• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • ladymarmelade

Varför ligger det en chipspåse i köket och bara hånler åt mig varje gång jag kommer dit??? Kan tom nästan höra hur den flinar åt mig *moahahahaha*.
    Sambon ska få sig en omgång när han kommer hem för att han har lämnat den där, fullt synlig.

Har precis avverkat 30 min bootcamp och sen 20 min Pilates. Det ösregnar ute, så jag känner varken för att ge mig ut och gå eller cykla idag.

• Qozze

ladymarmelade: Förstår dig. Min sambo plockade fram en godispåse igår kväll och innan jag visste ordet av hade man petat in ett antal i munnen... Aja baja! Men jag kunde inte låta bli!

Har sån träningsvärk idag. Var och jympade igår på ett pass som jag brukar gå på men såhär brukar det inte kännas efteråt. Kanske ett bra tecken trots allt? Tänkte försöka mig på ett pass ikväll igen - har så mycket annat inbokat i veckan att jag kommer att ha svårt att komma iväg annars.

lisa: Mätning är jättebra! Jag mäter mig på flera ställen på kroppen (byst, navelhöjd, stuss, lår och armar). Även om man inte går ner så mycket i vikt så kan det synas massor på måttbandet. Har gått ner 10 cm i midjan sedan slutet av januari! Det låter liksom lite mer än 6 kg...

• ninjan

kände mej så peppad att träna ikväll. Tog en timmes skogspromenad och väntade mej att orbitreka 20 min när jag kom hem. Men under promenaden fick jag sån jäkla huvudvärk. Så här sitter jag nu.. och väntar på att huvudvärkstabletten ska börja verka! Jag vill träna!!

• pasia - www.js070707.blogg.se

detta är så sjukt, jag bara tänker på glass hela tiden gaaah, det känns som om livet nästan inte är värt att leva utan häagend dasz och ben and jerrys... det är så sjukt, det låter helt absurt, men så känner jag just nu.. har lyckats motstå fettbomberna de senaste dagarna men kan inte få bort det ur huvudet... har någon något tips? detta är så sjukt, orkar verkligen inte leva med detta sjuka suget efter glass..

• jagärsåkär

Pasia: om det är sötsuget du är ute efter funkar äppelcidervinäger otroligt bra! Du kan ta det i tablettform innan måltider och det dödar verkligen allt sötsug.

Annars: ge efter! Ät glassen!! Och kompromissa med annat ist. Gå 1 timme varje dag, ät massor av sallad, drick vatten och var duktig med ALLT förutom glassen som får vara din last. Och det är helt ok...

• jagärsåkär

Jag har upptäckt en fantastisk sak!!!! Jag är på en diet jag inte vet om!! Jag går ner i vikt utan att tänka på det... Låter som en dröm men det är sant...

The best diet is the one you don´t know you´re on.

Jag brukar ofta skämta med m2b om det. Vi sitter o äter god sallad o lite fisk till middag o han älskar det o njuter o jag säger till honom: "du ser, du bantar utan att veta om det".

Mina knep ligger i konceptet att alltid äta gott. Det går ju hur bra som helst utan att det behöver vara fett. Jag steker pannkakor varje helg i teflon (noll fett behövs), vi har skurit bort alla kolhydrater till middagen men däremot inte till luncher. Och alla måltider består numer av sallad + nånting. Ofta sallad + kött. Då är det inte jättesmala sallader utan ibland olivoljedressing, ibland yoghurtdressing (som är god, 20% fett) och ofta har jag i lite ost... Man behöver ju inte vara fanatisk.

Men vi satsar på att ha ett bra upplägg.
    Vi följer bra riktlinjer och sen "fuskar" vi när vi måste... dvs vi äter choklad och det går inte att ta bort helt.

Jag motionerar när jag hinner (går eller gymmar) och nu går jag ner "av mig själv" och kommer i mina favoritjeans!!! wohoooo

Än är det runt 10kg kvar till mål (säkert lite mindre men har inte vägt mig på ett tag) men det ska gå! Jag har 14 månader på mig...

• Fru Nyberg

jagärsåkär:
    Precis så försöker jag göra, äter nyttigare och lagt av med godiset...om jag blir supersugen på något äter jag det! Försöker gå längre promenader med hunden etc. Många bäckar små...

Pepp pepp på er alla tjejer!!

Jag har min vägdag idag, resultat:
    Idag: 66 kg (-1 kg sen förra veckan)
    Start: 70 kg (för fyra veckor sen)
    Målvikt: 62 kg

• ladymarmelade

Fru Nyberg
    *Klappar i händerna*
    Bra gjort!!! Sjukt vilken tillfredsställande känsla man får bara av att se ett litet minus på vågen. Hjärtat tar ett litet extra skutt av ren glädje :)

jagärsåkär
    Jag måste också prova äppelcidervinäger! Jag lider också av enormt sötsug från och till, och alla tips på vad som kan dämpa det är ju guld värt.
    Häromdagen var jag så sjukt sugen på choklad. Jag sa till min sambo att om någon kommer in nu och erbjuder mig en Snickers i utbyte mot ditt liv, så skulle jag lätt välja chokladen :D Han flinade bara åt mig, men just i det ögonblicket kändes det absurt allvarligt för mig. Man blir helt crazyfuck ibland när det sötsuget sätter in.

• AggaP

Okej, har kommit tillbaka en smula i bantandet, en joggingrunda i morse väckte mig. Har känt mig en aning piggare idag bara för det. Jag har lagat god gryta med ris och massor av sallad och ärtor.

Känner att jag lätt som en plätt kommer att klara 68kg till helgen.

Hjälp, nu skrev jag det, då måste jag...
    Jagärsåkär
    Du har nog inte helt fel i vad du skriver, man kan nog gå ner i vikt bara på att äta gott och precis vad man vill utan att direkt tänka på att man är på diet. Man kommer liksom in i en fas då kilorna av någon anledning bara trillar av en. Jag tror det har mycket att göra med att man vant sig vid att variera maten och att magsäcken krymt så man naturligt äter lite mindre hela tiden utan att märka det.Det är ju toppen, hoppas det fortsätter så för dig..

Pepp pepp på er tjejer

Fru Nyberg
    Bra kämpat!!

• Fru Nyberg

LadyMarmelade:
    Haha, jag känner igen mig sååå i det där. Man skulle verkligen kunna döda för en chokladbit ibland!

AggaP:
    Bra kämpat i joggingspåret, klart du kommer klara målet!!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!