• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Telemarkgrrl

Skulle gärna prova nåt sånt själv förresten. Jag väger egentligen inte för mycket men jag skulle gärna bli av med den där överjästa magen och handtagen jag har på ryggen. (VAR och NÄR och HUR kom dom??) :o

• Telemarkgrrl

Vad har jag gjort idag? Jag har fipplat med nya datorn, bokat semesterresan (som jag trodde hade blivit bokad härom dagen men det hade blivit nåt strul) och ätit godis.

Vad har jag INTE gjort idag? Jag har inte rört på mig, jag har inte duschat, jag har inte kommit ur morgonrocken, jag har inte diskat och städat och jag har inte ätit någon endaste sak som har varit nyttig.

Jag är en dålig människa. :(

• viktualia

Telestubben!

Jag måste vara en bra människa. För jag har diskat en jättedisk, varit ute och joggat och kämpar tappert på Viktkoll.

Surfa in på www.viktklubb.se (oj... så hette det visst ja... )och ta ett span. Man lägger in allt man äter och så får man veta näringsvärdena på allt. Så jag vet tex att min frukost idag innehöll 326 kcal och att min lunch spårade ur och innehöll 955 kcal. Men att jag klarar mig på totalen eftersom jag tränat idag. Och min joggingtur på 50 min (lättjogging) ger ett minus på 504 kcal.

Heja stubben friskt humör!

• Telemarkgrrl

Jogga i 50 minuter?! :o:o:o Det skulle jag aldrig orka, jag är jätteimpad, Vickan!

Sånt (joggning i 50 min) och Viktkoll är nog lite för ambitiöst för mig, jag ska nog försöka äta mindre godis (och glass) och komma igång med F&S igen bara.

• Telemarkgrrl

Och jag kanske är en dålig människa men jag är iaf en bra resebokare. Det resebyrån ville ha 918 euro för bokade jag själv på nätet för 246 euro. :o:o

Tur är väl det eftersom jag är en riktig Slösa (bland mina andra dåliga egenskaper) som shoppade loss alldeles för mycket igår. :):)

• MuffinsTönt

åhh! Pratar ni om att träna mer, spara mer osv. Dvs sånt som jag INTE gör. :?
    Jag suger verkligen när det gäller träning. Får komma på ett superb lösning.

Kanske promenera mer och åka mindre kollektiv. Det tar bara sån tid...

På tal om shoppa loss... Kom på att jag mååste köpa TBS body butter. :?

• viktualia

Jogga lätt i 50 min betyder: Rask promenad/jogging. Att det blir just 50 min beror på terrängen/sträckan/motionsspåret jag använder!

• MuffinsTönt

jag har oxå promenerat snabbt i 1 timme!

Herrejösses!
    Blev så impad av Vickan att jag måste också prova det. Inte så farligt. Men jag fick ont mer än flås. :( Ska skaffa andra skor. Använde mina "valiga" gympaskor.

Men jag svettades!

Vickan, Hur lång sträcka är din motionspår?

• viktualia

Muffins - fniss fniss... heja heja!

Min sträcka är 4,4 km... först tar jag mig uppför och sen nedför en brant ås. Sen runt i ett motionsspår som är 2,4 km och sedan tillbaka över åsen. HEMSKT jobbigt!!!

Jag har ett par skor som är inköpta just för jogging/rask promenad. Kostade typ 700 spänn på Stadium för nåt år sedan. Viktigt med rätt typ av skor!

Nu har jag kommit på att jag ska gå till Clas Ohlson imorgon och köpa en stegräknare. Här ska det bli promenerat av minsann!!!

• MuffinsTönt

Åhh! Va jobbigt! Jag har bara en liten backe upp och sen stor backe NER. Fnuss! Ska börja åt andra hållet nästa gång. :D

Jag tänkte lite på en stegräknare. Har seriöst börjat fundera på att GÅ hem fårn skolan. Inte hela sträckan men går så mkt jag orkar och sen tar vagnen hem.

Behöver då en stegräknare och nya skor. Och pengar!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4