hello girls
Lillamej, "tips om att gå ner"
Jag tror faktiskt inte att själva tiden man går ner vikten är avgörande, utan vad man gör EFTER viktnedgången som bestämmer om det blir temporärt eller inte.
Det är lättare att gå ner sakta, både psykiskt och fysiskt, men har man brdåska så har man :P
Efter sin diet får man börja trappa upp sakta med mat, så att kroppen anpassar sig.
Den snabba metoden torr jag faktiskt funkar, min m2b gick själv ner 10 kg på två månader utan att ha gått upp någonting, och även jag har lyckast förr, men sen började jag med samma mönster med godis och kakor nästan dagligen.
Så nu ger jag ett nytt försök att gå ner, Jag kan/komere gå ner 10 kg på 8 veckor (enligt hälsovakten), då ska jag käka cirka 600 kalorier/dag, i början är det jobbigt, men belöningen kommer, och så länge jag inte frossar snask i mängder efter min viktnedgång kommer vikten vara bestående.
Sem för att underlätta själva perioden man gå ner i vikt är det bra att ta bort all sötningsmedel, för dem flesta uppfattar endast ett större sötsug efter man ätit eller druckit sådana produkter. När sötsuget blir starkt hos mig tar jag en kopp te med en tesked honung, det hjälper lite.
Dessutom har jag köpt dyr choklad så att jag kann unna mig en pralin varje dag, denna pralin äter jag långsamt och när jag äter den njuter jag verkligen, detta förebyggar stora "godis-hetsaattacker". tycker jag.
Vatten är också rätt udnerskattad, ofta när man är hungrig ovh sugen är det egentligen törst, så låt er inte luras om er mage skriker mat, det kan vara törst! Försök dricka mer vatten under en viktnedgång, du blir både mättare och när du inte äter lika mycket mat får du inte in det vattnet du annars skulle äta som finns i maten....
Hoppas inte detta blev rörigt! :)