• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • pasia

Då kan ju jag börja själv :P

Jag är bara 153cm lång.
    Min startvikt var 55,9 kg
    Min målvikt är 45 kg.

Nu väger jag 54,6 kg.

Under denna veckan har jag lyckats gått ner 1,3 kg, och ska försöka ha den viktnedgången konstant under 8 veckor.

• pasia

AggaP, 5 kg är fantastiskt, det är då folk börjar märka en skillnad.

Jag ska också försöka lägga av helt med godis dem närmsta två veckorna, så att påsken inte blir ett helvete hehe

• pasia

Jag har varit lite slapp i helgen på grund av släktmiddag i helgen, men nu blir det andra bullar (utan bullar :P)

åtta veckor framåt, jag tänker posta här varje dag hur det går, och på fredagar är det vägning!

• pasia

hello girls

Lillamej, "tips om att gå ner"

Jag tror faktiskt inte att själva tiden man går ner vikten är avgörande, utan vad man gör EFTER viktnedgången som bestämmer om det blir temporärt eller inte.

Det är lättare att gå ner sakta, både psykiskt och fysiskt, men har man brdåska så har man :P

Efter sin diet får man börja trappa upp sakta med mat, så att kroppen anpassar sig.

Den snabba metoden torr jag faktiskt funkar, min m2b gick själv ner 10 kg på två månader utan att ha gått upp någonting, och även jag har lyckast förr, men sen började jag med samma mönster med godis och kakor nästan dagligen.

Så nu ger jag ett nytt försök att gå ner, Jag kan/komere gå ner 10 kg på 8 veckor (enligt hälsovakten), då ska jag käka cirka 600 kalorier/dag, i början är det jobbigt, men belöningen kommer, och så länge jag inte frossar snask i mängder efter min viktnedgång kommer vikten vara bestående.

Sem för att underlätta själva perioden man gå ner i vikt är det bra att ta bort all sötningsmedel, för dem flesta uppfattar endast ett större sötsug efter man ätit eller druckit sådana produkter. När sötsuget blir starkt hos mig tar jag en kopp te med en tesked honung, det hjälper lite.

Dessutom har jag köpt dyr choklad så att jag kann unna mig en pralin varje dag, denna pralin äter jag långsamt och när jag äter den njuter jag verkligen, detta förebyggar stora "godis-hetsaattacker". tycker jag.

Vatten är också rätt udnerskattad, ofta när man är hungrig ovh sugen är det egentligen törst, så låt er inte luras om er mage skriker mat, det kan vara törst! Försök dricka mer vatten under en viktnedgång, du blir både mättare och när du inte äter lika mycket mat får du inte in det vattnet du annars skulle äta som finns i maten....

Hoppas inte detta blev rörigt! :)

• pasia

hello girlies

hur går det för er??

Stora A, jag tycker att det du äter verkar vara jätte bra, men även nyttig mat kan komma i för stora portioner även man inte tror der själv.. prova att mäta maten istället, typ 2 dl yoghur till frukost med 0,5-1 dl musli, 1 dl bulgur.. 2 msk sås... Är du säker att du inte tar för mycket olja till salladen?

Verkar jätte konstigt att du inte gå ner, men du kanske får i dig hela ditt energi intag.. hm... eller så ligger du på en platå, det händer alla, och man kommer över den vikten till slut... kämpa på!!

• pasia

Jag tycker inte det är fel om man köper nåt från TV-shop, det är ju ett redskap som du kommer att använda kroppen med, inte en maskin som du klistrar på magen och "bränner fett" med (haha), det är väl nästan som vilken annan tränigsmaskin på gymet...

usch nu har jag verkligen ett sug eftre något sött typ choklad eller glass.. jag vet att det beror på att jag är ledsen och vill typ "tröstäta".. usch..

• pasia

Välkommen Cissi80!

Jag har började med p-piller för några månader sen, för att slippa att börja typ 1 månad innan och få finnar, bli irriterad och bli fetare, dessutom vill jag kunna slippa mensen. Gifter mig om 3 månader, och har dock inte lyckats flytta fram mensen... Lyckligtvis gick jag inte upp i vikt när jag började knapra hormonerna.

Om du gick upp i vikt när du började, och har en ökad aptit av p-pillerna, tror jag kanske att du kan sluta, kolla med din barnmorska/gynekolog, och fråga vad de tycker. Själv hade jag inte vågat ta den risken om det var för nära in på bröllopet, man kan ju få andra bieffekter också, som försämrad hy...

Usch just nu har jag feber och halsfluss och är hemma.. Jag har inte så mycket aptit så det är bra, men usch, tråkigt att vara hemma och se ut på det fina vädret... Dessutom har jag sjukt mycket skolarbete just nu, och det är påsklov nästa vecka, så det känns verkligen inte bra att skippa skolan två dagar innan lovet. Villd essutom ut och jogga!

Aja, kanske förbränner jag lite extra!

Hoppas det går bra för er tjejer!

• pasia

Hellu!

Jag har gått ner 0,6 kg sen förre fredagen så nu har jag nästan gått ner 2 kg, 9 kg to go! Är rätt glad eftersom jag har syndat riktigt mycket denna veckan. Men ah, vad lycklig man blir när vågen visar mindre trots allt.

Ska börja träna så fort jag blir frisk.

Jag måste bara tipsa om Polar Extrem-brödet, otroligt gott med 13% fiber och endast 170/kcal per 100 gram.

Stora A, vad är det för te? Är det dyrt? Gott? Var köpa?

• pasia

oh vad peppad jag känner mig just nu, jag börjar se mina höftben, vilket jag aldrig gjort även jag vägde mindre än vad jag gjorde nu :D:D:D

• pasia

Har hittills gått ner 3 kg nu :) Vågen stor på 53... Dock är jag innan mens så det blev en liten sydnardag idag igen, men oj vad man märker att ens magsäck har krymt...

Gick ut och köpte expressen eftersom man fick med DVD:n "the wedding planner", haha lite töntigt, men allt som har med bröllop att göra kan jag inte motstå...

• pasia

vad duktiga ni är!!

själv har jag sjukt dåligt samvete för igår usch :( men tänkte jogga till gymet och träna lite styrka och sen promenera hem...

• pasia

Påsken har blivit lite.. eh kaloririk? hehe... men det är bara att ta nya tag!

Cameline, din meny ser jätte bra ut!! saknar du inte carbsen? Gud vad härligt med så snabba resultat...

• pasia

Cameline, det bruakr bli så när man kör low carb... det kanske är bättre att äta lite av varje? Om man förbjuder allt stenhårt som man älskar, håller man inte längre...

Räkna kalorier/points i stället..?

• pasia

det är svårt med motivationen vissa tider.... jag gick ner 6 kg i somras, men sen gick jag upp allt pga en mental svacka fylld med stress och skit...

men nu när jag har liksom beställt min klänning, och när jag ser lite förändring på kläderna får jag motivation! Jag tittar även på "före och efter bilder" på kändisar osm har gått ner i vikt vilket får mig att isne "Om de kan så kan jag" man ser verkligen då hur mkt mer attraktiv man är när man är smal...

• pasia

Hejhej...

lady marmelade,

jag känner igen mig så extremt mycket att jag vill se snabba resultat annars är det liksom bara "whatever"... därför kör jag riktgit hårt, då ser jag snabbt resultat, jag går nästan ner runt 2-4hg varje dag när jag sköter mig, och det är väldigt motiverande... Många snackar om att det är onyttigt att äta lite och gå ner snabbt i vikt, men min m2b gick ner 10 kg på 1,5 månader och hans läkare sa att det inte gjorde något om man "chockade" kroppen då och då, bara man är noga med vad man äter efter dieten, och inte återgår till sina gamla vanor... Så kort, min metod är att äta mellan 500-600 kalorier per dag och träna realtivt lätt (promenader, korta joggingpass och styrketräning för mage/rygg)... Lycka till med din viktnedgång! Jag har lyckats för med denna metoden, men jag började tröstäta rätt mycket efter min förra viktnedgång... Men nu kämoar jag igen!

la brud,

"Tänk vilka drömmbrudar vi kommer att bli, slimmade och alldeles, alldeles underbara!! och på bröllopsresan ska jag glida runt i bikini och snygga solbrillor som en riktig liten pudding "

oooh vad härligt det lät... när jag läste det fick det mig att motstå bullarna nere i köket ;)

Idag har jag skött mig ganska bra, ska försöka klämma in nåt träningspass i veckan, men är så upptagen... Ska åka upp till m2b på torsdag och stanna där tills måndag, är rädd att jag kommer "tvingas" äta massa fet indisk mat och inte kunan stå emot sötsaker.. Ajaj...

• pasia

det var länge sen jag var inne här...

men usch vad det går dåligt för mig... jag väger rutn 54 nu (ett kg mer än innan, dock 2 kg mindre än från starten) och jag känner mig så otroligt fet just nu.... jag orkar inte detta, vill itne känna mig ful som brud... har ingen motivation... har redan ätit så otroligt mycket idag och igår att jag troligtvis väger 55 på måndag. Uschuschusch

• pasia

ladymarmelade, du verkar alltid så alert!
    När tror du bröllopet blir av då?

Jag bor i Malmö, ska gifta mig i Stockholm 070707

Iih, min klänning kommer nog om 1-1,5 månader... undra hur många centimetrar man kan få bort innan dess... Vet någon ungefär hur lång tid det tar att sy in sin klänning?

• pasia

Ladymarmelade,

Vi gifter oss i Stockholm eftersom det är där vi ska bo, och han jobbar i Stockholm, bor i Enköping.. :P Så vi har inte bott innan tillsammans...

Alert, hm, du verkar så duktig och aktiv och motiverad, jag önskar jag också var det

• pasia

Hellüüü!

Ladymarmelade, självklart kan man inte vara på topp VARJE dag, men har man den inställningen att inte ge upp, så kan man flytta berg :D

Din inställning har nog smittat av sig lite, idag tränade jag seriöst för första gången på typ 1,5 månader, och jag är sååå glad, min motivation har sprungit tillbaka till mig :D äter bra, gör jag också :D ska nog ta en 4-6kms promenad lite senare...

Hur går det för er? Passa på och jogga/promenera nu när det är så fiiint väder

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!