill/kan inte spela vår utgångsmarsch.
    - Corvetten vi skulle åka med har krockat.
    + en massa småstrul!

Phu nu måste väl allt annat gå smärtfritt!

• Slottet

Så, nu är vi klara med allt.
    Imorgon börjar jag dagen med manikyr och pedikyr. Sedan åker vi till festlokalen och fixar hela dagen. Imorgon kväll ska jag och min tärna mysa och ta det lugnt. Sedan på lördag är det dags- iiihhhhhhh

Hoppas ni får en underbardag tjejer. Det tänker i alla fall jag ha.

• Slottet

Hur underbart som helst! Jag har ont i mina "le"muskler. Gud vilken underbar dag. Strålande sol och runt 18 grader. Alla man älskade var där, festen var den roligast och hetaste festen jag någonsin varit på. Vi slet oss från festen vid 02.30 men de sista gästerna gick vid 4.30 Vi avslutade allt med en stor härlig brunch idag. Nu packar vi för fullt för imorgon drar vi till Aruba. Jag berättar mer när vi kommer hem och länkar till bilder och annat skoj. Är hemma den 2 juni igen, så nu väntar en lång härlig honeymoon (2v Aruba och 1 v i New York.

Kram på er alla, från en lycklig fru

Svar på tråden 12 Maj 2007