• l i s a

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Hillu! Får jag hänga på er? Är inte överviktig men lite sambomullig. Idealet vore att gå ner 5 kg till i mitten av juli. Eller snarare krympa midjemåttet, rumpan och överarmarna några cm. Har satt som första mål att jag ska prova brudklänning med underkläder om en månad och då vill jag gärna väga 2 kg mindre iaf.

• l i s a

Snowsee, danke!

Nu behöver jag faktiskt lite stränga tjejer som säger åt mig att typ slänga chipsen min kompis hade med sig hit igår. Jag kommer smocka i mig dom om dom ligger i skåpet och det är ju bara såå onödigt!

Sen är min plan för dagen att gå en lång promenad. Jag kan verkligen rekommendera alla att ha en spännande talbok i hörlurar om ni går ut och går!!! Man längtar ju faktiskt efter den spännande fortsättningen på boken och då är det bara att knyta på sig dojjorna och börja knata! Skitfiffigt!

• l i s a

Carma... men det är ju med guacamolesmak jöö! Det är ju såå gott!

Men okejdå. Jag slänger dom om du säger det *s*

Ja talbok är bara BÄST! Jag ska ta en prommis till stan nu och passa på att prova vigselringar.

Häpp!

• l i s a

Carma! *garv* Jag gjorde preciiis just det! Fast hemma! Fick en jättefin tröja av min sambo i förrgår, bara helt apropå sådär. Som tyvärr var allt för liten över magen Jag stog just och provade den och funderade över om jag verkligen ska byta till en större storlek eller om jag ska ha den som "pepp-plagg". Fast just nu funkar den bäst som "depp-plagg", å det är ju trist eftersom det är en present... Jag byter den nog. Men chipsen åker ut, och bregottpaketet.

• l i s a

Vickan78, ne någon unnardag blir det inte för mig. Det fungerar inte. Det måste liksom vara på eller av för min del. Om jag har haft en "lyxdag" är jag 1000 gånger sugnare dagen efter. Och ska jag ändå lyxa till det gör jag det hellre med ett glas vin än med chips. När jag måste välja Över huvud taget är det svåraste för mig dryck av alla de slag. Det är ju så gott med en kall folköl. Eller kanske lite the med honung och mjölk på kvällen. Eller något glas vin på helgen. Eller en drink på krogen. Eller lite fanta. Jag gillar helt enkelt att dricka grejer. heheh.

• l i s a

Hallå alla. Ni kommer väl ihåg att på något sätt mäta er också?? Alltså att inte bara kolla vikter. Speciellt om ni börjat motionera mer än innan. Jag tex var rätt less och deppig igår när jag insåg att jag gått upp 0,5 kg i stället för ner. Men sedan mätte jag mig och har krympt rätt mycket i omkrets. Från 89 cm under naveln (runt kulmage och kärlekshandtag) till 87 cm!

Själv ska jag gå en 1,5 h promenad idag. Med ryggsäck hade jag tänkt (har vattenflaskor i för att få lite extra träning). Min talbok tog dock slut igår så jag måste få tag i en ny!

Apropå talbok kan jag rekommendera att ni hittar böcker med Katarina Ewerlöf (hon den blonda skådisen i kommissionen om ni såg den serien) som uppläsare. Hon läser med sådan inlevelse att man kan gå i 30 minuter utan att märka det

• l i s a

Snowsee.. men du! Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Du behöver nog mer kompetenta råd är från oss i "bantartråden" här iaf. Men en sak kanske jag kan säga av erfarenhet. Inte för att jag upplevt att jag själv har "ätstörning" men jag känner igen mig lite ditt problem med att det går bra en period och under dagarna medan du på kvällen får ett "tokryck" och äter allt som finns. Kan det inte vara så att du faktiskt får i dig för lite näring och kroppen får panik? Det sämsta du kan göra efter en kväll av att ha ätit "för mycket" är att kompensera dagen efter med att äta för lite! Då hamnar du i en ond cirkel. Se till att äta en STADIG frukost med gröt, frukt och grönsaker. Pressa i dig det om du har svårt att få ner det. Se till att äta på bestämda tider och slarva INTE med det. Ät din frukt när andra dricker sitt kaffe om du har möte på jobbet tex. Håll dina mattider slaviskt. Ät något lätt innan du går och handlar eller börjar laga mat. Se till att ha mellanmål som du kan äta innan du kommer hem. Drick vatten. Köp multivitamin.

Men vad du gör. Inse att detta bara blir värre om du "kompenserar" dagen efter med att äta minimalt. På det sättet kommer du aldrig ur det negativa beteendet. I stället ska du "kompensera" med att hålla dig benhårt till dina matrutiner.

Jag ballar själv alltid ur om jag inte ätit en ordentlig frukost. Då vill jag vråläta på kvällen/natten. Jag brukar käka en morot eller ett äpple och dricka vatten innan jag börjar laga mat. Det hjälper för att inte överäta.

Kram!

• l i s a

Idag hade jag "invägning" och inmätning efter 1 veckas skärpning Jag är nöjd! Målet är att gå ner 5 kg till i mitten av juli.

Vikt: -1,1 kg (3,9 kvar till mål)
    Midja: -1 cm
    Make/handtag: -3(!) cm
    Högt: -2 cm
    Överarm: -0,5 cm

Nu har jag fått med sambon i "skärpningen" också så nu jäsvar!

• l i s a

Tack tack Mina låånga promenader verkar ta. Fast jag förväntar mig att jag kommer få muskler av att börja röra mig mer så jag kommer säkert få svårt att gå ner i vikt. Däremot i cm hoppas jag...

Någon som provat på promenad med talbok än?

Igår var det restaurangbesök men jag valde en fin sallad med parmaskinka och gav faan i oljedressingen. Något glas vin blev det också men eftersom jag tog en ordentligt lång promenad igår på eftermiddagen höll jag mina points (jag kör efter viktväktarna) fint. Jag var till och med tvungen att äta kvällsfika igår kväll för att inte få i mig för lite. Märklig känsla.

Jag hejjar på alla! Och peppar Agga att inte äta massa tårta!

• l i s a

MissGalbadia! Men jisses! Det låter ju vansinnigt att ge sig på om man inte redan är rätt vältränad Fast man kanske vänjer sig snabbt för fiffigt är det ju att få betalt för monsterträning!

Testa någon gång till för att känna hur det känns...

Här sitter jag i träningskläder och skulle just ut och gå... och så kommer spöregnet *suck*

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!