• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Oms

jag måste ju berätta om min goda middag som jag lagade igår, alla var nöjda och det händer inte alltid när man har en 11-åring som frågar "Är det *** i?" om allt...

jag gjorde en äggsallad m gräslök, purjolök, majonnäs, gräddfil och massor av ägg (recept i aftonbladets söndagsbilaga)

till det marinerade jag fläskfilé som jag sen stekte upp. och sen åt vi jättegoda kokta potatisar och en grönsallad till det! mums!

idag är jag mer sugen på köttfärs så jag gör nog ngt m köttfärs - hmm

Vickan har du ngt recept på gratinerad köttfärs/pasta grattäng i ugn? det vill jag ha!

• viktualia

Absolut!

Köttfärslimpa a la Vickan

Köttfärs
    Riven smakrik ost
    Lök
    Skinka av något slag - tex parma/bacon/salami

Så här gör man:
    Lägg köttfärsen mellan två bakplåtspapper och kavla ut den. Ta bort det övre pappret och lägg ost, strimlad lök, skinka och gärna örtkryddor på 1/4 del av köttfärsen. Rulla sedan ihop som en rulltårta.

Ugnsstek 200 grader i ca 25 min. Smidigt är att låta klyftpotatis med i ugnen i samma långpanna.

Ät och njut!

• Oms

tack Vickan! jag skriver ut receptet som var busenkelt (gillar sånt) och ser vad maken tycker om köttfärsidén idag:) blir den inte idag så blir den ngn annan dag - verkar GOD!

nä tjejer, nu har jag tröttnat på det här maximalt - håll tummarna för tnadl imorgon och det för att:

1) jag får penicillin INNAN jag ska dra ut ngn tand
    2) att jag inte blir utskälld:(
    3) att det inte blir sååå dyrt
    4) att de andra tänderna e hyfsat hela

osv osv osv håll tummarna för ALLT! *gillar INTE att gå till tandläkaren, det gör ont ,det blir fel, tandläkarn sliter sitt hår för mina tänder och det är dyrt!

tjingeling!

• viktualia

varsågod Omsis!

Och vi får pompoma lite för att det ska gå bra hos tandisen!!! Pom Tand pom tand POOOOM tand åååååå pom pom pom TAND!!!

• MuffinsTönt

Vill också pompoma!

Pom Pom POm POOOM
    *hoppar lite grann*

Skål för att det ska gå prima bra imorrn! *klunk klunk*

• Telemarkgrrl

Åh Omsan, lycka till!! Stackars!! Hoppas verkligen att det går bra, går fort och inte gör ont!

Nu ska jag packa och sen drar jag på semester i ett par dagar. Tittar kanske in här på söndag kväll, annars ses vi på måndag igen. Då kanske msk-gumman är tillbaka också och kan berätta om sin semester?!

:p:p:p:p:p på er allihopa och ha det så braaaaaaa!!

• viktualia

Godmorgon!
    Är det nån mer vaken????

Själv jobbar jag hemma tills jag drar iväg mot Gävle. Klurar hårt över ett knasigt meddelande jag fått... det var så länge sedan jag löste chiffer... *jobbigt*

• Oms

Jag e vaken... är tillbaka på jobbet efter at ha varit hos tandläkaren och dragit ut HALVA tanden! den är alldeles för svår att dra ut så den måste opereras bort och det får jag inte göra förrän jag e längre gången i grav. måste därför vänta till 28 juni!!!

den var jätteinfekterad men hon tror hon fick bort ½ infektionen iaf. fick inget penicillin då hon sa att det låg mkt lokalt, men skulle det börja göra ont alt svullna så skule jag ringa så skrive hon ut det...

det gör ONT! ska äta lunch nu (blöder inte ngt direkt) har tagit en dexofen och hoppas på det bästa *håll tummarna*

i övrigt var hon trevlig, gjorde ingn röntgen eller så utan hon väntar tills i juni/juli med det oxå

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4