Inlägg från: Mrs Priftis to be |Visa alla inlägg
  • Mrs Priftis to be

Ätstörningar

Hej allihopa!
    Så sorgligt att så många har dessa problem. Det ligger OTROLIGT mycket ansvar hos samhället och medierna, jag menar INGEN vill vara tjock, inte nödvändigtvis för att det är ohälsosamt, utan för att man framställs som så mindre värd och oälskad som överviktig.
    Jag skulle inte kalla det att jag har ätstörningar, men jag har ett komplicerat förhållande till mat. Det finns nog väldigt få kvinnor i Västvärlden idag som har ett okomplicerat förhållande till sin kost och ätning, tyvärr.

Jag började älska att äta, och blevlite rund om magen under mina första år i skolan. Ingen övervikt, men det hullet satt kvar och få intryckt från media och heller inte få någon uppmuntran av föräldrar att jag var söt "ändå" hjällpte ju självklart inte. Har sedan 16-årsåldern försökt gå ner i vikt, men aldrig haft disciplin eller ork nog. Kämpat med vikten samtidigt osm jag försökt kämpa med att få bli accepterad som jag är! Jag är 165 lång och väger idag 73 kilo. Många sklle väl gissa på 65 eftersom jag har tung benstomme och ganska mycket muskler väger jag tungt och kommer aldig bli en sån där späd liten tjej. Men däremot gick jag förra året ner 8 kilo. Bodde då i Grekland och banatde inte ens! Vet inte riktigt varför jag hgick ner, men gick upp allt igen i somars och höstas när jag kom hem till Sverige. Nu kör jag GI- metoden och funkar bra. Äter mindre kolhydrater och mindre rent socker och tränar 2-3 ggr i veckan. Alldeles lagom, men måste tänka HELA tiden på vad jag äter,
    annars glömmer jag bort att jag inte vill vara tjock längre och vräker i mig massa bullar och glass och annat. Det är liksom antingen eller för mig.
    Men det är min lott i livet. Jag kan inte äta vad jag vil, då går jag upp i vikt.
    Det är väl okej då jag ändå gillar att äta nyttig mat, me så otroligt jobbigt att tänka konstant på om jag är tjock i andras ögon, eller inte?
    Kan jag ha såna byxor eller är det för smala tjejer?
    Jag tror på min kille när han säger att jag är vacker, men det tog mig minst ett halvår innan jag VERKLIGEN trodde på honom.
    Tack alla för era inlägg.

Svar på tråden Ätstörningar