• *mli*

varför har jag gått upp 3 kg??????

månblomma:

ja håller helt med glitterkråkan, sluta väga dig! jag äger ingen våg, jag törs inte... tror att jag skulle bli nojig direkt...

superlisa:

vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg! du låter som en så sund o glad o härlig tjej! känner igen mitt gamla jag i dig, ngn jag saknar... har alltid varit intresserad av hälsa - äta nyttigt, tyckt d va kul och viktigt att träna. men sen jag slutade med handbollen (typ två år sedan, student, resor, studier, flytt hemifrån, träffat m2b o blivit sambo, har hänt sen dess...) sen dess har inte jag kommit igång med träningen ordentligt coh regelbundet. har inte gått upp i vikt, men bytt ut endel muskler till fett...

nu har jag två röster i huvudet. dels är det gamla sunda, förnuftiga, kloka jag, som vet vad som är rätt o riktigt o rimligt o allt, sen är det mitt nojiga jag som ger mig ångest så fort jag stoppar i mig en chokladbit, eller tar bussen istället för att cykla, eller blir äklad av att någon dricker läsk, eller av att ngn berättar att d ätit pizza...

ingen av mina jag har riktigt vunnit kampen än... förnuft-jaget är nog fortfarande lite starkare (tack och lov) men får fortfarande ångest ibland. men älskar choklad för mkt för att sluta helt, är för lat för att börja träna ordentligt coh för klok för att börja på svältdiet... men mår inte helt hundra hela tiden...

vet inte vart jag skulle komma egentligen...

mitt hetaste tips till är nog att skaffa en träningskompis, det är prioritet ett för mig nu i min nya stad:)

Svar på tråden varför har jag gått upp 3 kg??????