Inlägg från: MhjärtaJ |Visa alla inlägg
  • MhjärtaJ

Studerande och gravid?

Har samma funderingar som du och var därför inne på Försäkringskassan för ett par månader sedan. Själv har jag jobbat ett par år innan jag började på högskolan så därför beräknar man min föräldrarpenning baserat på min dåvarande lön.
    Har du inte jobbat innan studierna tror jag risken finns att du endast är berättigad basbeloppet...
    Råder dig att gå in på Försäkringskassan och fråga.
    Lycka till!!

• MhjärtaJ

Själv har jag 3 år kvar på min utbildning men som jag känner vill/kan jag inte vänta så mycket längre om jag vill ha fler barn. Är snart 31år.. Allt går om man vill!! Men det är klart, väljer du att skaffa barn nu så måste du ju göra uppehåll från skolan för det är, som Karis Annelie skriver, så gott som omöjligt att plugga med en bebis hemma.

Jag har en klasskamrat med en liten bebis hemma dock och hon verkar fixxa det bra Som sagt, allt går om man vill och ni är ju två!!

• MhjärtaJ

Ni får ligga i om ni ska lyckas pricka in just september Är nog så gott som OMÖLJLIGT att lyckas pricka in exekt på månaden. tyvärr.
    Än en gång, gå in på Försäkringskassan!! De var jättetrevliga o tillmötesgående när jag var där. Förklarade så bra o räknade..
    Hoppas det ordnar sig o Lycka till i september

Svar på tråden Studerande och gravid?