• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • viktualia

Snowsee - bu för mens! jag klarade inte heller att gå ner veckan när jag hade mens! så misströsta inte!!!

• Vickan78

Hej tjejer!
    Kul att se att tråden har tagit fart igen!

Här är en annan som hade vägdag idag.
    -0.6 kg från förra veckan.
    Sammanlagt har jag nog tappat ca 2.5 kg nu de senaste 6 veckorna. Låter kanske inte så mkt, men märker att kläderna inte stramar åt längre och klänningen sitter bra.

Nu nalkas bröllop och bröllopsresa, kommer åter om ett par veckor när vi är tillbaka!
    Kram o trevlig helg!

• Thezz

Hej!

Har precis varit på gymmet. Känns jättebra, med tanke på att jag också var ute och sprang igår kväll. Känner att kläderna inte sitter åt lika mycket. Så man är på god väg. Dock har jag inte tappat så mycket i kilo, men det gör det samma.

Ha en bra dag i det vackra vädret

• tcelina

hej! jag har gått ner 10 kg på 3 månadersedan jag började röka. kanske inte bästa tipset, men iaf =) vägde 75, väger 65 nu.

• tcelina

ja jag vet, jävligt osmart. var i tentaperioden som det enda som kunde lugna ner mina nerver var dessa ciggisar.

• rosesarered

Jag verkar ha problem med att hålla mig till nyttigheter.
    I fredags var vi ute och åt, det blev vegetariska wraps med olika smaskiga (onyttiga) såser till och en cola(inte bra).
    Imorse ville jag lyxa till det och åt två smörgåsar med ägg istället för den vanliga grötfrukosten.
    Kanske inte så farligt men känner att jag inte varit så duktig som jag hade kunnat vara:(
    Får skylla på att denna vecka varit lite stressig då jag börjat på mitt nya sommarjobb och haft mycket att tänka på. Funderar på att ta och bli medlem i viktklubb, eftersom så många här är medlemmar och tycker att det är bra.

• rosesarered

Måndag idag och vägningsdag.
    Fuskade lite och vägde mig igår hos min mamma som har en pålitlig våg. Den visade på 67 kg, dvs. jag har gått ner ett kilo!
    Den vågen vi har hemma känns lite opålitlig, den visar olika helatiden. Men jag litar på mammas våg tror jag:)
    Det bästa av allt är att jag börjar känna mig lite mindre. Det märks inte på kläder eller så men tycker att jag ser litelite mindre ut än förut. Kan vara min egna inbillning men isåfall är det en bra inbillning

Hur går det AggaP?

• viktualia

tjohoooooo!

vägningsdag idag!

8 kg ner på 7 veckor!!

hurra vad jag är bra!!!

• l i s a

Vickan78... du läser inte detta gissar jag men jag hoppas likväl att få se bilder efter er vigsel, er fest och er resa!!!

Bra jobbat alla, även ni med + för att ni kämpar!

Själv ligger jag +2kg från målvikt. Har skött mig uselt så... hmfrr... 3 veckor kvar till bröllop och nu jävlar!

• Thezz

Hej igen

Här går det sådär. Var och tränade igår som vanligt. Vågen står fortfarande på 61.1. Det måste vara alla muskler som väger :)
    Tur att jag vet att det inte har blivit så mycket onyttigheter på senaste tiden, dock känner jag så för att göra chokladbollar... Inte bra.
    Grattis till dig Viktualia, bra kämpat!

• rosesarered

Grattis Viktualia!
    Bra kämpat:)

• AggaP

rosesarered
    Har som sagt varit på semester, skriver en kortis nu på morgonen innan jag åker tillbaka hem igen.

Det går urdåligt, jag har inte kunnat hålla mig till något som jag hade bestämt mig för...suck
    Jag ska väga mig imorgon och se hur illa det är.....

Gud, vad duktig du är, 67kg!!Heja dig!!
    Jag blir väldigt peppad av det, jag kan ju inte vara sämre
    Det blir nog till att gå med i viktklubb imorgon.

Viktualia
    Grattis, det är ju toppenbra jobbat!!! Vad det måste synas/kännas skillnad.
    Du tar hjälp av viktklubb också väl??

• viktualia

japp jag använder också Viktklubb, men näpp jag kan inte säga att det känns så mycket... som tur är så har jag snälla människor omkring mig som talar om att det syns.

OCH jag kör uppmuntringsprojekt med mig själv - provar kläder som tidigare suttit ganska tajt och kollar hur det utvecklar sig. En riktigt snygg sommarklänning satt faktiskt lite bättre när jag testade den igår kväll! *glad*

• Carma

Hej alla duktiga här inne :)

Jag var bortrest och har kommit hem nu. Trots goda maten står vågen på 56,2. Konstigt nog eftersom jag vägde mig igår på en annan digital våg som visade 55,6. Funderar på att köpa en mer pålitlig våg. Min våg visar alltid 1-2 kg mer än vad alla andras gör.

Vad har ni för våg. Några bra tips?

Min är visserligen nästan ny och en dyrare variant. Men vågen har åkt jorden runt (köpte den i Australien). Den har kanske blivit dålig på vägen... hm??

Pepp pepp & sommarkram :D
    /Carma

• viktualia

fniss.. våran badrumsvåg är väldigt knäpp.. den visar lite lagom fel hela tiden, så man får justera den ganska ofta för att den ska starta på exakt noll kg. (den är mekanisk och inte digital alltså)

men spelar det verkligen nån roll?!? vi människor har ju olika vikt beroende när på dygnet vi väger oss, på vilken våg osv.

för min del så känns det som att så länge jag väger mig på SAMMA våg hela tiden, så är det ju samma typ av felvisning i alla fall.

• pasia - www.js070707.blogg.se

hej..

det var längesedan jag var inne här, det är väl på grund av att jag totalt misslyckats med min bantning.. Gifter mig om 17 dagar... Jag är så rädd att jag intne kommer kännamig vacker... Stör mig mest nu på mina tjocka kinder, mina armar, och "bh-fettet"... Usch.. Tänk om man kunde punktförbränna fett...

Detta är så hopplöst...

• AggaP

Pasia
    Klart att du kommer att vara fin på din bröllopsdag!!17 dagar är inte mycket kvar...

Om man kunde punktförbränna....smidigt...då skulle det blivit armarna och låren för tillfället...*drömmer*

Min våg visar alltid för mycket...hi´hi...Nejdå det är en manuell våg där jag också måste ställa in så att den står på noll när jag startar.

Vägde förresten 67kg imorse, vilket är -0,8kg. Men jag har ätit godis,pizza mm och jag vet att min kropp är sen på att reagera, så det hoppar nog på mig till nästa vecka...

Kämpa på!!!

• Carma

Ni som har en manuell våg, hur vet ni om det är -0,8 eller -0,7. Det är ju omöjligt att avgöra. Jag hade en manuell våg för några år sen men bestämde mig att investera i en riktig bra våg just för att man kan lättare att följa siffrorna.

Viktualia,

Det spelar väl ingen roll sålänge man väger sig på samma våg under förutsättning att den är pålitlig. Samtidigt, när jag ständigt väger 1 eller 2 kg mindre på andras våg som är också digitala (jag väger mig alltid under samma förutsättningar), så börjar man undra om man väger 56,2 eller i själva verket 55,2. När man inte har mycket att ta av och är nära sin målvikt blir dessa små siffror viktiga i sammanhanget.

• Qozze

Blä, vilken unnarhelg hittills. Midsommar är inte att leka med! Och jag har invägning och inmätning om ca en vecka... Får försöka vara duktig med motionerandet nästa vecka

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!