• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • pasia

Då kan ju jag börja själv :P

Jag är bara 153cm lång.
    Min startvikt var 55,9 kg
    Min målvikt är 45 kg.

Nu väger jag 54,6 kg.

Under denna veckan har jag lyckats gått ner 1,3 kg, och ska försöka ha den viktnedgången konstant under 8 veckor.

• AggaP

Ska ner på stan idag och köpa en våg, känner också att peppning är på sin plats, då jag känner att jag står still i mitt bantande för tillfället.

Är 165cm lång
    Startvikt 76kg
    Väger 71 kg (kanske lite mindre om jag har tur... )
    Målvikt 60 kg

Det är jättebra att sluta äta godis helt och hållet i ca 2 veckor för att få bort sötsuget, man kan också tänka på att det finns socker i jättemycket produkter tex kellogs K , fruktyoughurt osv. kan man försöka utesluta allt "onödigt" socker ett par veckor och dessutom är duktig på att äta med jämna mellanrum, så försvinner nästan sötsuget helt.

Har hittills gått ner ca 5kg, ska övertala mig själv om att jag måste springa en runda idag, eller hasa mig till gymmet.

• pasia

AggaP, 5 kg är fantastiskt, det är då folk börjar märka en skillnad.

Jag ska också försöka lägga av helt med godis dem närmsta två veckorna, så att påsken inte blir ett helvete hehe

• AggaP

Ja visst är det väl bra med 5kg, bättre än vad jag gjort på de senaste 5 åren...

1,3 kg är ju också grymt på en vecka, det känns mycket bättre när man ser att det rör sig på vågen.

Folk börjar märka skillnad och det är kul, men mamma och pappa såg inte något...jag klandrar dem inte då de nästan hade försvunnit senaste gången jag var hemma. De var lite "mulliga" men har båda gått ner ca 20 kg var. Så jag fick snällt berömma dem hur duktiga de har varit istället, vilket jag gärna gjorde.

Min bror kom hem några timmar senare och påpekade att jag såg smal ut, han fick en stor kram kan jag lova...

• AggaP

okej, sitter här och käkar sallad, inte så tokigt faktiskt, vad gör man inte för att se ut som man har tänkt sig på sin bröllopsdag...

Kutade iväg och köpte en våg, inga ändringar, samma vikt, får väl ta det som positivt att jag inte gått upp iaf.

• pasia

Jag har varit lite slapp i helgen på grund av släktmiddag i helgen, men nu blir det andra bullar (utan bullar :P)

åtta veckor framåt, jag tänker posta här varje dag hur det går, och på fredagar är det vägning!

• blomsterbiet

Hej, jag vill också vara med i er "klubb"!

Har hittills gått ner 3 kg och ligger nu på 72,8 kg. Målet är ca 68 kg.

• lillamejj

Hej! jag vill gärna vara med här om jag får :)

Vikt nu: 70 kg
    Längd: 170 cm
    Målvikt: 58-60 kg.

Jag vet inte hur jag ska göra. Några förslag? Vill gå ner snabbt och "hållbart"

/Kristina

• pasia

hello girls

Lillamej, "tips om att gå ner"

Jag tror faktiskt inte att själva tiden man går ner vikten är avgörande, utan vad man gör EFTER viktnedgången som bestämmer om det blir temporärt eller inte.

Det är lättare att gå ner sakta, både psykiskt och fysiskt, men har man brdåska så har man :P

Efter sin diet får man börja trappa upp sakta med mat, så att kroppen anpassar sig.

Den snabba metoden torr jag faktiskt funkar, min m2b gick själv ner 10 kg på två månader utan att ha gått upp någonting, och även jag har lyckast förr, men sen började jag med samma mönster med godis och kakor nästan dagligen.

Så nu ger jag ett nytt försök att gå ner, Jag kan/komere gå ner 10 kg på 8 veckor (enligt hälsovakten), då ska jag käka cirka 600 kalorier/dag, i början är det jobbigt, men belöningen kommer, och så länge jag inte frossar snask i mängder efter min viktnedgång kommer vikten vara bestående.

Sem för att underlätta själva perioden man gå ner i vikt är det bra att ta bort all sötningsmedel, för dem flesta uppfattar endast ett större sötsug efter man ätit eller druckit sådana produkter. När sötsuget blir starkt hos mig tar jag en kopp te med en tesked honung, det hjälper lite.

Dessutom har jag köpt dyr choklad så att jag kann unna mig en pralin varje dag, denna pralin äter jag långsamt och när jag äter den njuter jag verkligen, detta förebyggar stora "godis-hetsaattacker". tycker jag.

Vatten är också rätt udnerskattad, ofta när man är hungrig ovh sugen är det egentligen törst, så låt er inte luras om er mage skriker mat, det kan vara törst! Försök dricka mer vatten under en viktnedgång, du blir både mättare och när du inte äter lika mycket mat får du inte in det vattnet du annars skulle äta som finns i maten....

Hoppas inte detta blev rörigt! :)

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!