Januari 2008
Datum 26 januari -08 här också, i Stockholm!
Datum 26 januari -08 här också, i Stockholm!
Ni som gifter er i januari;
-vart har ni tänkt åka på bröllopsresa?!
Val av färgtema ligger ganska lågt ner på min prioteringslista. Vet inte ens om vi kommer ha något (möligen vitt och silver då inbjudningskorten kommer gå i dessa färger). Skjuter upp detta beslut några månader.
Jag tror att jag ligger minst 1-2 månader efter er med planeringen, men med hjälp av denna tråd kan jag förhoppninsvis lära av er och se vad jag bör ta tag i härnäst (typ färgtema alltså?)!
Gotland-08: bra val att åka till Sydafrika. Jag har varit där på semester (Kapstaden) och det är ett helt fanastiskt ställe! Vi kommer åka till Asien i 3 veckor.
Verkar som alla bokat kyrka och festlokal. Har alla bestämt sig för vilken brudklänning ni ska ha? Vore roligt att höra vad ni ska ha för "stil" med tanke på att det är mitt i vintern och kan bli lite kallt.
Hallo!
Härligt att gifta sig i Thailand! Var någonstans?
Vi gifter oss 26/1 -08 (står info tidigare i tråden).
Hur går det med din/er planering?
Fyller på lite i vår tråd:
Köpte mina skor till bröllopet idag! En sak mindre på listan. Känns som jag är väldigt tidigt ute med 9-10 månader kvar, men det blir nog svårare att hitta skor i höst än nu. Kan tipsa om Wedins skor, de har fina skor just nu (och bra pris!)
Mrs L?
Angående brudklänning: vad vill du ha för typ av klänning (mer än att "den ska passa för strandbröllop"); vit? enkel? kort? etc....
När jag skulle leta fram vad jag gillar så har surfat jättemycket på nätet!
T.ex på www.1koo.com så kan du söka på "Beach Gowns" för se lite olika typer. Är det något sånt du tänkt dig?
Blir så trött... Skulle inte var nån smaily där... gjorde semikolon...
Känns som det går "sakta men säkert" framåt på min front.
Har fixat följande iallafall:
kyrka, bokat festlokal & catering, frisör och make up, känning, skor samt bokat och betalt handpenning på bröllopsresa.
Antal gäster är bestämt och budgeten är nu under kontroll (vet vad allt kommer kosta).
Förhoppningsvis är allt som måste bokas långt i förväg gjort nu så man kan ta det lungt med planeringen under sommaren.
Hur går det för er andra?
Apropå fotograf och fotografering:
Ska ni fotas utomhus och när? Eftersom det är vinter så blir det ju mörkt ganska tidigt...
Man kanske får planera lite olika foto-alternativ beroende på väder. Är det snöstorm är utomhusfoton kanske ingen hit, men lite snöflingor som faller är nog bara vackert (hoppas jag?), men stålande sol vore såklart underbart!
Angående kyrka; känn efter vilken du tycker mest om och vad som är viktigast. Jag hade nog tagit "den lilla, söta".
Vi har själva valt en liten 60-tals kyrka, som tillhör vår församling framför stora, pampiga kyrkor som också finns nära. Kändes roligare att ha någon form av "anknytning" än att det ska se fint ut.
Oj, vad tidigt ni skickar ut inbjudningarna!
Jag kanske måste tänka om, men jag hade inte tänkt skicka ut dem förrän i okt/nov med OSA runt 15 dec (för att få folk att svara innan jul).
Finns det någon anledning (förutom bokningen på Ishotellet) att ni skickar så tidigt? Jag kanske har missat något....?
Ok - lite aktivitet i Januari 2008-tråden!
Jag är nyfiken; vad har ni gjort för inbjudningar, dvs beställt eller gjort egna? Hur de ser ut?
Vore kul att få lite tips och ideer....
Jag har också börjat kolla runt lite på trycksakerna - främst för att få en uppskattning om vad det kosta. Och kan konstatera att det kostar mer än jag hade kunnat gissa.
Har precis kommit fram till att det skiljer ganska lite i pengar på att göra korten själva eller beställa ett litet billigare alternativ från tex Calligraphen eller kortdesign. Och man sparar tid.
Om någon har något bra tips på hur man gör fina, billiga (enkla) inbjudningskort så skulle jag bli jätteglad!
Baltasar: dina pärlvita trycksaker m målat silverhjärta lät jättefina! Vart hittade du papperet och vad kostar det styck? De flesta papper jag sett är lika dyra som att beställa färdigtryckta via nätet (runt 4-5 kr/st) och kuverten ungefär samma pris.
Såklart - kul med en till!
Vilket datum och hur långt har ni kommit i planeringen? Ska ni gifta er i LasVegas?