Inlägg från: Duchess |Visa alla inlägg
  • Duchess

21 juli 2007 part 2

Hej Hälsingetös, kul att se nya ansikten i tråden :)

Jag och blivande maken ligger bra till på vissa områden när det gäller planeringen, sämre på andra. Men så är det väl för alla, antar jag.

Just nu är det frisör/smink som är största bekymret. Ska försöka lösa det under veckan.

Vi skickade våra inbjudningskort förra helgen, och svaren har börjat trilla in. Det är en smått märklig känsla. Det är verkligen på riktigt :)

• Duchess

Kul att du väckte tråden igen, Kakan :)

Tänkte bara berätta litegrann om vad jag och sambon gjort de senaste dagarna. Vi har nämligen varit i Linköping och försökt hinna med så många bröllopsrelaterade ärenden som möjligt.

Jag har bl a träffat min frisör, bokat smink, ordnat med florist, träffat cateringfirman, besökt bröllopslokalen tillsammans med värdarna, löst tårtfrågan och beställt min ring från Anders Fors. Så nu känner jag mig riktigt duktig :)

Hur går det för alla er andra? Något som fortfarande hänger i luften?

• Duchess

Hej moonlight lady, och välkommen hit!

Jag har nyss beställt min ring, och får hämta den i början av juni. Det är min egen design, så det känns extra spännande!

Om du redan nu vet vilken ring du vill ha så tycker jag att du ska köpa den. Varför vänta och göra det onödigt spännande med leveransen? ;)

• Duchess

Vi kommer att fotas innan vigseln. Men vår fotograf kommer också att fota själva vigseln, samt ta några bilder på kyrkbacken efteråt med olika familjekonstellationer. Resten av dagen blir det amatörbilder. Känns som en toppenbra lösning för oss! :)

• Duchess

Jag antar att ni andra också skickat ut era inbjudningar? Hur många gäster har ni bjudit, när har ni OSA, och hur många svar har ni fått?

Vi har bjudit 90, har OSA sista maj, och har fått 42 ja (inklusive oss själva) och 3 nej. Rätt många som svarat redan nu, alltså. Kul! :)

Jag har insett nu hur gärna man vill ha svar i tid. När jag själv får inbjudningar i framtiden så ska jag verkligen försöka svara snabbt.

• Duchess

Välkommen hit, hjärtan på tråd, och grattis till graviditeten!

Här inväntar vi också OSA-datumet med spänning. Vi satte 31 maj. Jag har också funderat på att göra bordsplaceringskorten redan nu, så att allt inte måste göras efter 31 maj. Det värsta som kan hända är ju att jag gör några kort som inte används.

Annars börjar jag känna stressen över alla detaljer som inte är fixade. Ni vet, de där små sakerna som man så lätt glömmer....

• Duchess

Här är några saker från min kom-ihåglista:

* Maila över en lista till fotografen på vilka släktgrupperingar vi vill fotas med utanför kyrkan

* Kolla om det är möjligt att öva med präst och kantor i kyrkan på fredagen (ska kanske nämna att vi har egen präst och kantor :))

* Provsmaka viner till förrätten

* Se till att alla alternativ som vi valt bort (foto, florist, lokal mm) verkligen är avbokade

* Fixa en vas till brudbuketten

* Se till att det finns växelkassa till betalbaren

• Duchess

Jag anmäler mig till lärargruppen :) Men jag jobbar inte inom skolan idag - jag är studiekonsulent på ett studieförbund istället. Otroligt roligt jobb!

Som tur är har jag semester från midsommar och 5 veckor framåt, så jag hinner lösa det sista då....

• Duchess

Hur går det för er andra som ska gifta sig 21 juli? Har vi lagt ner förberedelserna allihop, eller är de extra intensiva (så att ingen har tid att skriva här)? :)

• Duchess

Jag ska inte klaga på ledigheten för egen del - jag är ledig från midsommar och fem veckor framåt, dvs fyra veckor före och en vecka efter bröllopet. Första veckan är jag dock i Italien, men har ju ändå en del tid ledigt innan.

Men jag håller med! Det borde finnas bröllopsledigt, precis som det finns föräldraledigt :)

Här har det inte hänt så mycket. Både jag och sambon jobbar massor, och orkar inte riktigt ta itu med saker och ting. Hoppas vi kommer in i ett planeringsryck snart...

• Duchess

Idag har vi vår sista OSA-dag.

Igår hade 68 gäster tackat ja, 13 tackat nej och bara 10 ännu inte svarat. Måste säga att jag tycker att de varit duktiga på att svara i tid, även om det tyvärr kommit några tråkiga återbud.

Hur går det för er andra? Gissar att OSA-dagen börjar närma sig för fler än oss.

• Duchess

Vi råkade ut för en riktig överraskning i helgen. (Nä, inte möhippa/svensexa). M2b's äldste bror och hans fru ska ha barn. Jättekul! En liten sladdis :)

Det lilla smolket i glädjebägaren är att förlossningen är beräknad till 15-20 juli....

Det finns en lång historia bakom varför vi inte känt till detta förrän nu. En av anledningarna är att de bor utomlands, så magen har ingen sett IRL.

Nu håller vi tummarna för att bäbisen vill kika fram antingen nån vecka för tidigt eller nån vecka för sent.

• Duchess

Idag har vi gjort klart med musiken på vigseln. Det känns skönt. Det är goda vänner till oss som ska sjunga och spela :)

Vårt OSA-datum var 31 maj, och det är fortfarande 6 personer som vi inte hört något från (de har fått en påminnelse via mail). Trist. En av våra värdar ska ringa upp dem imorgon.

Min kammarjungfru (eller tärna, som en del har :)) var här ikväll. Vi gick loss på bordsplaceringen, så nu finns det ett förslag som sambon ska få kika på när han kommer hem senare ikväll. Men eftersom vi fortfarande har några frågetecken så går det hur som helst inte att göra klart....

Har ni andra klart med både vilka som kommer och bordsplaceringen?

• Duchess

Jag har alltid trott att jag skulle vara en extremt välplanerad brud som gjorde placeringskorten ett halvår i förväg och liknande saker.

Och nu sitter jag här, drygt 5 veckor innan, och är glad över att jag åtminstone har de stora sakerna klara. Hur placeringskorten ska se ut har jag fortfarande ingen aning om :)

Nåväl, hoppas det går bra för alla er andra i planeringen. Själv har jag semester från midsommar och 5 veckor framåt. Då ska jag sätta fart....

Svar på tråden 21 juli 2007 part 2