Augusti 2008
Någon mer som ska gifta sig då?? Vore kul att byta ideér och tankar..
Någon mer som ska gifta sig då?? Vore kul att byta ideér och tankar..
Wops.. fanns visst en som hade samma namn redan *my misstake*
Jag ska! :) Eller möjligtvis i slutet av juli... Har inte kommit så långt att vi börjat boka saker och ting utan tittar mest runt på vad som finns och samlar tips och bra ideer. Ser fram emot ett riktigt kul år med långsam och noggrann planering :) Hur långt har du kommit själv?
Ska boka kyrka i veckan men annars ligger vi på funderings nivå ännu :)
Vi hade tänkt vänta till sommaren att boka plats/lokal så att man kan få en känsla om hur det kommer att se ut till nästa sommar. Men det är nog bra att vara ute i god tid, det tror jag med.
Klänning då? Jag har börjat titta och redan fått mina favoriter men tänker nog inte beställa förräns till hösten tidigast. Jag är lite rädd att jag skulle tröttna på den om jag har den i garderoben i för länge *haha* Finns en risk att jag hade gått och tittat och provat den hela tiden :)
klänning har jag en ide om men har inte kollat något ännu...
Hej hej!
Jag vill också vara med i denna tråd. JAg ska gifta mig den 18 augusti!
Vad har ni för budget om jag får fråga? Långt kvar nu visserligen, men jag gissar att du ändå har ett hum om ni kommer landa på 20 eller 100-tusen...
30 000kr satsar vi på :) men kommer säkert inte i gå.
hur många gäster räknar ni då med ungefär? Göra mat själv eller catera/äta på resturang?
Jag skulle gissa att vi kommer att ha 50-70 gäster och en budget på lika många tusen. Jag kan tycka att det är galet dyrt att betala 1000 kr per kuvert för mat så därför kommer vi nog ha buffé. Har bara läst positiva saker om det här på BT tex. att det känns friare och att gästerna kan mingla lite samtidigt. Lät trevligt, det enda är väl att det kan bli lite kansigt och rörigt med tal.
Blomsterbiet, hur långt har ni kommit med planerna?
Vi har oxå tänkt att ha buffe. Håller med om att det är lite friare då och inte så stelt.
Jag har bokat fotgraf, kyrka, präst, festlokal, servetris.
Sen har jag beställt klänning och håller på med att välja ut många många låtar till musiken på kvällen.
Vi har ca 50 gäster.