Augusti 2008
Någon mer som ska gifta sig då?? Vore kul att byta ideér och tankar..
Någon mer som ska gifta sig då?? Vore kul att byta ideér och tankar..
Vi har ca 60 gäster. Vi gör inbjudan, dekorationer och mat själva. Kuvert och "save the date" magneter från www.vistaprint.se
Bukett, hår, smink görs av make -up artister, frisörer och florister jag känner så de blir billigt (skönt att ha kontakter) :)
Bilder ska vi ta hos ett proffs sen känner vi en kille som arbetar som fotograf men som inte är "proffs" som ev ska ta bilder under hela dagen och kvällen samt på alla gäster när de anländer till lokalen..
Allt annat köps..
Jag ska gifta mig 9 augusti för övrigt :)
Jag ska också gifta mig 9 augusti
Coolt, var ska ni gifta er och hur långt har ni kommit?
Ni som ska ha tärnor, när tycker ni att det är lagom att fråga de tilltänkta? Jag bor inte på samma ort som någon av mina tärnor men vill ändå säga det direkt till dem och inte över telefon...
Jag kommer säkert att träffa dem till sommaren men det är ju jätte länge tills dess! :(
Blomsterbiet, vad har du beställt för klänning? *nyfiken*
Jag ska ev ha en, min bästa kompis. Hon bor inte här heller men vi har snackat lite löst om det vid flera tillfällen.
När jag börjar kolla klänning tror jag att jag ska bestämma mig till 100% eftersom hon måste kolla på en själv då oxå..
Hur har du tänkt kring tärnklänningen, vem ska stå för den?
Svår fråga tycker jag. Känns artigt att betala (åtminstonde en del) men jag ska ha tre tärnor (+ sedan lika många bestman/marskalker) vilket kommer bli en förmögenhet för kläder. Vi kommer ju inte att betala någon av de andra gästernas klädsel.
Jag har läst mycket att om brudparet har specifika önskemål så bör de betala och annars så betlar tärnorna själva.
Är det oartigt att be dem tillsammans kommer överens om en valfri färg som de kan ha och att de ändå betalar själva? Mig spelar det ingen roll alls vilken färg de har (svart-lila-grön...) men det skulle ju vara snyggt om det såg enhetligt ut tycker jag.
Jag betalar hår, smink och ev halsband så får hon stå för klänningen själv.
Mi_24
Vart bor du någonstans?
Pluggar i Jönköping nu men ska flytta till Helsingborg i sommar.
Själv?