• Heleneli

21 juli 2007 part 2

Hej tjejer!

Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!

Hur går det med planeringen?

• Svar på tråden 21 juli 2007 part 2
  • liesje

det låter jätte kul!

jag blev hippat för två veckor sedan, mycket roligt, bland annat brottning med en 105 vägande björn.

väntar egentligen på min andra hippa (kompisarna i Holland) vet ej om något händer, men tror det, skulle bli lite besviken om ej

nu kommer sambo hejdå

• liesje

hej hej
    nu har vi fått ett ryck igen:

det blir: what a wonderful world som ingångs och utgångsmusik på orgel, vi har precis köpt noterna och skickade dem till kantorn.

Bara 12 placerings´kort´kvar att göra (av 97)

Har bokat resa till.........Peking i Kina, tre veckor, även beställt reseböcker som kommer om en vecka.

imorgon kväll ska vi träffa lite folk som kommer att hjälpa oss på b-dagen

skrivat färdigt hela schema och planeringen för alla medhjälpare för dagen innann och själva b-dagen.

ska nu jobba vidare med gästlistan, lite kort infor om varje gäst så att alla vet vem som är vem.

hu går det för er andra!?!

• Duchess

Idag har vi gjort klart med musiken på vigseln. Det känns skönt. Det är goda vänner till oss som ska sjunga och spela :)

Vårt OSA-datum var 31 maj, och det är fortfarande 6 personer som vi inte hört något från (de har fått en påminnelse via mail). Trist. En av våra värdar ska ringa upp dem imorgon.

Min kammarjungfru (eller tärna, som en del har :)) var här ikväll. Vi gick loss på bordsplaceringen, så nu finns det ett förslag som sambon ska få kika på när han kommer hem senare ikväll. Men eftersom vi fortfarande har några frågetecken så går det hur som helst inte att göra klart....

Har ni andra klart med både vilka som kommer och bordsplaceringen?

• Heleneli

Oj, vilka tidiga hippor ni har fått... :) Låter toppen!

Vi hade OSA 1/6 och två personer har inte svarat. Det är m2bs bror med flickvän... Vi vet att brorsan kommer (han ska vara toastmaster) men han har i alla fall int svarat... ;) Flickvännen tror vi kommer, det handlade om flygbiljetter (de bor i england). M2b ska prata med sin bror igen (och igen och igen)...
    Duchess, drygt med folk som inte hör av sig alls... :(

Jag har i alla fall gjort en bordsplacering (och utgått ifrån att de två kommer) som är riktigt bra förutom på ett ställe. Den fungerar absolut, men jag har ju tid på mig att pyssla med den. Vi blir 78 personer med oss.

Vi ska skriva gästpresentationer och det är det värre med... riktigt svårt..

Igår åkte vi till tyskland och köpte alkohol till bröllopet. Det gick loss på 9500:- (inkl. lite godis) men jag tror att det blir ganska bra.

M2b har köpt sin kostym nu (en skitsnygg kritstrecksrandig) så nu är det bar skor och skjorta kvar där! :)

Hur ser era tidsscheman för bröllopsdagen ut?

• Daphne

OJojoj snart är det dags och jag har så mycket kvar att göra..
    Det jag hunnit fixa är i alla fall tärn klänningar :)
    Jag har klantat mig och slarvat bort nummret till prästen i flytten har ingen aning om vilken låda det kan ligga i och packa upp ska vi inte göra förs i höst..
    Jag har inte bokat frisör jag vet inte vad vi ska äta och jag vet inte vem som ska sminka mig inte ut eller ingångs marsh ojoj jag har verkligen en hel del att göra..

Hoppas det går bra för er andra :)

• Daphne

Min panik från igår har lagt sig lite..ja har strukturerat upp det lie och vet lite mer vad som måste göras :)

• Heleneli

Daphne, vad bra att du har lugnat ner dig lite! :) Numret till prästen kan du väl få tag på via församlingen. Jag har inte pratat med vår präst än heller... Musiken i kyrkan har jag inte heller bestämt. Sminket (Make up Store) är nyligen fixat och håret gör en bekant. Men det är sånt som ordnar sig!

• Daphne

Heleneli

Tack så mycket Heleneli för dina lugnande ord :)
    Man kan blir lite stressad av BT ibland också när man läser om alla som är klara med så mycket :)
    Ska ringa pastors expiditionen igen i morgon när de har telefontid. Vi ska ha en sommarvikarie så mycket vet jag :)

• Heleneli

Ja, jag blir också stressad av alla som är klara med allt men som gifter sig efter oss... gaaah! En kompis bror gifter sig i augusti och redan för en månad sedan hade de klart ett schema för bröllopsdagen... ner på minut nivå! :O Jag som inte ens har koll på vad som ska göras den dagen... mer än mitt hår och smink då...

BTs planeringskalender stressar mig också, allt bara blinkar rött och jag som trodde att det var lungt...

Mina elever har skolavslutning på fredag och jag jobbar mån-ons nästa vecka, sen blir det bröllop på heltid!

Försöker få tag på vår organist också så jag vet om han kan kompa vår solist eller om jag måste hitta någon annan som gör det...

• fd flöjtist

Tänkte att jag skulle sälla mig till er andra som ska gifte er 21 juli. Börjar man tänka på hur få veckor det är kvar till dess så börjar den omtalade stressen komma.

• Duchess

Jag har alltid trott att jag skulle vara en extremt välplanerad brud som gjorde placeringskorten ett halvår i förväg och liknande saker.

Och nu sitter jag här, drygt 5 veckor innan, och är glad över att jag åtminstone har de stora sakerna klara. Hur placeringskorten ska se ut har jag fortfarande ingen aning om :)

Nåväl, hoppas det går bra för alla er andra i planeringen. Själv har jag semester från midsommar och 5 veckor framåt. Då ska jag sätta fart....

• Heleneli

Välkommen till tråden fd flöjtist!

Jag känner igen det där, Duchess! Jag har smygplanerat mitt bröllop så länge så jag fattar inte att jag inte är färdig med gästpresentationer och vigselprogram än! Bordsdekorationerna bestämde jag mig för idag, TROR jag...! Ja, det ska verkligen bli bra med semester!

Svar på tråden 21 juli 2007 part 2