Ätstörningar
Hej på er alla!
Det här är en bra och viktig tråd. Det är som så många redan har sagt, väldigt nyttigt att få ta del av andras berättelser när det gäller ätstörningar.
Har själv haft bulimi till och från de senaste 5 åren och har på grund av det också haft ganska svåra depressioner. Nu mår jag bra och håller på att sluta med mina antidepressiva . Det känns jätteskönt!
Min familj och mina vänner vet ingenting om mina sjukdomar, har tyvärr aldrig vågat berätta. Att låtsas som om allt bara är bra har nog varit det värsta under den här tiden. Men min blivande man stöttar mig fullt ut och jag tror att det ska gå bra den här gången.
Vi gifter oss i sommar och jag kan inte låta bli att tänka att jag vill vara riktigt smal och "perfekt" på den stora dagen. Typiskt! Försöker att ta det lugnt och intala mig själv att allt blir bra även om jag skulle gå upp några kilo. Men det fungerar inte riktigt. Tränar som en tok och proppar i mig onyttig mat. Men jag kräks i alla fall inte... Allt som innehåller fett och socker gör mig lugn när jag är stressad eller ledsen. Choklad kan verkligen vara en drog ibland
Alla ni som testar olika dieter och absolut vill gå ner i vikt till ert bröllop, ( även ni som inte är direkt överviktiga); jag kann förstår att det är viktigt för er. Men var försiktiga. Ingenting är viktigare än den egna hälsan, den fysiska och framför allt den psykiska. Man hamnar lättare än man tror i "ätstörningsträsket" och det är fruktansvärt svårt att ta sig ur det.