21 juli 2007 part 2
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej hej ny här...
Men kul med en tråd för oss alla som valt 21/7-07!!!
Planeringen går bra!!
Ska sy upp min klänning+ 3 tärnklänningar.
Vigsel program kvar och min m2b ska prova ut sina kläder..
Annars är nog det mesta klart...
Nä nu ljög jag... Ska beställa tårtan oxå
Hur går det för er andra?
Hur skriver ni era vigsel-program??
Hej Hälsingetös, kul att se nya ansikten i tråden :)
Jag och blivande maken ligger bra till på vissa områden när det gäller planeringen, sämre på andra. Men så är det väl för alla, antar jag.
Just nu är det frisör/smink som är största bekymret. Ska försöka lösa det under veckan.
Vi skickade våra inbjudningskort förra helgen, och svaren har börjat trilla in. Det är en smått märklig känsla. Det är verkligen på riktigt :)
Hej tjejer!
Det rullar på lite här... Transporten är bokad nu och det känns jätteskönt... Klänningen beställde jag för drygt en vecka sedan och har redan börjat klättra på väggarna! Vill att den ska komma med en gång ju! :D
Snart är det bara 4 månader kvar! :D Så snart kan vi skicka in hindersprövningen! :) Jag tycker fortfarande att det känns så overkligt!
Duschess, visste folk om att ni ska gifta er innan de fick inbjudningarna? Tar ni emot svaren själva eller har ni någon som gör det?
Jag börjar bli riktigt stressad över att vi inte hittat någon catering än.... Hittade en men pappa har tydligen ätit deras mat och det var inte alls särskilt gott, och inte så snyggt upplagt så vi letar vidare... Har hittat en som _kanske_ har semesterstängt... Hon jag pratade med skulle kolla och sedan återkomma till oss "i veckan"... Veckan är väl i princip slut nu...?
Hej tjejer nu har jag också hittat hit :) Bra Heleneli att du startade en ny tråd :)
Ja egentligen borde jag ju plugga..har egentligen slutspurten nu av en kurs men ett snabbt besök in hit hinner man väl alltid med ;)
Vi har fastnat lite i planeringen av toastmaster..jätte svårt att hitta någon att fråga..vi vill helst att personen ska känna oss båda.. Har ni bestämt toastmaster/madame? Hur tänkte ni?
Catering har vi inte ens börjat kolla upp..hmmm måste nog börja göra det..
Hur gör ni med drickat på festen? Ska ni ha alkohol elle alkoholfritt? Bjuder ni på allt eller har ni bar till självkostnadspris?
Ha en trevlig helg. Nu ska här pluggas.
Hej hej!
Vi har en toastmaster, m2bs lillebror, och en toastmadame, min storasyster. De är nästan lika gamla, skiljer bara 3 dagar mellan dem! :D Men det var inte helt enkelt.
Jag frågade först min syster om hon ville vara en av mina tärnor (tillsammans med lillasyster och bästa vän) och det ville hon. Jag frågade min bästa barndomsvän om hon ville vara toastmadame, men efter lite funderande tackade hon nej eftersom hon inte kände att hon är tillräckligt "spexig". Medan jag väntade på svar från kompisen sa syrran att hon kunde vara toastmadame om kompisen tackade nej, och så blev det. Jag är nu väldigt nöjd med det... Skönt att bara ha två tärnor... :)
Varför m2b valde sin bror vet jag inte... men han är spexig och passar bra som det.
Vi ville ha två som kunde dela på uppgiften eftersom vi kommer ha rätt många gäster (just nu 92 på gästlistan), och då ville vi ha en från vadera "sida"! :)
Eftersom vi bor i Skåne kommer vi åka till Tyskland och köpa alkohol. Under middagen bjuder vi på det (tror inte vi kommer begränsa oss till två glas eller nåt). Vi har inte bestämt hur vi ska göra sedan... Vi kommer ha en självbetjäningsbar där folk får ta själva och eventuellt ställer vi dit en burk där man kan betala, typ en tia för en öl eller ett glas vin, och nån krona mer för en drink.... men vi har inte bestämt än....
Om vi har fri bar tror jag att risken finns att det står massa halvdruckna glas överallt och att folk inte bryr sig om att leta upp sina glas, "det är ju ändå gratis"...
idag måste jag städa. Det ser ut som om det varit orkan här inne eller nåt.
oj, vad mycket jag skrev! :D
Vi har min sambos storebror och hans sambo som toastmasters. Vi ville ha dom för att båda är roliga och spexiga. De har varit på en rätt många bröllop och jag är säker på att speciellt hon har många bra ideér på hur man ordnar en toppenfest. Hon är dessutom otroligt välorganiserad så jag känner mig helt trygg och nöjd!
Vi har äntligen fått iväg våra inbjudningskort, iallafall de flesta.. Min sambo jobbar utomlands sen 5 veckor och till hans del gästerna har jag inte alla adresser. Han skulle fixa alla innan han åkte men det var svårt at få tag i en del kompisar. Men det är bara 4 kvar så jag är ändå glad! Fick vänta läänge på tryckdelen av korten och när de sen äntligen hade skickats från han som hjälpte oss så kom de vilse posten så det tog ytterligare 1 1/2 vecka innann jag fick dom, men nu så!
Ja, visst är det skumt att det snart är dags för hindersprövning+ Börhjade planera bröllopet i somras och då var det 13 månader kvar. Tänkte då att det är en evighet innan det är dags för detta, men tiden går fort!
Ska också städa idag,har pysslat så mycket de senaste dagarna att jag knappt hunnit varken äta eller sova. Man skulle jobbat deltid..men det är kanske bra att ha huvudet i verkligeheten då och då och inte bara hänga här på BT. Sambon kommer förhopningsvis hem imorgon så då vill man ju ha extra fint hemma. Dessutom måste jag storstäda bilen... för att bevisa att jag visst tar hand om den när han är borta och att vi visst kan köpa en ny bil...
Nästa helg ska vi ner till skåne och provsmaka tårta och helgen efter det ska vi til Stockholm och träffa fotograferna. Spännande!
Nu ska jag ut i solen!
Nu är det bara 4 månader kvar tjejer! :D Nu kan man skicka in hindersprövningen! :) Det närmar sig!
Hej tjejer. Jag ansluter mig också till skaran som gifter sig den 21/7. Hittade just tråden och har inte läst gamla inlägg ännu så jag tror jag läser lite bakåt och uppdaterar mig...
Sådär! Igår var vi verkligen effektiva och provsmakade tårta, fixade florist och kläder till mannen! Känns riktigt bra att vi nu kan bocka av dessa från listan! I måndags hämtade vi också hem min klänning som nu hänger hemma och väntar...
Nöjd!
Välkommen till tråden mian73!
Åh! Vad kul att provsmaka tårta! Vad blev det?
Jag fick hem mina rispåsar som jag köpt från eBay igår! :D 100 stycken vinröda! Fina. De var lite mindre än vad jag hade förväntat mig, men det är en bra sak! :D
Har ni andra ockås haft svårt att hitta folk och ställen som inte har semesterstängt när vi gifter oss? Jag tycker att typ alla har det! Men nu har jag nog fixat det mesta (allt?) som är semesterbundet (eh, ja, ni fattar vad jag menar) så det känns rätt skönt...
Nästa vecka ska vi börja med inbjudningarna! :D Tar ni emot OSA själva?