Vickan - kul att se att det mesta flyter på bra! jätteskoj m 30-årspartaj (vi är m dig o festar i tanken;))och att mamma mår bättre!
Tubbies - jo alla som har barn ifån ett tidigare äktenskap på heltid (dvs alla dagar i mån alt att barnet är hos den andra föräldern i upp till max 6 dygn under en månad) får underhållstöd ifrån försäkringskassan om man inte sköter det privat och då heter det underhållsbidrag.
det är samma summa som betalas ut oavsett ålder på barn och familjens ekonomi. man får 1173kr/månad. om barnet är hos den andra föräldern mer än 6 dgr/månad så räknar man med 1/40-del per dag som barnet är där, den summan ska man då betala själv till den andra föräldern.
hade dottern bott på heltid hos pappan och om vi inte hade gått via FK så hade jag fått betala mkt mer för att dottern har högre standard hos mig. barnet ska nämligen inte märka av en ekonomisk skillnad när han/hon är hos ma eller pa.
det ser kanske krångligt ut, men det e fkatiskt inte så svårt...
GODMORGN FLICKOR!!! *glömde den delen*
i dag ska min grupp på restaurang efter jobbet så jag e finklädd;) fy vad varmt det var m kavaj idag, jag tog av mig både jacka och kavaj när jag gick till jobbet idag - SÅ varmt är det!