Inlägg från: Mi_24 |Visa alla inlägg
  • Mi_24

Augusti 2008

Jag ska! :) Eller möjligtvis i slutet av juli... Har inte kommit så långt att vi börjat boka saker och ting utan tittar mest runt på vad som finns och samlar tips och bra ideer. Ser fram emot ett riktigt kul år med långsam och noggrann planering :) Hur långt har du kommit själv?

• Mi_24

Vi hade tänkt vänta till sommaren att boka plats/lokal så att man kan få en känsla om hur det kommer att se ut till nästa sommar. Men det är nog bra att vara ute i god tid, det tror jag med.
    Klänning då? Jag har börjat titta och redan fått mina favoriter men tänker nog inte beställa förräns till hösten tidigast. Jag är lite rädd att jag skulle tröttna på den om jag har den i garderoben i för länge *haha* Finns en risk att jag hade gått och tittat och provat den hela tiden :)

• Mi_24

Vad har ni för budget om jag får fråga? Långt kvar nu visserligen, men jag gissar att du ändå har ett hum om ni kommer landa på 20 eller 100-tusen...

• Mi_24

hur många gäster räknar ni då med ungefär? Göra mat själv eller catera/äta på resturang?

Jag skulle gissa att vi kommer att ha 50-70 gäster och en budget på lika många tusen. Jag kan tycka att det är galet dyrt att betala 1000 kr per kuvert för mat så därför kommer vi nog ha buffé. Har bara läst positiva saker om det här på BT tex. att det känns friare och att gästerna kan mingla lite samtidigt. Lät trevligt, det enda är väl att det kan bli lite kansigt och rörigt med tal.

Blomsterbiet, hur långt har ni kommit med planerna?

• Mi_24

Ni som ska ha tärnor, när tycker ni att det är lagom att fråga de tilltänkta? Jag bor inte på samma ort som någon av mina tärnor men vill ändå säga det direkt till dem och inte över telefon...
    Jag kommer säkert att träffa dem till sommaren men det är ju jätte länge tills dess! :(

Blomsterbiet, vad har du beställt för klänning? *nyfiken*

• Mi_24

Hur har du tänkt kring tärnklänningen, vem ska stå för den?

Svår fråga tycker jag. Känns artigt att betala (åtminstonde en del) men jag ska ha tre tärnor (+ sedan lika många bestman/marskalker) vilket kommer bli en förmögenhet för kläder. Vi kommer ju inte att betala någon av de andra gästernas klädsel.

Jag har läst mycket att om brudparet har specifika önskemål så bör de betala och annars så betlar tärnorna själva.
    Är det oartigt att be dem tillsammans kommer överens om en valfri färg som de kan ha och att de ändå betalar själva? Mig spelar det ingen roll alls vilken färg de har (svart-lila-grön...) men det skulle ju vara snyggt om det såg enhetligt ut tycker jag.

• Mi_24

Pluggar i Jönköping nu men ska flytta till Helsingborg i sommar.

Själv?

• Mi_24

Wow, vilken klänning! :) Jätte fin verkligen.
    Har du fått hem den än?

Jag funderar också på att ha en riktigt stor prinsessklänning. Lika bra att passa på att vara fin! Sen har jag en tanke om att byta om till en sjöjungfrumodell till middagen, kan vara kul att överraska gästerna + praktiskt när man ska sitta och dansa. :)

• Mi_24

Ska bli 24 i år och har varit tillsammans med min kille i 8 år, bott i ihop i 3 år.

Vi pluggar båda nu men blir färdig till sommaren och planerar då att flytta söderut till Helsingborg, sen bara ta det lugnt och jobba ett år (och givetvis planera bröllopet parallellt). Ska bli underbart att få börja jobba och få nytta av allt jag läst + att slippa tänka på tentor och uppsatser!

• Mi_24

Jag hade också tänkt skicka efter min(a) klänning(ar) då det verkar vara det mest prisvärda alternativet. Trots dyr frakt och eventuella inlämning hos en sömerska här i Sverige så kommer man ju att tjäna massor på det.
    Än så länge bara tittar jag runt och drömmer om alla fina klänningar. Ska inte beställa förrän till hösten.

Får jag fråga vad du fick ge för din klänning?

• Mi_24

Härligt att känna att man faktiskt tjänar på att beställa från utlandet. Även om det finns fina spännande klänningar här i Sverige också så är de ju vråldyra (eller tråkiga och billiga) Jag är inne på samma spår kan jag säga, men det blir nog från Kina. Jag har varit inne på en del Kina-trådar här på BT och tjuvläst och nästan bara hört positiva saker :)

• Mi_24

Jo, jag inser att det är en stor chansning men jag tycker det är lite spännande att inte ha provat den innan faktiskt.

Dessutom som nån av er sa så går det ju att lämna in den för ändring, om det mot förmodan skulle vara något knas. Men om man lämnar exakta peronliga mått så förstår jag inte hur det kan bli fel egentligen.

Svar på tråden Augusti 2008