Inlägg från: Kakan2007 |Visa alla inlägg
  • Kakan2007

21 juli 2007 part 2

Vi har min sambos storebror och hans sambo som toastmasters. Vi ville ha dom för att båda är roliga och spexiga. De har varit på en rätt många bröllop och jag är säker på att speciellt hon har många bra ideér på hur man ordnar en toppenfest. Hon är dessutom otroligt välorganiserad så jag känner mig helt trygg och nöjd!

Vi har äntligen fått iväg våra inbjudningskort, iallafall de flesta.. Min sambo jobbar utomlands sen 5 veckor och till hans del gästerna har jag inte alla adresser. Han skulle fixa alla innan han åkte men det var svårt at få tag i en del kompisar. Men det är bara 4 kvar så jag är ändå glad! Fick vänta läänge på tryckdelen av korten och när de sen äntligen hade skickats från han som hjälpte oss så kom de vilse posten så det tog ytterligare 1 1/2 vecka innann jag fick dom, men nu så!

Ja, visst är det skumt att det snart är dags för hindersprövning+ Börhjade planera bröllopet i somras och då var det 13 månader kvar. Tänkte då att det är en evighet innan det är dags för detta, men tiden går fort!

Ska också städa idag,har pysslat så mycket de senaste dagarna att jag knappt hunnit varken äta eller sova. Man skulle jobbat deltid..men det är kanske bra att ha huvudet i verkligeheten då och då och inte bara hänga här på BT. Sambon kommer förhopningsvis hem imorgon så då vill man ju ha extra fint hemma. Dessutom måste jag storstäda bilen... för att bevisa att jag visst tar hand om den när han är borta och att vi visst kan köpa en ny bil...

Nästa helg ska vi ner till skåne och provsmaka tårta och helgen efter det ska vi til Stockholm och träffa fotograferna. Spännande!

Nu ska jag ut i solen!

• Kakan2007

Sådär! Igår var vi verkligen effektiva och provsmakade tårta, fixade florist och kläder till mannen! Känns riktigt bra att vi nu kan bocka av dessa från listan! I måndags hämtade vi också hem min klänning som nu hänger hemma och väntar...

Nöjd!

• Kakan2007

Jo,det var jättekul att provsmaka tårta! Vi valde mellan vitchokladmousse/passionsfrukt och vitchokladmousse/hallon och valde det senare. Hallon bröt av fint mot den sötare chokladen. Supergott!

• Kakan2007

Hur går det tjejer? ...:)

Här har det köpts tyg till tärnklänningen idag och jag har även lämnat det till sömmerskan.

Sen hittade jag också en BH idag vilket jag är överlycklig för! Har lite svårt att hitta BH:ar som passar då jag behöver en 75 E utan axelband som samtidigt inte är tråkig... Men jag lyckades:)Hoppas det flyter på för er!

• Kakan2007

Heleneli

Ja,det är sannerligen rätt mycket jobb med de där inbjudningskorten... Har ni också gjort egna? Vi har skickat alla förutom 3, också för att vi är osäkra på adresserna... Med facit i hand så hade det verkligen varit bättre att bara känna folk i telefonkatalogen...:) Vi skrev också ut adresser och limmade på kuverten. Kunde inte komma på något annat vettigt sätt att få dit dem, men det blev jöttebra!

Att sy upp tärnklänning var inte alls så dyrt som jag hade trott. 1100:- + tyg = ca 2000. Rätt bra med tanke på att många tärnklänningar som man annars kan beställa kostar ca 2500 eller mer. Nu får man ju precis som man vill, till ett bättre pris dessutom :)

Ja, verkligen skönt att kunna pricka av BH:n. Ska också försöka hitta ett fint nattlinne. Kollade lite idag men jag var nog för nöjd med att hittat BH att jag inte riktigt koncentrerade mig... Så bra att ha syster där borta som kan hjälpa till!

Får man fråga vart i Skåne ni bor? Vi gifter oss på Ven!

• Kakan2007

Heleneli

Så, nu är man tillbaka i planerandet efter en välbehövlig fjällsemester!

Vi var i Stockholm igår och träffade våra fotografer. Verkligen spännande och de tänker ju på så mycket annat än vad man själv skulle göra. Tex rekomenderade de blomblad istället för ris (eller båda...) Det är inte alltid ris syns så väl mot den oftast vita kyrkan. Dessutom faller de inte lika snabbt och är då lättare att fånga på bild. Känner mig supernöjd och trygg med vårt val av fotografer!

Låter verkligen jättejobbigt med er catering, har det löst sig?

Sambon är från Löddeköpinge och när vi bodde i Malmö tidigare var vi mycket på Ven. Båda älskar den ön och när vi såg kyrkan för första gången sa det liksom "klick"! För oss båda!

• Kakan2007

Såg att jag var lite otydlig, menade förstås att blombladen inte faller lika snabbt som riset...

• Kakan2007

Såg just att det idag bara är 3 månader kvar!... Efter att ha planerat sen i juli så känns det som om det nästan är dags nu då! :)

• Kakan2007

Eftersom vi förlovade oss när vi bestämde oss för bröllopet så köpte vi alla ringarna med en gång redan i höstas! Ville ju att ringarna skulle passa ihop så jag visste redan då vad jag skulle ha. Nu ligger den här och väntar...

• Kakan2007

Heleneli

Vi träffade fotograferna förra helgen och de hade sin bestämda åsikt att fotograferingen bör vara innan vigseln. Mestadels för att man inte ska känna stress för att gästerna väntar. Det kör vi nog på. Tror också att vi kommer att boka dem för heldag istället för 7 timmar som vi tänkt innan. Då har man god tid på sig att fota på olika ställen.:)

• Kakan2007

En till här som börjar bli ganska stressad över allt som jag påbörjat men som bara är halvfärdigt. Har så mycket jag vill göra men jag vet inte när. Idag är jag hemma sjuk så jag har passat på att stämpla festprogrammen och gjort klart de miniatyrbord vi ska ha till bordsplacering. Känns skönt att bocka av saker istället för att ha massor halvfärdigt...

Tiden går tokfort nu känns det som...

Någon mer än jag som även börjat bli spänd inför möhippan? Undrar när man kan räkna med att de slår till...

• Kakan2007

Daphne

Vet inte vad de kommer hitta på men jag har väldigt noga poängterat vad jag tycker om tråkiga utklädnader och trams på stan och de tycker också att sånt är trist turligt nog. Min syster håller i hippan så jag vet att jag kommer få en och jag är säker på att den blir toppen! Men ändå, det är lite obehagligt att man inte vet när och vad... Men kul samtidigt förstås!

• Kakan2007

Verkligen lustigt men här har ni en till, jag är förskollärare.

De låtar som vi i dagsläget ska ha i kyrkan är "Kom"-Peter Lundblad, "För kärleks skull"-T Gärdestad och om jag lyckas övertala sambon, "Utan dina andetag"-kent.

• Kakan2007

Har inte kommit så värst mycket längre med planerandet utan känner mest bara panik över allt som ännu bara är halvfärdigt!

Surfar runt på BT och kommer på nya saker hela tiden som jag vill göra eller ha men hur ska jag hinna allt? Kunde det inte finnas en särskild ledighet som man kunde få ta någon månad innan bröllop!?

• Kakan2007

Nu är det gjort och jag är hippad i lördags! Trots att jag anat datumet lyckades de lura mig och det rejält!

Kidnappningen var klockren. Syrran(som är VÄLDIGT tankspridd) ringde mig halv elva på fm och var gråtfärdig. Hon hade försovit sig (händer inte allt för sällan...)till en tenta kl 12 och bönföll mig att köra henne till skolan... Det är inte första gången jag verkligen slängt mig iväg för att rädda henne så jag funderade inget över det. Sambon skakade bara på huvet och sa något om oss två strulsystrar... Hoppade i kläderna som jag ej fått på mig än och var hos henne på mindre än 2 röda sek. Väl där parkerade jag för att invänta henne. Då smyger sig en bil upp bakom mig och jag ser hur något speglar. Försökte se om det kunde vara något annat än blåljus,men det var det. Ut klev en polisman som stegade fram mot mig. Jag ville bara sjunka genom asfalten... Han sa att han kört efter mig en bit och hade mätt min hastighet. Till saken hör att jag för det mesta kör för fort... Han bad mig visa körkort och reg.bevis vilket jag knappt hittade i chocken... Jag fick kliva ur bilen och folk som gick förbi kollade förstås snett på mig. Otroligt pinsamt! Syrran hade kommit ned och vi sa som det var att hon var sen och han förstod att detta ställde till problem men att han måste göra sitt jobb. Förstås, men jag var så arg att jag kastade in alla papper i bilen när han var klar. Han sa att vi fick se hur vi skulle lösa detta. Jag trodde jag skulle bli av med körkortet,vågade inte ens fråga hur fort jag kört först men sen sa han 64 på en 50 väg. Tänkte på vad sambon skulle säga om detta,det är ju dyrt... Men så helt plötsligt hoppas förstås hela tjejgänget fram och jag fattar absolut ingenting!!! Vad gjorde de där när jag fick böter liksom? Tog en stund innan jag fattade att det var hippan som anlänt! Så klockrent verkligen,jag var så chokad att jag inte ens sett att det var min kompis bil och att det satt en barnstol i den... "Polisen" var syrrans pluggkompis som fått tag i en riktigt polisuniform. Jag är så GRYMT imponerad av hans skådespeleri! Fattade verkligen ingenting, han var så jäkla bra!!!!!!!!!!!

Allt detta har de självklart fångat med videokamera från både buskarna och lägenheten och med ljudupptagning på "polisen". Tur iallafall att jag var så trevlig som jag ändå var mot honom... Men de hade ju vikt sig dubbla när jag stampade i marken och slängde in grejerna i bilen och var så där skitförbannad!!!
    Antar att jag kommer bli ordentligt påmind om detta vid bröllopet...

Iallafall fortsatte vi dagen med massage och spa (tur för mina nerver behövde lugnas..) Sen proffssminkning, inspelning av låtar, picknick, restaurang och en sväng på krogen... En perfekt och helt underbar möhippa med andra ord!

Min sambo ska dock sova med ett öga öppet då han ej haft sin svensexa ännu och självklart hjälpt till att lura mig rakt i fällan...

Nu blev det långt men jag var bara tvungen att berätta!!!

Svar på tråden 21 juli 2007 part 2