Inlägg från: Sweetpea |Visa alla inlägg
  • Sweetpea

hjälp med latin

Jag förstår inte varför man ska skriva något i sin ring som man inte själv förstår..! Det verkar ju jättekonstigt. Då kan man ju liksom lika gärna skriva det på ryska, eller på mandarin, eller på thai - och egentligen kan man lika gärna skriva ""se upp för hunden" på något av de språket för man vet ju ändå inte säkert vad som står där. Nää. Det är inget för mig.

• Sweetpea

discodivan: Oj. Det var hårda bud i Mellerud. Så om något skulle hända någon av er, någon gång (gud förbjude!) så får den andre aldrig träffa någon annan?

• Sweetpea

discodivan: Nej, absolut inte. Ändå dör folk till höger och vänster hela tiden, utan att de hade planerat det. Det är väl därför man säger "tills döden skiljer oss åt"? Min morfar dog tidigt, min mormor levde i 20 efter hans död, och träffade så småningom en annan liten gubbe som hon levde med. Enligt vad som står i era ringar är det fel - antingen så lever ni med varandra, eller ensamma.

Det är inget fel med det - jag blev bara förvånad.

• Sweetpea

discodivan. Oj. Så arg du blev. Ja, jag ger upp! Det var aldrig meningen att trampa någon på tårna, jag blev som sagt bara genuint förvånad.

Jag har inga särskilda etikettregler - vi gifter oss borgligt i stadshuset och har brakfest på irländsk pub, för det är det bröllop som passar oss. Jag har helt för att låta alla göra precis som de vill, men för den sakens skull tänker jag inte ge upp mina försök att förstå _varför_ folk gör som de gör.

Svar på tråden hjälp med latin