• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • pasia

Har hittills gått ner 3 kg nu :) Vågen stor på 53... Dock är jag innan mens så det blev en liten sydnardag idag igen, men oj vad man märker att ens magsäck har krymt...

Gick ut och köpte expressen eftersom man fick med DVD:n "the wedding planner", haha lite töntigt, men allt som har med bröllop att göra kan jag inte motstå...

• ninjan

jag orkar inte räkna upp alla mål jag har ätit idag, så jag räknar upp allt jag ätit istället :)

2 brödskivor med kalkon och lättost, 1 kopp kaffe, sallad med köttbullar, 2 nävar nötter, naturell fettfri yoghurt med lite banan, ananas och mysli, en liten bit äppelpaj...ups... och vatten.

Har cyklat till och från jobbet, och orbitrekat i 20 min och styrketränat i en kvart.

• AggaP

Stora A

Det låter toppen, hoppas han har några goda råd. Väntar med spänning...

Har sprungit en runda idag igen, känner mig väldigt duktig, vågen stannar på 69kg på morgonen, vilket betyder att jag lyckats med 2 av mina mål. Det första var att komma i jeansen som jag kunde ha förra våren, det andra är att komma under 70.

Jag tror mitt nya mål får bli 67kg till den 18:e april, fixar jag det??? Ska iaf försöka.

• AggaP

En tjej som heter Gemma lätfr mig häromdagen att man ska undvika bananer om man bantar, de är jättebra och hälsosamma, men innehåller mycket socker.

Bara ett tips

• Skruttfia

Ja, varje banan är 1 points enligt Viktväktarna. Nästan alla andra frukter är poitsfria.

• Thezz

Då har man varit ute och sprungit sin runda igen. Var också ute och gick i rask takt med min sambo i söndags. Hoppas att det snart syns på vågen?! :)
    Ha en bra dag.

• Stora A

Gick hem från jobbet igår, har bestämt mig för att gå hem 3 2-3dagar i veckan och sedan köra på pilates-videon jag nu har köpt! Kändes jättebra tt gå hem, tar ca 1h och 10 min, och då trampar jag på bra!
    Känns superbra!

• pasia

vad duktiga ni är!!

själv har jag sjukt dåligt samvete för igår usch :( men tänkte jogga till gymet och träna lite styrka och sen promenera hem...

• Petra74

Får jag oxå vara med här?
    Längd: 166 cm
    Startvikt förra veckan: 74,1kg
    Vikt idag: 73,7
    Målvikt: 58Kg

Har tränat ca 3-4 gånger på gym förrut men efter en olycka i augusti-06 så kan jag inte träna på smma sätt. Är nu sjukskriven så jag har bestämt att fr.o.m måndag så ska jag ut och gå varje morgon efter att ha lämnat ungarna på dagis/skola.
    Försöker tänka på vad jag äter men inte så lätt när man är lite smådeppig pga värken. Men midjemått och vikt SKA ner!

• AggaP

Hallå på er.

Har varit på gymet idag, känns bra nu såhär efteråt. Kändes ännu bättre när jag kom hem och maten var klar, m2b är för söt, han har också gått ner ca 7kg sedan vi började äta lite nyttigare och träna.

Vad duktiga vi är allihopa!!
    Kämpa på

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!