• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

God morgon på er!
    Ny dag och snart dags att jobba. Har upptäckt att det är på jobbet det finns risk att jag syndar. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag jobbar i en mataffär.
    Har min röda vecka nu också vilket gör det extra svårt. Går alltid upp lite då så jag blir glad om vågen visar +-0...

Ha en bra helg allihop!

• ninjan

kalas igår..och naturligt vis en tårtbit! Och inte var den speciellt god heller :( Dessuton åt jag en hel del godis! Och imorse åt jag tre till :( inge bra! Och ikväll blir det fest med både mat och sprit. Får ta en hårdtränings vecka nu! Bara jag inte blir förkyld! Sambon är och jag är lite rädd att bli smittad!

Smittar förkylningar som kommit av att man har frusit på en motorcykel?

• alexaa

förkylningar smittar.. oavsett hur man har fått den=)hihih

• ninjan

okej..det var precis vad jag misstänkte ;) skit åxå! Bäst att proppa i sej zink då.

• AggaP

Godmorgon tjejer,

Vad är det för dag,tala om snurrig, söndag, då hade jag vägdag igår. Det skulle varit 68 igår enligt mina mål, men...

Startvikt:76kg
    Nuvaranade: 69,5kg
    Delmål(vecka för vecka):68kg
    Slutmål:60kg

Detta är +0,5kg.
    Men, det är röda veckan och jag hälsar på hos blivande svärmor i en vecka nu, vilket betyder:...ta en kaka till, vill du inte ha mer mat...

Vad jag har ätit, jag har gått promenader med för att få bort lite av alla onyttigheter, men usch vad jag äter. Försöker hejda mig och jag äter inte så mycket som jag skulle gjort för 3 månader sedan, men jag mår ju tom illa av allt jag stoppar i mig. Nej, efter frukost ska ut och springa en runda.

Sen ska jag på födelsedagskalas och äta tårta. Jag får nog börja om på onsdag istället, det här går ju åt skogen...

Jag ska bara säga att min mamma är väldigt bra inpiration, hon har gått ner ca 24kg sedan i början på förra hösten, det finns inget kvar av henne, hon är så liten. Men man ser hur bra hon mår.

• AggaP

Ja, just det, jag har hittat min klänning och beställt den.

Åhh den är så fin, men man vet ju inte riktigt hur det ska bli med storleken. Jag beställde 38, jag går i det nu, men den är lite liten, den går att sy in också. Jag har chansat lite på storleken, men jag kunde inte vänta, för det var sista exemplaret som fabriken hade sytt upp.

Har ni skaffat era klänningar och hur gjorde ni då med storleken??

Nähä, nu säger svärmor att det är frukost. Lyxigt värre...

• pasia

det var länge sen jag var inne här...

men usch vad det går dåligt för mig... jag väger rutn 54 nu (ett kg mer än innan, dock 2 kg mindre än från starten) och jag känner mig så otroligt fet just nu.... jag orkar inte detta, vill itne känna mig ful som brud... har ingen motivation... har redan ätit så otroligt mycket idag och igår att jag troligtvis väger 55 på måndag. Uschuschusch

• Qozze

AggaP: Har inte ens velat börja kolla på klänningar innan jag ser lite bättre ut i kroppen. Men jag gifter mig inte förrän jan-08 så jag har lite tid på mig ännu. Hoppas kunna börja kika runt lite i sommar.

Idag har jag varit duktig (tycker jag själv alltså) med ett pass på F&S, det blev det tredje passet denna vecka. Normalt sett blir det två pass i veckan...

• Nanna3000

jagärsåkär

Potatisrätter äter vi ganska mycket av faktiskt och då menar jag riktigt potatis och inte pulvermos(händer ibland).

soppa är ju bra, vi ärter ganska mycket ärtsoppa, men lök är en dålig ide för min del eftersom jag inte gillar det (och numer inte mår så bra av att äta det).
    Bröd är ochså bra, förutom det faktum att vi nästan alldrig äter bröd.

Ett av mina största problem är nog att jag äter så mycket salt, jag kännner mig jämt saltsugen och eftersom jag svettas dagligen så är jag tvungen att äta salt för att inte få saltbrist (min sambo jobbar på akuten och har berättat vilken ohygglig smärta man får vid saltbrist) vilket gör att man lätt tar lite för mycket. Det känns som om att de kilo jag ibland går ner snabbt kommer tillbaka om jag inte rör på mig en dag i form av vätska.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!