Inlägg från: Heleneli |Visa alla inlägg
  • Heleneli

21 juli 2007 part 2

Hej tjejer!

Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!

Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 2
  • Heleneli

Hej tjejer!

Det rullar på lite här... Transporten är bokad nu och det känns jätteskönt... Klänningen beställde jag för drygt en vecka sedan och har redan börjat klättra på väggarna! Vill att den ska komma med en gång ju! :D

Snart är det bara 4 månader kvar! :D Så snart kan vi skicka in hindersprövningen! :) Jag tycker fortfarande att det känns så overkligt!

Duschess, visste folk om att ni ska gifta er innan de fick inbjudningarna? Tar ni emot svaren själva eller har ni någon som gör det?

Jag börjar bli riktigt stressad över att vi inte hittat någon catering än.... Hittade en men pappa har tydligen ätit deras mat och det var inte alls särskilt gott, och inte så snyggt upplagt så vi letar vidare... Har hittat en som _kanske_ har semesterstängt... Hon jag pratade med skulle kolla och sedan återkomma till oss "i veckan"... Veckan är väl i princip slut nu...?

• Heleneli

Hej hej!
    Vi har en toastmaster, m2bs lillebror, och en toastmadame, min storasyster. De är nästan lika gamla, skiljer bara 3 dagar mellan dem! :D Men det var inte helt enkelt.

Jag frågade först min syster om hon ville vara en av mina tärnor (tillsammans med lillasyster och bästa vän) och det ville hon. Jag frågade min bästa barndomsvän om hon ville vara toastmadame, men efter lite funderande tackade hon nej eftersom hon inte kände att hon är tillräckligt "spexig". Medan jag väntade på svar från kompisen sa syrran att hon kunde vara toastmadame om kompisen tackade nej, och så blev det. Jag är nu väldigt nöjd med det... Skönt att bara ha två tärnor... :)

Varför m2b valde sin bror vet jag inte... men han är spexig och passar bra som det.

Vi ville ha två som kunde dela på uppgiften eftersom vi kommer ha rätt många gäster (just nu 92 på gästlistan), och då ville vi ha en från vadera "sida"! :)

Eftersom vi bor i Skåne kommer vi åka till Tyskland och köpa alkohol. Under middagen bjuder vi på det (tror inte vi kommer begränsa oss till två glas eller nåt). Vi har inte bestämt hur vi ska göra sedan... Vi kommer ha en självbetjäningsbar där folk får ta själva och eventuellt ställer vi dit en burk där man kan betala, typ en tia för en öl eller ett glas vin, och nån krona mer för en drink.... men vi har inte bestämt än....

Om vi har fri bar tror jag att risken finns att det står massa halvdruckna glas överallt och att folk inte bryr sig om att leta upp sina glas, "det är ju ändå gratis"...

idag måste jag städa. Det ser ut som om det varit orkan här inne eller nåt.

oj, vad mycket jag skrev! :D

• Heleneli

Nu är det bara 4 månader kvar tjejer! :D Nu kan man skicka in hindersprövningen! :) Det närmar sig!

• Heleneli

Välkommen till tråden mian73!

Åh! Vad kul att provsmaka tårta! Vad blev det?

Jag fick hem mina rispåsar som jag köpt från eBay igår! :D 100 stycken vinröda! Fina. De var lite mindre än vad jag hade förväntat mig, men det är en bra sak! :D

Har ni andra ockås haft svårt att hitta folk och ställen som inte har semesterstängt när vi gifter oss? Jag tycker att typ alla har det! Men nu har jag nog fixat det mesta (allt?) som är semesterbundet (eh, ja, ni fattar vad jag menar) så det känns rätt skönt...

Nästa vecka ska vi börja med inbjudningarna! :D Tar ni emot OSA själva?

• Heleneli

Hej igen!

I skrivande stund håller vi på med våra inbjudningar! :D Ja, jag sitter ju här just nu, men M2B sitter och skär och limmar! Jag har skrivit ut adresslappar och limmat på dem på kuverten... Nu ska vi bara se till att få de sista adresserna också... Varför bjuder vi folk som inte står i telefonkatalogen för?? ;)

Kakan, vad tar en sömmerska för att sy upp en tärnklänning?

Kul att du hittade en bra BH! Jag är den supernormala storleken 75B och tycker ändå att det är svårt att hitta nåt... Har iofs inte börjat leta på allvar än...

Mitt "nattlinne" från Victorias Secret har anlänt till lillasyster i USA, hon säger att det är fint men referear till de tillhörande trosorna som "de tre trådarna" och hon är INTE den som är pryd vad gäller undisar...

rorrac, var bor du? Var i Tyskland var ni? Hur mycket köpte ni? Jag bor i Skåne och ska också åka till Tyskland och köpa alkohol sen... kommer bjuda 91 pers!

• Heleneli

Hej!

Japp, vi gör egna kort (nope, de är inte i närheten av färdiga än), men jag köpte färdigvikta papper för jag är dålig på att få saker och ting rakt... Vi har beställt en stämpel av vårt monogram och ska stämpla det på framsidan på korten... Stämpeln borde bli färdig imorrn (när jag kan åka och hämta den i Malmö) men jag får inget svar från dem så jag vet inte...

Det här med tärnklänning är ett problem för mig... Min ena tärnas klänning ska jag vara med och betala, men jag vill inte lägga mer än ca 700 på hennes klänning eftersom min kinaklänning bara går på 1500 och ekonomin är väldigt ansträngd som den är... Tycker att hon kan beställa en klänning från Kina hon med, men hon verkar inte så sugen på det.

Vi bor i Eslöv! Ven är fint! Var på fest med sambons jobb där för ett par år sen... jättemysigt! Varför gifter ni er där? Har ni någon anknytning dit?

Åkte på ett jättebakslag idag när cateringen drog sig ur... Jag accepterar deras skäl men det känns rent ut sagt fördjävligt nu... Jag hade så svårt att hitta en innan, så det känns inte så kul nu...

• Heleneli

Hej tjejer! Min klänning kom för en vecka sen! :) Den är så bedårande!! :D Bilder finns på home.gamman.se/helena-mattias/ Jag är så nöjd!

Cateringen har löst sig! Mamma kom plötsligt på att hon hade en kontakt...

Inbjudningarna är skickade. Underkläder är köpta. Tiarorna (som jag ska välja mellan) har kommit fram till lillasyster i USA. Ringen är beställd och kommer kanske imorrn. Jag skulle vilja säga att läget är under kontroll, men sist jag sa det så drog sig cateringen ut så jag låter helt enkelt bli. Jag har en hel del att göra med hemsidan på weddingannouncer nu bara... Och stämpla på servetterna lär ju ta ett tag....

• Heleneli

:D Ja! Det är ju jättenära! Själv har jag bara planerat "på riktigt" sen i januari, men då var det en evighet kvar! Nu är det ju nära! 91 dagar kvar... :D

• Heleneli

Jag beställde min ring förra fredagen. Den kommer nog på måndag!

Vi skickade våra inbjudningar i tisdags och onsdags och igår fick jag höra att min kusin inte fått sin... Undra vart den har tagit vägen! Sen blir jag så nervös för att det ska vara fler som inte har fått sina. Det känns ju rätt dumt att ringa runt och fråga... Känns lite som att man fiskar efter ett "Ja, tack så mycket! Vad fina de är!!" och så är det ju inte! Jag får väl helt enkelt vänta och se....

Hur gör ni med fotograferingen? Jag tror att vi kommer fota oss innan eftersom jag kommer förstöra sminket med alla tårar under vigseln. Efter vigseln vill jag också fotas, så man har lite före och efter bilder... Vi vill ju fotas med syskon och föräldrar också, men jag vet inte när det är bäst att göra det? Före eller efter? Min ena syster och hans bror är toastmastrar och har väl lite bråttom iväg till festlokalen...

• Heleneli

Hur lång tid räknar ni med att fotograferingen innan vigseln tar? Så man vet när man bör vara färdig och så! Vår fotograf kommer också att fota vigseln... Ber ni era gäster att inte fota då? Det kanske stör fotografen...? (själv är jag bara glad om vi får massor med bilder).

Daphne, kan du inte smälta ner ringen och använda guldet till en likadan ring...? Eller då kanske poängen försvinner lite... Min ring ser ut såhär home.gamman.se/helena-mattias/index.asp&mn=337&view=true&img=607 (det är en Schalins) och min förlovningsring ser ut såhär: home.gamman.se/helena-mattias/index.asp&mn=337&view=true&img=606 (också det en Scahlinring!)

Hur ser fest-kinaklänningen ut? Var har du beställt den från? Jag har tänkt att köpa en festklänning till vårt öppna hus som vi ska ha här hemma i Skåne i augusti (för att fira med vänner och kollegor här nere också)...

• Heleneli

Haha, never mind Daphne! Läste precis i kinatråden vilken klänning du har beställt! Den modellen är jättefin! Blir säkert supersnygg i vitt! Den är en av mina kandidater, men jag vet inte om jag passar så bra i axelbandslöst...

• Heleneli

Våra inbjudningar gick ut i tisdags och onsdags. En eftersläntrare bör komma fram idag. En inbjudan har försvunnit på vägen, men jag väntar någon dag till innan jag skickar en ny. Vi bjuder 98 personer inklusive ett tiotal barn. 15 personer har tackat ja (inga barn än) + vi två då. Inga nej hitills!

Ja, visst är det spännande!!! :)

• Heleneli

Jag är också lärare! Tog examen i januari och är ute på ett vik nu. Tyvärr får jag inte behålla min klass till hösten fick jag veta lite oväntat idag så just nu är jag lite deppig. Men anyway, jag är ledig hela sommaren (sen att det kallas för arbetslöshet i mitt fall behöver vi ju inte nämna)

Svaren droppar in och just nu har vi 29 ja och ett nej (och två barn-nej inga barn-ja). OSA är 1/6.

Jag måste också börja göra lite listor... men jag tror att jag har rätt bra koll ändå... :)

Min ring kom i fredags och den är såå fin! Vill helst prova den hela tiden, men jag gör mitt bästa för att inte göra det! :D

• Heleneli

:D Kanske finns "pab" = planering av analkande bröllop. :)

Här rullar det på med planeringen... tror jag. Jag vågar inte tänka efter så noga än... :)

• Heleneli

Vi har OSA imorrn. 90 inbjudna (plus ett tiotal småbarn) 70 ja (plus en ammande spädis) 9 nej och alltså 11 som ännu inte svarat. Ska bli spännande att se om de svarar i tid eller inte... :)

Jag börjar bli nervös för bröllopet nu... Men på ett bra sätt!

Ett par kompisar till oss gifter sig på lördag! Ska bli SÅ kul att få gå på bröllop! :D

• Heleneli

Oj, vilka tidiga hippor ni har fått... :) Låter toppen!

Vi hade OSA 1/6 och två personer har inte svarat. Det är m2bs bror med flickvän... Vi vet att brorsan kommer (han ska vara toastmaster) men han har i alla fall int svarat... ;) Flickvännen tror vi kommer, det handlade om flygbiljetter (de bor i england). M2b ska prata med sin bror igen (och igen och igen)...
    Duchess, drygt med folk som inte hör av sig alls... :(

Jag har i alla fall gjort en bordsplacering (och utgått ifrån att de två kommer) som är riktigt bra förutom på ett ställe. Den fungerar absolut, men jag har ju tid på mig att pyssla med den. Vi blir 78 personer med oss.

Vi ska skriva gästpresentationer och det är det värre med... riktigt svårt..

Igår åkte vi till tyskland och köpte alkohol till bröllopet. Det gick loss på 9500:- (inkl. lite godis) men jag tror att det blir ganska bra.

M2b har köpt sin kostym nu (en skitsnygg kritstrecksrandig) så nu är det bar skor och skjorta kvar där! :)

Hur ser era tidsscheman för bröllopsdagen ut?

• Heleneli

Daphne, vad bra att du har lugnat ner dig lite! :) Numret till prästen kan du väl få tag på via församlingen. Jag har inte pratat med vår präst än heller... Musiken i kyrkan har jag inte heller bestämt. Sminket (Make up Store) är nyligen fixat och håret gör en bekant. Men det är sånt som ordnar sig!

• Heleneli

Ja, jag blir också stressad av alla som är klara med allt men som gifter sig efter oss... gaaah! En kompis bror gifter sig i augusti och redan för en månad sedan hade de klart ett schema för bröllopsdagen... ner på minut nivå! :O Jag som inte ens har koll på vad som ska göras den dagen... mer än mitt hår och smink då...

BTs planeringskalender stressar mig också, allt bara blinkar rött och jag som trodde att det var lungt...

Mina elever har skolavslutning på fredag och jag jobbar mån-ons nästa vecka, sen blir det bröllop på heltid!

Försöker få tag på vår organist också så jag vet om han kan kompa vår solist eller om jag måste hitta någon annan som gör det...

• Heleneli

Välkommen till tråden fd flöjtist!

Jag känner igen det där, Duchess! Jag har smygplanerat mitt bröllop så länge så jag fattar inte att jag inte är färdig med gästpresentationer och vigselprogram än! Bordsdekorationerna bestämde jag mig för idag, TROR jag...! Ja, det ska verkligen bli bra med semester!

Svar på tråden 21 juli 2007 part 2