hjälp med latin
Måste fundera lite, men det borde heta något i stil med:
Mea spiritus gemini
Måste fundera lite, men det borde heta något i stil med:
Mea spiritus gemini
mitt tips blir, gå till biblioteket och låna ett latinskt lexicon och slå upp orden och se om det verkar stämma. lycka till i jakten.
discodivan
you go girl... håller med, ni verkar gå så mycket på känsla, kör på, känns det rätt så är det rätt.
discodivan
kan ju även tillägga att vi också går lite förbi det där med till döden skiljer oss åt. vi tar "vårat" citat på latin som betyder för evigt.
min sambo fick när han fyllde 25 ett armband av mig med det ingraverat. För mig är jag övertygad om att vi har något som går djupare än döden, oavsett vad så är det liksom vi två. Jag har också redan uttalat det till honom att om det skulle bli så hemskt att jag dör före honom så vill jag att han går vidare, att han hittar någon annan att älska och leva med både för hans skull och våra barns skull. Att han en dag i så fall skulle kunna lära sig älska en annan betyder ju inte att han älskar mig mindre.
så ser i allafall inte jag det. så vårat för evigt, betyder för evigt oavsett vad ändå.
ja du hajjar nog.
känns det rätt så är det rätt. så strunta i vad andra tycker.
discodivan
vår tanke precis.
vi kommer strunta i dom flesta reglerna. vi förvarnar även gästerna lite om det genom vår hemsida. vi berättar hur vi önskar att dagen skall bli, att vi inte har några klädkrav och varför. att vi bara vill ha en härlig dag med våra nära och kära.
barnen är hjärtligt välkommna, så länge gästerna inte har bastkjol eller stringbikini så kommer inte jag klaga ;)ingen traditionell middag, utan en grekisk buffé ute i det gröna på landstället. färgtemat kastade vi all världens väg. tja du ser. var nästan på väg en gång o börja färgmatcha, men sakta o säkert insåg jag att det var inte alls vår grej. det föll verkligen på plats när sminkösen på mus frågade vilken färg på bukett jag skulle ha, ja hon ville veta för att kunna färgmatcha min ögonskugga. jag höll på att trilla av stolen och insåg att jag är nog lite enklare brud än vad jag ger sken av *S*