• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • MuffinsTönt

Morrn Sis och Zozo!

OjOjOj! Grattis Zozo. Shit va kul. Nu får du för all sprit i världen forsätta. :D

Sis
    Hade jag härgat så där skulle jag fått världens utskällning.
    Jag tycker synd om deras mamma. Gissar på att hon har dem mst av tiden. OMG!!

• viktualia

Heja Zozo!!!! Jag tror nog att jag klarar ett kg till på måndag... *hoppas i alla fall*

Muffins - jaha.. fniss fniss... då får du nog öka takten lite... hi hi

• Sister of the Night

Morning Zozo å Muffin :)

Jadu Muffin, jag också. Jag hade INTE varit poppis på en bra stund, det kan jag intyga.
    Med rätta.
    Jag minns en gång *Sister grottar ner sig i minnen av "Rysliga Ungar Genom Tiderna" :D* när jag var på en mataffär. I avdelningen för husgeråd och leksaker rusade en liten kille omkring med en sån där leksakgräsklippare. Den lät ganska rejält, för det hördes åtskilliga hyllor bort.
    I sitt sällskap hade han en äldre tant och farboro (tippar att det var frågan om mor/farföräldrarna).
    Desa försökte milt och vänligt få grabben att sluta springa runt med den eländiga klipparen, men han lyssnade ICKE på det örat. Tvärtom.
    Farbrorn försökte ytterligare en gång. Noll respons.
    Jag sa ingenting (det anses ju inte "passande" att lägga sig i, än mindre lyfta ungar i örsnibbarna :D :D :D) men gissa om jag var sugen på att trava fram och säga ifrån på skarpen att Nu Tar Du Och Lyssnar På Morfar Lilla Du.

Jag tyckte så himla synd om de gamla!! Han sprang bara ifrån dem, och sk*t fullständigt i att de bad honom sköta sig.

• Oms

Tjena tjejer!

ja pappa kostym var ingen hit, tyvärr är han ack så vanlig här i min stadsdel där mammorna har hela ansvaret för barnen då de ofta är hemma på heltid alt har en liten nagelsalong att pyssla med när de får tråkigt;)

imorse har vi varit hos gynläkaren och doskuterat tandutdragningar, haha. nä men det var ett obligatoriskt besök för att få remiss till sk KUB test som man gör när man e gravid och när vi ändå var där så frågade jag om vilka värktabletter jag kan äta vid en tandutdragning (ska till tandl imorgon, men får nog penicillin först och dra ut tanden senare) och då fick jag recept på starka tabletter som man kan äta under grav - sketabra ju! han berättade om sian upplevelser hos tandläkaren så vi srattade så magen krampade - herregud vilken rolig gynekolog:D:D

nu ska jag ringa sophiahemmet och kolla vilká öppet tider de har för blodprovtagning.

• Sister of the Night

farboro *tittar misstänksamt på skärmen*

• Sister of the Night

Tihihihiiii... :) Roliga gynekologer kunde det gott finnas fler av! SÅÅÅÅkul är det ju inte att ligga där och showa paketet, så kan han/hon lätta upp stämningen med lite glasklar humor så är det ju värt typ hur mycket som helst...!

• Oms

ja idag var det just ingen undersöknng álà gynstol men ändå, gynekologer får gäran vara glad o trevliga. min ordinarie är oxå helt fantastisk, hon e oerhört kunnig och så härlig, man känenr sig alltid välkommen då hon läser på om ens liv innan man kommer in samt att hon har ett otroligt minne och kommer ihåg saker som man småpraat om tidigare (mitt bröllop, vad maken jobbade med i Gambia, var dotterns pappa bodde, mamma pensionär osv osv) häftigt!

• viktualia

det där tandläkarprojektet lät otrevligt Omsis - du har väl haft en hel del sånt krångel för dig?!?! och det är alltså inte slut?? eller?

idag fyller maken år. Vi ska ut och äta... klurigt för bantarVickan...

• Sister of the Night

Omsan

Antingen jättetrevligt.

Eller jättekusligt! :D :D :D

• Oms

ja herregud ja... nä krånglet m tänderna är inte slut ännu, räknar m ca 30.000kr til innan jag blir klar. har en stor infektion i en halv urholkad hörntand ( en misslyckad rotfyllning) tror tom at tjag måste til en tandkirurkg för att operera ut den då hela området där bak är infekterat. men då tanden är död sen ngt år tillbaka så har jag inte ont...

sen har jag ju världens sämsta emalj och saliv, tyvärr har man inte lyckats lösa problemet med det utan jag får inse att skata men säkert så kommer jag att få byta ut mian tänder i munnen... såååå trist! och dyrt!

sen är det tandsten, lite småhål, tandkött som har lossnat helt ifrån en tand pga en skada, bygga upp en tand som bara är halvbyggd osv osv... bläh säger jag bara!

men nu måste jag ta tag i det, sen kommer jag inte ha råd eller tid (jag kommer att ta det på avbet nu men då betalar man ändå 1.000kr/månaden)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4