21 juli 2007 part 2
hej hej
vad roligt att du startade en ny tråd heleneli!! känns roligt bara 4 månader till. lite pirrigt också endå en massa kvar att göra!
idag har vi köpt 100 små glass på ikea, som ska bli 50 ljusluktor och 50 små vas.
köpt lite extra fina snäckor på plantaget som ska kompletera våra vanliga själv plockade snäckor.
köpte tyget till löpare förra veckan. grå/beige linnetyg.
kollat lite på tårtor och bakelser idag. stora prisskillnader det finns! allt från 25 till 48 per bit! konstigt egentligen.
vi har en toastmaster (vår gemensamma bästa kilkompis från sverige) och en toastmadame (min bästa tjejkompis från holland). så vi har en från båda sidorna/länder. var inte så svårt och ganska självklart i vårt fall faktiskt.
Jag hittade skor!!! jag är så glad. hade letad överallt i alla dyra butikker och så, men hittade inget som jag kunde tänka mig (har rätt svåra fötter och vill ha skor som sitter bra). men till slut gick jag in på skopunkten igen och hittade två par! ett par med klak för på dagen och ett par när fötterna är trötta för efter klockan tio. så glad!
om två veckor flygger jag ner till holland för att prova min klänning igen, ska också leta slöja med min mamma. känns viktigt att ha med henne på sådana saker.
pratade förra veckan med tjejen som ska fixa blommorna. jag vissade henne bukketen som jag hittade på nättet som jag tyckte var fint. det tyckte hon också och viktigare var att hon också tror att hon kan fixa det. nu ska vi bara bestämma oss, hur många corsage (?) och tärn/små buketer ska man ha? först tänkte vi; två pappor , fyra bröder och två bestmän ska ha varsin corsage och brudgummen ska har en lite större corsage, två brudtärnor ska ha en liten buket och kanske två mammor och två svärsystrar en liten 'tjejcorsage, blomma typ något', och så själva brudbukketen förståss. hur ska ni göra?!!!