varför har jag gått upp 3 kg??????
Jag mår superdåligt, jag har en ganska stark kropp, typ simmarbyggd med breda axlar och ganska smala höfter, jag är 174 cm lång och brukar väga mellan 60-61 kg, i somras gick jag ner till 58-59 kg utan att jag gjorde nåt, var nykär och åt väl kanske inte så överdrivet mycket ...när jag förra veckan tog mig i kragen och släpade mig till gymmet då jag varit inaktiv läääänge så ställde jag mig på vågen och blev lite förvånad, vågen visade 62.6 kg! Jag brukar alltid kunna äta vad jag vill och inte alls röra på mig i perioder utan att för den skull gå upp i vikt. Nu mår jag superdåligt ...
Jag vet att många tycker att jag är jättesmal som väger knappt 63 kg till mina 174cm men jag känner mig nästan tjock...jag vill inte ha tajta byxor, får ångest av korta tröjor och känner mig uppsvälld och ful....vad ska jag göra???
Jag har svårt att få tid till motion mer än några promenader i veckan på kvällen när barnen gått och lagt sig, och kanske ett yogapass i veckan och möjligtvis lite träning i gymmet max 1 gång i veckan...jag dricker vin lite nu och då och är svag för pasta och mackor med ost...och mörk choklad och lite nötter får jag ju i mig rätt ofta...
Hm, kan ämnesomsättningen ändras bara sådär??? känner inte igen mig själv alls...