• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Carma

ladymarmelade,

:D du är nog som jag. Kliver på vågen & kisar med ett öga så man får skylla på dåligt syn om vågen visar fel siffror :D :D

Jag var så sugen på att baka ngt, så det blev en äppelkaka igår kväll. Inte så bra för figuren kanske, men hårdbantning funkar inte för mig. Jag är nog en sådan som vill äta allt men ändå gå ner i vikt :) drömmer med andra ord. Ingen vägning här inte, vill inte bli sur eller arg idag.

• Kristina07

Invägning i morse. 72,6. 2,6 kg kvar, och 43 dagar till bröllopet. Borde gå!

Igår hade vi tårta på jobbet och jag satt där med min kaffekopp och stirrade storögt på alla tårtor. Längtar till bröllopstårtan! Och bröllopsmiddag, 3 rätters och tårta! och champagne både före och efter.... *fniss* Värsta matfantasierna.

Stora A. Jag köpte min digitala våg på Claes Ohlsson.
    Jag ska också göra Secret Box, det är den största motivationen bakom viktnedgången. Jag har aldrig gjort något liknande och kommer förmodligen aldrig göra om det. Jag vill att om 35 år när min man tittar på de bilderna ska han tänka "Vilken vacker kvinna jag gifte mig med, och tänk att vi fortfarande är lika kära!

Vill verkligen inte att han ska tänka, "ja just det, det var det året när hon gick upp 10 kg eftersom vi flyttade 3 gånger...."

• Fru Nyberg

Hej tjejer!

Jag tror att jag hänger på er om det är OK.
    Jag har som mål att gå ner 8 kg (startade på 68 och är nu på 66,5 kg)... mitt bröllop är inte förrän den 27/10 så jag har gott om tid på mig men skulle gärna vilja gå ner lite till innan sommaren...

Tycker att det går så förbaskat långsamt dock, måste nog sätta igång med ngn ordentlig träning! Tycker dock att det är sååååå tråkigt, men det är väl bara att bita ihop...

• Carma

Välkommen hit, tjejer :)

Vad menas med secret box? Låter hemligt & spännande :D

• Fru Nyberg

Secret box är väl att man tar sensuella och vackra foton i en fotostudio och ger till sin man i morgongåva?

• Fru Nyberg

Det är ju verkligen en morot till att gå ner i vikt, jag kanske borde göra det... ;)

• l i s a

Snowsee, danke!

Nu behöver jag faktiskt lite stränga tjejer som säger åt mig att typ slänga chipsen min kompis hade med sig hit igår. Jag kommer smocka i mig dom om dom ligger i skåpet och det är ju bara såå onödigt!

Sen är min plan för dagen att gå en lång promenad. Jag kan verkligen rekommendera alla att ha en spännande talbok i hörlurar om ni går ut och går!!! Man längtar ju faktiskt efter den spännande fortsättningen på boken och då är det bara att knyta på sig dojjorna och börja knata! Skitfiffigt!

• Carma

l i s a,

Order: släng chipspåsen! Det är bara massa med onödigt transfett.

• l i s a

Carma... men det är ju med guacamolesmak jöö! Det är ju såå gott!

Men okejdå. Jag slänger dom om du säger det *s*

Ja talbok är bara BÄST! Jag ska ta en prommis till stan nu och passa på att prova vigselringar.

Häpp!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!