• Snowsee

Andra dagen med nutrilett

Discodivan:
    Jo,muskler väger ju mer än fett. Hur går det för dig med CK? Klarade du hela dagen igår? *håller tummen*

Dags att sätta igång och plugga och sen ta en ordentilg dusch och göra sig lite fin. Ska ju unna mig en god kycklingsallad ikväll när jag ska ut och äta kvällsmat med en kompis.

• Snowsee

Det klarar du ska du se... tiden kommer att flyga iväg!

• Snowsee

Uppdaterade uppgifter:

Nickname: Snowsee
    Startdatum: 8 januari
    Längd: 164 cm
    Startvikt: 71,8 kg
    Nuvarande vikt: 59,5 kg
    Målvikt: 55-57 kg

Snacka om lycka i morse när vågen visade under 60 kg! Det är måååånga år sen jag vägde så lite...

Men går väl kanske upp det under helgen, ska hem till föräldrarna och äta tacos på lördag. Men det är ju ändå ganska nyttigt...

• Snowsee

TACK!! Det betyder att det bara är 2,5 kg kvar till 57.. Kanske fortsätter till 55 av bara farten men det får vi se när jag kommer dit.

• Snowsee

Ja, de flesta i min omgivning vet om att jag går/ har gått på Vlcd. Iaf mina närmaste, sen kanske inte alla kompisar vet det men..

Nu har jag varit och köpt mig en yogamatta, hittade en för 200 så nu ska jag ta och beställa min Pilates-dvd. Undrar hur det kommer att gå? :)

• Snowsee

Var förresten sååå nära att köpa mig en glass på stan men jag höll mig. Blev en vårjacka istället... Dyrare men mindre kalorier...

• Snowsee

Hej! Jo, det har varit en mkt bra helg. Hade dock lite unnardag i lördags med tacos och en chokladmuffins, men inget godis. Nu ät det nya tag igen. Men blir inte ren ND-kur denna veckan. Ska försöka trappa upp till vanlig mat nu och ta de sista kilona med det. Om det går. Är ju med i en utmaning på VK om att gå ner 3 kg på 4 veckor. Den startade förra måndagen och veckans resultat blev -1,2 kg. Så jag är nöjd. :)

Måste ju förresten berätta att jag och min sambo får en bebis på torsdag, en kattbebis. Var och tittade på henne igår. Det känns helt underbart! Lycka!

Hoppas ni får en härlig dag!

Pepp pepp pepp!

• Snowsee

Va mysigt! De är ju så söta! Det är en liten tjej vi ska få hem. En liten Nellie. :) Vill ha torsdag nu!

• Snowsee

:) Okej... Ska ni behålla dem eller sälja?

• Snowsee

Godmorgon!

Uppdaterade uppgifter:

Nickname: Snowsee
    Startdatum: 8 januari
    Startvikt: 71,8 kg
    Nuvarande vikt: 59,3 kg
    Målvikt: 55-57 kg

Vikten fortsätter neråt och jag fortsätter trappa upp till vanlig kost. Byter ut ett mål ibland mot ND om jag tex inte hinner laga mat eller vet att jag kommer synda senare under dagen genom tex resturangbesök. Känns som ett bra sätt att hålla koll på kalorierna. :)

Idag blir det 40 min cykeltur, 20min åt varje håll till skolan + en långpromenad ikväll med en kompis. :)

Hoppas det går bra för er andra också! Nu är det en dag närmare torsdag och vår bebis..

• Snowsee

Minoo: Tack! Egentligen utesluter jag inte ngt helt och hållet. Har dock dragit ner på vissa saker. Som tex mjukt bröd, åt det varje dag förut men nu blir det max 1 gång i veckan. Blir hårt bröd nu istället när jag äter. Har slutat dricka oboy, som jag drack varje frukost förut. Därmed har jag också minskat intaget av mjölk... Äter bara en portion av maten, och mindre protioner än förut. Dricker vatten till istället för mjölk. Äter frukt som mellanmål och när jag är sugen på ngt sött. Har slutat med socker i teet. Tar ev lite honung i istället. Har en unnardag i veckan i stället för alla dagar som det nästan var förut. Och den dagen får jag äta det jag vill men i måttliga mängder. Påskgodis kommer jag unna mig lite av. :)

Har också börjat cykla till skolan istället för att ta bussen, både för motionens och pengarnas skull. Försöker iaf så in en halvtimmes motion om dagen.

Har kommit på att många små förändringar kan göra mycket! Tror dock inte på att utesluta ngt helt som man verkligen tycker om. Unnardagen på helgen får mig motiverad att äta nyttigt på vardagarna.

• Snowsee

Discodivan: Det är bara att ta nya tag och komma igen! Och grattis till ditt minus, tänk på att alla minus är minus!

Jag föll för frestelsen igår och åt tre st Dumle. Men motionerade så mkt i går att det nog inte gjorde ngt. Det blev 40 min cykling, 80 min promenad och 20 min pilates. Men tar nya tag idag. Nu blir det inget mer syndande förrän lördag. :)

• Snowsee

Det är mer än okej!

Ja, ny dag idag och nya tag! Kort dag i skolan, slutar vid 12. Ska hem och städa lite dåoch sen iväg och handla lite saker till kissen som kommer imorn. Ska handla mat också och lite påskgodis. Men bara lite och det ska inte röras förrän på lördag!

Pepp pepp pepp!

• Snowsee

Godmorgon på er!

Snart dags att åka och jobba, ska öppna för första gången på typ ½ år. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör? Kommer studsa omkring hela dagen idag för i eftermiddag är det dags att hämta bebisen! :) Ska bli såå spännande och kul!

Kommer gå på ren ND idag och imorn inför påskafton. För då kommer jag äta lite godis.

Glad påsk på er!

• Snowsee

Hej på er!

Äntligen har påskafton varit.Unnade mig som planerat god mat och godis igår. Ställde mig på vågen i morse och det var inte kul. Är uppe på 60,4 igen. + 1,6 kg sen i fredags. Visserligen är nog mkt vätska och sånt som inte kommit ut än men nästa vecka blir det ren ND-kur måndag-fredag. Hoppas att det kan vara borta då. Hur har det gått för er andra?

• Snowsee

God morgon!

Efter helgens synder med påskgodis och mat så är jag uppe på 59,3 kg igen. Men det är trots allt en minskning med 0,5 kg sen förra måndagen så jag är nöjd ändå. Trodde att jag skulle gått upp mer.

Igår kom sambons pappa förbi med ett påskägg i kingsize fyllt med godis. Jag sa till sambon att nu har han att äta. Det var sååå lockande att äta när det stod öppet på bordet. Men jag höll mig. När sambons pappa sen hade åkt så ställde vi upp det på TV-bänken. Ska plocka fram det idag när syrran och hennes kille kommer. Jag ska inte äta ngt men jag hoppas att det krymper ändå. Sen ska det sparas till nästa helg när vi får besök. Det är bra att det står så där högt upp, för att komma åt det nu så måste jag ställa mig på en stol och det gör jag ju inte för en godisbit. :) Så jag hoppas att jag kan hålla mig ifrån det!

• Snowsee

Just det, idag är det snö här igen. It sucks! Har ju ingen lust att promenera i snö! Konstigt väder, idag snö- på fredag skulle det bli 17 grader och sol.... Hrm..

• Snowsee

Startvikt 6/1-07: 71,8 kg
    Nuvarande vikt: 58,9 kg
    Målvikt: 57 kg (eller helst 55 kg)

15 cm, jisses! Grattis Discodivan! Jag har "bara" krymt 13 cm..

• Snowsee

MissGalbadia:
    Jag har kört ND-pulver som du och tycker den blir godare och godare. Ett tips är att ha en kanna vatten i kylen för den är godast att blanda med iskallt vatten, eller ha i några isbitar. Har också kommit på att den blir godare om den får stå 5 min innan man dricker den. MEN den blir jätteäcklig om man blandar den hemma och tex tar med till jobbet för att dricka på lunchen 3 timmar senare... Usch! Sen kan jag rekomendera Chokladbarerna och Karamellbarerna om man vill tugga, riktigt goda!

Lycka till!

Svar på tråden Andra dagen med nutrilett