varför har jag gått upp 3 kg??????
Jag har egentligen inget svar på din fråga utan kan bara säga att jag känner igen mig! Precis som du är jag lång (177 cm), atletiskt byggd (väger dock betydligt mer än du, snarare runt 70 kg). Anses vara smal men om jag går upp i vikt aldrig så lite så vantrivs jag något enormt med mig själv och vill knappt visa mig bland folk. Så du är inte ensam om att känna som du gör!
Vad gäller din träning och matvanor så är det ju svårt att veta hur mycket "vardagsmotion" du hinner med förutom det du skriver ovan. Men mitt tips är att du tar varje tillfälle att röra på dig - promenera i stället för att ta bussen, eller kliv av en hållplats för tidigt och gå sista biten. Ta trappor i stället för hiss etc. Vad gäller matvanorna så kanske du kan testa att minska på pasta och bröd - eller åtminstone byta ut det mot fullkornsvarianter. Ta en frukt i stället för en smörgås.
Mitt favoritmellanmål just nu är Mini-Keso med tärnad apelsin, supergott och mättar bra! Favoritmiddag UTAN pasta eller liknande är en ugnsstekt laxfilé tillsammans med sallad med grönsallad, tomat, avocado och bönor samt en klick aioli. Kanongott och fräscht och lätt!