• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Qozze

Vad duktiga ni är allihopa!

Själv är jag jättenyfiken på hur det har gått den senaste månaden. Har ca en vecka kvar till invägning och inmätning och jag kan knappt hålla mig. Jag hoppas verkligen att det är skillnad även om det syns på magen att jag har en hel del kvar att göra...

Förra veckan blev det tre pass på F&S förutom promenader, jag har försökt att utöka från två till tre pass vissa veckor. Tror att jag kan behöva det.

• ladymarmelade

Qozze

Jag tycker det är du som är grymt duktig som klarar att låta bli att väga dig på en hel månad! Jag förstår inte hur du klarar det :)Jag hade nämligen krupit ur skinnet av nyfikenhet. Det gör jag ju nästan nu när jag väger mig en gång i veckan.

Cyklade 1 mil imorse. Hann inte träna igår eftersom jag var tvungen att hoppa in och jobba. Så kvällspromenaden blev inställd.
    Nu har jag en hel hög med talböcker som ligger och väntar på att få avlyssnas under promenader. Har börjat med Da Vinci Koden, eftersom jag tillhör en av de få som inte har läst boken...

Peppkram till oss allihop!

• Mysprick

Hej tjejer!!
    Nu är jag tillbaka!
    Men kan rapportera att jag gått upp under tiden jag varit borta
    Jag har ätit primolut-nor för att skjuta mensen och vips så hade jag gått upp ett kilo (på tre dagar !) Men nu tar jag nya tag, kör lite hårt nu i början, hoppas på att gå ner det där kilot ganska snabbt och sen satsar jag på 0.5 till 1 kilo per vecka...
    Ska hämta klänningen på fredag, kan bara hoppas att den kommer passa! Är precis mellan storlekar och jag köpte den mindre, i hopp om att gå ner. Så passar den inte blir det väl lite depp, men också en solklar motivation!
    Kul att vara tillbaka, nu kör vi hårt!!

• l i s a

Mysprick, jag håller tummarna för att klänningen passar, eller kommer att passa När ska du använda den?

• l i s a

Mysprick... idag är det klänningshämtning va?? Håller tummarna för att du känner dig ljuvlig!

Själv provar jag min i morgon för första gången på drygt en månad. Den var också lite för liten men nu borde den sitta bättre.

Mina resultat sedan seriös start den 3/5

vikt: -2kg
    midja: -3cm
    mage/handtag: -5cm
    överarm: -2cm
    höft: -3cm

Mindre i vikt än jag trodde men mer i cm... På det hela taget borde det alltså märkas skillnad på klänningen även om jag "misslyckats" en del dagar... I onsdags åt jag revbensspjäll och drack folköl tex... mycket revben Men gott var det!

Idag blir det regnprommis för att kunna lyxa till det lite ikväll med något glas fredagsvin.

• Carma

l i s a,

Grattis! Duktigt av dig att gå ner 2 kg.

Här står vågen på 58. Tänkte satsa på träningen efter den 1 juni. Då kommer jag ha semester och kommer inte kunna skylla på att jag inte har tid. Målet är att krympa några kilo på mindre än 3 veckor. Ska se om träningen kommer hjälpa för banta tänker jag inte göra. Har redan mycket sunda matvanor.

Pepp pepp

• l i s a

Kunde inte hålla mig längre... var bara TVUNGEN att prova klänningen! Å det märks skillnad! Den sitter helt klart mindre tajt men liite lösare kan den nog få sitta... Men ändå! Tjoho! Den kommer inte behöva sys ut! *trallallallalaaa*

• l i s a

Tack Carma och lycka till med träning!

• Qozze

ladymarmelade: Jag klarar att väga mig en gång i månaden enbart för att jag inte har en våg hemma! Syrran kommer över med sin våg när det är dags att väga sig, annars hade jag nog fuskat åtminstone varje vecka...
    Men på tisdag är det dags att vägas in. Kan knappt vänta...

• Vickan78

Nu har jag läst era inlägg här och måste säga vad duktiga ni är allihopa!

l i s a
    helt underbart med klänningen och de två kilona och de ännu fler centimetrarna!
    Förresten är färdig med alkemisten, vet inte vad jag ska börja med nu. Något tips?

Jag har ju vägdag på fredagar, så imorse var det dags. +/- 0 sedan förra veckan, så det känns ok! Har trots allt satt i mig både det ena och det andra under veckan och ätit middag ute flera dagar i sträck (vilket brukar leda till att jag äter mycket mer än jag borde för att det är så gott)

Trevlig helg på er alla kämpande tjejer!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!