• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Bröllopstokiig

Hej,

Fy vad jag är trött på att äta ordentligt och att träna och att bara äta godis på lördagar....Vad ska jag göra, har tappat inspirationen, fast det går så bra för mig,jag har 8 kg kvar nu och jag vill vara duktig, men jag tycker det är såååå tråkigt för tillfället.

Jag måste komma tillbaka till att äta ordentligt och att tvinga mig ut och springa, men hur??? Hjälp

Just nu har jag kommit tillbaka till tankarna, "Du har ju varit så duktig så det kan du unna dig..." Någon mer som har sådana tankar och sedan lyckas fastna där och helt plötsligt unna sig saker varje dag?

Snowsee:

Kanske dags att du börjar tänka på hur du ska ändra ditt tänkesätt, jag menar, du väger ju helt normalt för din längd nu, du är säkert jättefin, men det är ju svårt att förstå det om man själv inte tror på det. Kanske bättre att du försöker koncentrera dig på att hålla vikten som du har nu, eller tona upp de muskler du har, eller något annat som du vill ändra med dig själv. Kanske bli bättre på att städa eller nåt. Jag vet själv hur svårt det är att tro på att man är smal när man äntligen nått sin målvikt, man har ju alltid sett sig själv som tjock. Tänk positivt om dig själv säg vad smal jag är istället för vad tjock jag är.

Ursäkta att det blev lite långt...

• Qozze

Hallå! Är så himla glad idag. Hade invägning och inmätning igår och jag har klarat mitt första delmål!!

Målet var att nå 78 kg och -10 cm i midjan. Jag fixar midjan precis och väger in på 77,8 kg!
    Så det firades med grillade revbensspjäll och vin på valborgsmässoaftons kväll. Alla tyckte att jag var värd det...

Så kämpa på alla andra! Nu satsar jag mot mitt andra delmål: 73 kg och -5 cm till i midjan till den 31 aug (invägning en gång i månaden). Mitt slutmål är 70 kilo jämnt senast innan årets slut, det blir 14 kilo totalt att bli av med, varav jag snart har klarat hälften.

• AggaP

Qozze

Riktigt bra jobbat!!!!
    Det måste ju vara en jättskillnad för dig att ta på dig dina kläder nu. Stora i midjan kanske??

Jag är glad för din skull, kämpa på!!

• Qozze

AggaP: Tack så mycket! Ja, mina kläder sitter verkligen inte så bra längre. Har fått köpa en del nya byxor framförallt. Men det är ju det som är den roliga biten

Du skriver tidigare att du har 8 kg kvar, men hur långt har du kommit hittills?
    Jag har också 8 kilo kvar till mitt mål, och det låter ju ganska mycket, men om man istället tänker på hur många kilo man faktiskt har klarat av så känns det genast mycket bättre (tycker jag i alla fall)

• AggaP

Qozze

Jag väger 68kg nu startvikt var 76, målvikt 60kg.
    Jag har gått ner 8kg och har 8kg kvar. Halvägs. Jag vet att det är bra, det är också stor skillnad på mig, men jag vet hur långt tid de första 8 kilona tog och bara tanken över hur lång tid de sista 8 ska ta (som sägs är svårare att bli av med) Usch, men du har nog rätt, jag ska försöka tänka positivt. Tack för peppningen.

• Qozze

AggaP: Men då har du ju varit jätteduktig du med!! Stort Grattis! Du är ju faktiskt halvvägs, det är ju superbra! Tänk på de 8 kilo du har blivit av med. De kommer ju att vara fler än de kilon som är kvar snart nog...

• Carma

Snowsee,

Jag kan förstå dig att du känner dig tjock ibland. Det kan ta lite tid innan hjärnan hänger med att man faktiskt har blivit smalare.

Du kanske har gått ner i vikt under en kort tid med?

Jag är också 164 lång (164,5 beror vem som mäter), och väger 58 kg. Mitt mål är 55 kg. Och jag kan tycka att jag är tjock, det gör jag i princip varje dag. Men jag har storlek 36, och är smal egentligen. Det är bara när man ser de delarna på kroppen som man inte är helt nöjd med som man tycker att man borde gå ner i vikt.

Vad har du för målvikt annars?

Sen tror jag att det hjälper om man köper lite nya kläder som gör att man ser snygg i dem.

Grattis till viktminskningen förresten!

• ladymarmelade

Hej tjejer!
    Det verkar som om en allmän svacka har sänkt sig över flera i gänget här inne. Detsamma gäller mig. Idag är ännu en sådan dag då jag bara vill äta och strunta i allt vad kcal och motion heter!
    Vi får försöka peppa varandra till max nu, det är ju därför vi är här :)

Snowsee
    Lustigt att du tog upp det där ämnet igår om att bli besatt av hela den här grejen. När jag satt inne på VK senare på dagen igår så kom min sambo och så sa han : Sitter du här nu igen? Du börjar nästan bli besatt av det här. Du kollar allt du äter, motion osv osv...
    :-0
    HJÄÄÄÄLP!!!! Så vill jag ju inte att folk ska uppfatta mig... Jag anser inte själv att jag har gått över gränsen. Jag vet att jag är mycket medveten om vad jag äter och hur jag tränar, men inte så att det känns som ett sjukligt beteende.

Nej nu måste jag springa iväg till jobbet. Ha en skön dag allihopa och pepp pepp på er! :)

• Mysprick

Invägning idag, inte positivt, utan tvärtom! Är tillbaka där jag var för två veckor sedan

Är dessutom sjuk, har ont i halsen och kroppen, det enda positiva med det är att jag inte vill äta! Men jag vill ju inte röra på mig heller....
    Nä hu så tråkigt! Hoppas ni andra har en bättre dag!

• Kristina07

Visst är det kämpigt med alla helger och ledigheter? Har varit hos mina föräldrar över helgen och ätit och druckit gott.

+1 kg mötte mig på vågen i morse :(

Men det är bara att bita ihop! Hoppas vara på fredag där jag var i fredags, om någon förstår vad jag säger?

Isåfall har jag gått ner 5 kg och har 3 kg kvar till mitt delmål vid bröllopet! Sen vill jag ner ytterligare 2 kg, men det tar jag under sommaren.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!