• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Qozze

Är det nån annan som har svårt att se på sig själv att man faktiskt blir smalare? Jag menar, jag vet att jag har gått ner 6 kg och 10 cm men ändå när jag tittar på mig själv i spegeln så ser jag mest det som sitter kvar (och inte det faktum att man trots allt är smalare än för några månader sedan)? Jättetrist! Antar att det är svårt att ändra på bilden som man har av sig själv...

• ladymarmelade

Qozze
    Vad lustigt, jag tänkte precis detsamma imorse. Även om jag inte alls har gått ner så mycket som du har gjort (heja heja förresten!) så tycker jag ändå att det borde synas NÅNSTANS.
    Det gör det ju, men jag är precis som du, jag ser det som är kvar istället. Och eftersom jag har en sisådär 7-8 kg kvar så tycker ju jag att jag ser lika mosig ut som förr...

• AggaP

Qozze
    Ge det några dar/veckor kanske en månad men en dag bara "märker" man att man har blivit smalare. Då kommer du känna dig så nöjd!!!
    Det fungerar såhär...
    Jag går ner i vikt, syns inte...
    Jag går ner i vikt,WAHOOO TITTA VAD SMAL JAG HAR BLIVIT!!!! och antagligen kommer 17 andra personer också påpeka det samma dag.
    Någon som inte håller med om att det fungerar såhär??

Det är tyvärr i det läget då jag börjar unna mig choklad och pizza och cola osv, sen är det ett litet h**vete att få bort suget igen....

• Qozze

Aha, så nästa månad så kanske det syns då... ? Hoppas på att spegeln ska visa roligare saker snart. Tycker bara att jag ser en fläskig mage. Blä! Har fortfarande 7-8 kg kvar så det är ju faktiskt en hel del fläsk...
    Nä, man får väl rycka upp sig och tänka på de där 6 kg istället. *försöker peppa mig själv lite*

Mina systrar (och m2b såklart) har påpekat att de tycker att jag har blivit smalare. Men på jobbet är det inte nån enda en som har nämnt något. Känns som om de borde ha gjort det om man nu är synbart smalare. Fast folk kanske inte säger något av rädsla att man ska tro att de tycker man har varit tjock innan (om ni fattar vad jag menar?)

• AggaP

Qozze
    Ok detta låter kanske lite knäppt, men det är sant prommis...
    På 7:e kilot, märks det, kom just på att det var då alla såg det på mig och att det var då jag märkte skillnad.

Ja, jag vet det fungerar nog inte så för alla, men kanske...Isåfall har du ju bara 1kg kvar. Skulle vara spännande att få veta om det stämmer på dig med.

• Qozze

Hehe, jag lovar att rapportera hur det går. Hoppas att det stämmer, då borde det ju synas snart!

• ladymarmelade

Qozze

Tänk också på att folk som ser dig varje dag inte ser skillnaden lika lätt som folk som du träffar lite mer sällan. Dina arbetskompisar tex träffar ju dig varje dag. Men jag lovar att de kommer se skillnaden om bara ett litet tag.

• Vickan78

Hej...ni är verkligen duktiga här!
    Själv behöver jag lite pepp...Inte nog med att det är tjafs med släkten inför bröllopet så man blir jätteledsen, vågen står stilla fast jag tycker att jag gör en massa bra, t ex mprgonpromenader, tränar styrka/konditions-pass 3-4 ggr/vecka - äter mindre portioner, har skurit ner på pasta. Är ingen godismänniska (förutom i påskas.. ) i allmänhet, så det hängerinte på det. Det jag vill ha bort sitter mest på magen, men det är jättesvårt. Nä, jag måste försöka tänka mer positivt. Ha en bra dag allihop!

• pasia - www.js070707.blogg.se

Vickan 78, då har jag en god nyhet, kvinnor tappar sin vikt först från överkroppen! Så din mage kommer försvinan sätt så snabbt...

bara för att vågen står still betyder det inte att du inte har förlorat fett... du kan ha byggt muskler, du kanske har samlat på dig vatten, du kanske väger dig vid olika tidpunkter.. dessutom har alla en plaatå där man fastnar vid en vikt, men tillslut kommer man över platån och allt rullar plötsligt på igen :)

• Kristina07

Jag har gått ner mellan 5 och 6 kg och nu tycker jag faktiskt äntligen att det syns. Och framförallt får jag på mig kläder som inte passat på nästan 1 år. De sitter INTE snyggt, men jag får på mig dem.
    Om 3 kg så kan jag nog ha min sommar garderob igen. :)

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!