Inlägg från: Baltasar |Visa alla inlägg
  • Baltasar

Januari 2008

Jag hoppar oxå in i tråden... va kul att se så många vinterbrudar!!

080105 T och U
    080105 abbie80
    080112 Lillgrisen
    080119 Malin46
    080126 Qozze
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~
    080126 Baltasar
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08
    080216 _golden_

• Baltasar

Qozze: Vi skall gifta oss i Norrköping. Vi skall gifta oss kyrkligt och sedan ha festen på en herrgård. Jag drömmer om massa snö och marschaller utanför festplatsen... och att få åka häst med släde. Bäst att vädergudarna är på min sida!

Offis: Om jag vore du så skulle jag välja Lilly-klänningen... tycker att den var jättefin.

Våra nästkommande projekt är att boka fotograf och solist till kyrkan. Jag har redan beställt min klänning. Den kommer i juli och jag är sååååååååååå förväntansfull. Ska se om jag kan få in en bild här framöver.

• Baltasar

Vi gör egna inbjudningskort, vigsel- och festprogram. Våra inbjudningskort kommer att vara pärlvita. Har köpt silvermetallicfärg som jag kommer att måla hjärtan med på framsidan.

Våra vigsel- och festprogram kommer att gå i samma tema. Men ha en annan storlek och jag kommer använda sidenband för att hålla ihop papprena.

Har hämtat mycket inspiration från calligraphen.se.

• Baltasar

Vinterbrud: Har köpt skyltkartong (300 g) på Kontorab. De säljs i 10-pack för 29 kr (finns massa färger att välja mellan). Metallicfärgen köpte jag på Hobbex för 15 kr.

Kuvert har jag inte tittat på ännu...

Lycka till!!

• Baltasar

Vi gör våra inbjudningskort i A5-format, så vi får ut två inbjudningskort på ett ark...

Svar på tråden Januari 2008