• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Thezz

Jaha, då har man varit ute och sprungit sin runda. Jättehärligt var det samt i detta vädret!
    Dax att äta frukost.

• Stora A

Åh, vad duktigt!
    Själv sitter man på ändan på kontoret med persiennerna neddragna då det blir för varmt annars...
    Hann dock med en snabb-prommis på lunchen!

• pasia

Hellu!

Jag har gått ner 0,6 kg sen förre fredagen så nu har jag nästan gått ner 2 kg, 9 kg to go! Är rätt glad eftersom jag har syndat riktigt mycket denna veckan. Men ah, vad lycklig man blir när vågen visar mindre trots allt.

Ska börja träna så fort jag blir frisk.

Jag måste bara tipsa om Polar Extrem-brödet, otroligt gott med 13% fiber och endast 170/kcal per 100 gram.

Stora A, vad är det för te? Är det dyrt? Gott? Var köpa?

• Stora A

Det är väldigt grönt...
    De flesta tycker inte att det är speciellt gott i början, men man vänjer sig! Nu kan jag inte leva utan det, ett ex:

Jag var jättesjuk för några år sedan och åt knappt ngt på en månad (men småsippade på det gröna hela dagarna) men när jag kom hem till sverige och de började ta prover på mig, var de på topp!? Alla vitaminer mineraler mm låg perfekt, läkarna var också i chock... De såg ju på bl a röntgen att saker inte var rätt! :)

Man kan inte köpa det på så många ställen, i stockholm finns det några, så om du bor här kan jag tipsa... priset varierar mellan 55-75 kr per förpackning...

• Stora A

ett tips i början är att hälla ner lite kanel ell kardemumma så smakar det bättre!

• ninjan

hejhej, hoppar in här jag åxå :)

Jag har hållit på med min viktnedgång i ett par månader nu. Vissa veckor mer seriöst än andra. Men de senaste veckorna/månaderna (minns inte när jag började) har det varit mer på allvar.

Längd: 157cm
    Startvikt: 57kg
    Målvik: 53kg

Vikt just nu: 55,5kg

Egentligen fäster jag inte så stor uppmärksamhet på min vikt. Det är förändringarna i spegeln som man blir glad av :)

Det jag gör för att komma till "drömformen" är att undvika kolhydrater. Jag äter oftast sallad och kött till mat, och naturell fettfri yoghurt med nån frukt eller bär och mysli till mellanmål. Däremot äter jag alltid bröd till frukost.
    Förstås så kan mina mellanmål variera.. och nån dag äter jag vanlig mat istället för sallad.

min motion består av promenader eller cykling till och från jobbet. Promenader med hunden. Orbitrek 20-60 min och styrketräning med hjälp av en pilatesboll hemma nästan varje dag. En timmes bodywork ( muskel-och konditionsstärkande övningar ) en gång i veckan.

Hittills har det inte funnits tid att åka till gymmet, men jag ska försöka prioritera bort nåt annat istället. Älskar verkligen att träna på gym!

• AggaP

Tvingade mig själv att springa en runda precis, phu...hade väldigt poppiga låtar i ipoden, så jag märkte nog inte hur fort jag sprang. Kutade iväg som bara den...

Stora A

Jag måste säga att vi är dåliga på att använda något annat preventivmedel. Ganska korkat faktiskt, men det är meningen att vi ska använda kondom, vi ser dock alltid till att han inte släpper det i mig. (Vet att detta inte är 100%-igt, och jag rekomenderar det inte om man inte kan tänka sig att bli gravid. Vi är trots allt mer noggranna nu innnan bröllopet, då jag inte vill stå gravid i kyrkan...)

Det är helt enkelt så att jag inte vet något annat som fungerar, vill inte börja med p-sprutor, spiral och sånt, när vi vet att det kanske inte dröjer så många år till innan det är dags för att skaffa familj.
    Har ni någon annan ide på hur man kan göra?

Hej Ninjan, skönt för dig, du har inte många kilon kvar, bra jobbat.

• pasia

oh vad peppad jag känner mig just nu, jag börjar se mina höftben, vilket jag aldrig gjort även jag vägde mindre än vad jag gjorde nu :D:D:D

• Stora A

Agga P
    Ska till en gynekolog och diskutera imorgon, vill inte äta hormoner men jag vill definitivt inte bli gravid än! Speciellt inte innan bröllopet... ;)

Återkommer på onsdag om han berättar något intressant!

Har varit duktigt nu i helgen många långa promenader och stor stdädning utav lägenheten, var faktiskt genomsvettig efter den!

• alexaa

har varit ute och sprungit en runda nu!! såå skönt i solen!!
    mitt ål e -3 kg i april..hoppas de går vägen=)
    kämpa på alla!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!