Inlägg från: Daphne |Visa alla inlägg
  • Daphne

21 juli 2007 part 2

Hej tjejer nu har jag också hittat hit :) Bra Heleneli att du startade en ny tråd :)
    Ja egentligen borde jag ju plugga..har egentligen slutspurten nu av en kurs men ett snabbt besök in hit hinner man väl alltid med ;)
    Vi har fastnat lite i planeringen av toastmaster..jätte svårt att hitta någon att fråga..vi vill helst att personen ska känna oss båda.. Har ni bestämt toastmaster/madame? Hur tänkte ni?
    Catering har vi inte ens börjat kolla upp..hmmm måste nog börja göra det..

Hur gör ni med drickat på festen? Ska ni ha alkohol elle alkoholfritt? Bjuder ni på allt eller har ni bar till självkostnadspris?

Ha en trevlig helg. Nu ska här pluggas.

• Daphne

Oj har inte haft så mycket tid till att planera har haft fullt upp i skolan..
    Det som hunnit hända är att vi fått en del som tackar ja och några få som tackat nej.
    Jag har beställt en till klänning från Kina som jag ska ha ska byta om till efter valsen och ha på festen.
    Min ring som jag ville minska (min gammel fasters) går desvärre inte att göra mindre eftersom guldet är för tunt..så nu har jag ingen aning om vad jag ska ha för någon ring.

Vad kul att höra att det verkar gå bra för er här :)

• Daphne

Heleneli

Jo vi funderar faktist på att smälta ner den och designa något själv..måste ta tag i det snart :)

Vilken vacker ring du ska ha..jätte fin :)

hihi jo den är jätte vacker den klänningen tycker absolut att du också ska beställa en :D

• Daphne

Attans det skulle kosta lite väl mycket att göra ringen så som jag först hade tänkt..vi har ju inte världens bästa budget eftersom vi båda är studenter och vi ska flytta den 31:a maj.
    Men jag tror jag kom på ett bra alternativ som kommer att kännas bättre och mer tidlöst. Ska in och kolla på det nästa helg. :)

Började göra borsplaceringskorten igår och de blev enkla och jätte fina. Återanvände papper som blev över från inbjudningarna :)

Hoppas det går bra för er andra.

• Daphne

Åhh är inne och kollar på folk som just gift sig hemsidor guuuu vad man börjar längta.
    Fast blir lite nervös också så mycket kvar att fixa.

• Daphne

Jag har bara gjort bordsplaceringslappar till de som tackat ja :)

Känner mig också lite små stressad inför alla små detaljer. Men det kommer ju bli enklare att fixa resten på plats. Har gjort en to do list så jag hoppas att jag inte glömmer något :)

Är det någon som gjort ett tidschema än för själva dagen??

Är det någon här inne som ska hyra underkjol??

• Daphne

Hjärtan på tråd

Vad kul att få se någons schema..ska själv ta och knåpa ihop ett :)

söta

Jag antar att du bara vill ha det bröllopsrelaterade från min to do list ;)

Hmmm då ska vi se vissa av dessa är saker som jag inte kan ta tag i förs jag är på plats

* fixa ringarna
    * Kolla upp musikanläggning i lokalen
    * Kolla upp DJ och kostnad
    * Boka frisör be kompis fixa håret?
    * Fixa sminket själv eller be faster?
    * kolla underkjol
    * Ta reda på hur lokalen ser ut invändigt
    * Fixa präst
    * Införskaffa prylar till dekorationen av festlokalen.
    * Vad ska vi ha för typ av buffe?
    * tårtan??
    * Göra ett bröllopsschema för dagen ;)

Kakan2007

Jag tror inte att jag kommer att få nån möhippa och jag är inte jätte sugen på att bli förnedrad på stan ;) Men om de vill ta med mig på SPA så ställer jag gärna upp ;)
    Vad tror du att de fixar för dig?

• Daphne

Kakan2007

Hihi jo kan förstå att du är lite nervös men du kommer antagligen slippa klä ut dig och gå på stan så det måste kännas skönt att veta :D
    Det kommer säkert bli jätte kul!

• Daphne

Men vad kul att ni två är lärare jag håller på att pluggar till lärare fast inom förskolan :)

• Daphne

Det är lite häftigt, tycker jag, att vi är så många lärare i den här gruppen :D

hanoikarro
    De låtar som vi ska ha i kyrkan om vi får och om det går är:
    somebody - depeche mode
    yellow - coldplay
    stand inside your love - smashing pumpkins

• Daphne

Heleneli

Vad kul att ringarna blev så lyckade :D

• Daphne

OJojoj snart är det dags och jag har så mycket kvar att göra..
    Det jag hunnit fixa är i alla fall tärn klänningar :)
    Jag har klantat mig och slarvat bort nummret till prästen i flytten har ingen aning om vilken låda det kan ligga i och packa upp ska vi inte göra förs i höst..
    Jag har inte bokat frisör jag vet inte vad vi ska äta och jag vet inte vem som ska sminka mig inte ut eller ingångs marsh ojoj jag har verkligen en hel del att göra..

Hoppas det går bra för er andra :)

• Daphne

Min panik från igår har lagt sig lite..ja har strukturerat upp det lie och vet lite mer vad som måste göras :)

• Daphne

Heleneli

Tack så mycket Heleneli för dina lugnande ord :)
    Man kan blir lite stressad av BT ibland också när man läser om alla som är klara med så mycket :)
    Ska ringa pastors expiditionen igen i morgon när de har telefontid. Vi ska ha en sommarvikarie så mycket vet jag :)

Svar på tråden 21 juli 2007 part 2