• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

Nanna_3000:
    Jo, man ska äta 5-6 ggr/dag om man vill gå ner i vikt. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och eventuellt ett mellanmål till. Man ska helst äta var 3:de timme för att få en jämn ämnesomsättning och förbränning + att det hindrar sötsuget. :)

• jagärsåkär

Nanna_3000: jag såg att du har liten budget, jag har själv varit student i många år och kan rekommendera några budgetvänliga och smala måltider:

* löksoppa (allt med lök eftersom det är såå billigt)
    * morotssoppa
    * köttfärslimpa (ha i vitlök, jättegott, smalt o nyttigt)
    * baka eget grovt bröd (så gott så man knappt behöver feta o dyra pålägg)
    * ät säsongsenligt. köp det som är billigt i den säsong du befinner dig i.
    * potatisrätter
    * pankakor (använd teflon så behövs knappt nåt smör och ha bara pressad citron o lite råsocker till så är det både nyttigt o billigt)

Det roliga är att många fettsnåla + nyttiga saker också är billiga! Det man betalar med är lite tid: skala, koka, ha i ugnen osv. Men jag tycker det lönar sig och att matlagning är ett perfekt sätt att stressa av efter en dag med näsan i böckerna.

• alexaa

usch nu e de tungt.. har hållt på i 2,5 veckor och nu börjar min kopp protestera. Jag e trött o hängig och sugen på allt onyttigt=)
    har iaf tvingat mig ut o gå 2 ggr idag.. en morgonpromenad på 30 min o en eftermiddags på 30 min till..sen lite gym på de. vill man så kan man antar ja..suck=)

någon som upplvet samma sak efter ett tag med bantning?? Hur länge håller det i sig??

kämpa på alla!!

• Thezz

Hej alla kämpare!

Har varit ute på min vanliga joggingtur idag, känns bättre och bättre. Igår var jag på gymmet, har sååån trängingsvärk på insidan av låren..

Kämpa på allihopa. Snart är vi smalare än någonsin!!

• ladymarmelade

Hej allihopa!

Idag har det varit lite lättare för mig iom att jag har jobbat. Det är mycket stress på jobbet, så då hinner jag inte tänka på att jag är sugen på en massa onyttigheter.
    Dessvärre hinner jag inte heller alltid äta. Idag blev det en påse ND till frukost vid 8, och sen en påse vid 14. Alldeles för långt mellanrum jag vet, men vad ska man göra?!

Har tränat lite hemma på min stepmaskin, och ska göra några styrkeövningar för magen också. Bättre än inget!
    Kan knappt bärga mig till vägningen på fredag. Visar vågen typ -0.5 kg eller nåt sånt fjuttigt så får jag ett psykbryt!! Så som jag har plågat mig själv denna veckan

• Qozze

Är det någon av er som använder stegräknare? Hur mycket bör man röra på sig per dag egentligen (antal steg)?

• Snowsee

Godmorgon!
    Idag var vågen tillbaka på det den stod på i måndags vilket känns himla skönt! Nu är iaf +:et borta. Igår gick jag milen för första gången, det tog 102 minuter. Helt okej för att vara första gången. :) Idag bär det av till Kilsbergen med skolan, ska vara ute hela dagen i regnet, KUL! *not*

Ladymarmelade: Tänk på att varje minus är ett minus. :)

Qozze: Det finns en rekomendation att man ska gå minst 10 000 steg/dag. Jag har ingen stegräknare men funderar på att skaffa det eller en pulsklocka. :)

• ladymarmelade

Good morning!
    Tråkigt att vakna till sånt här skitväder :(
    Sitter och avnjuter min första påse Allévo nu, och sen bär det iväg till jobbet med två påsar i bagaget.

Snowsee
    Ditt kycklingrecept lät jättegott! Ska spara det och göra det nån gång i framtiden.
    På lördag när det är min unnardag så blir det nog sushi till middag. Börjar få abstinens nu, har ju inte ätit det på över en vecka :D
    Grattis till ditt minus! Förstår att det måste ha varit en lättnad för dig eftersom du mådde så dåligt häromdagen.

Igår var jag lite stolt över mig själv. Min chef hade varit och köpt glass till oss men jag tackade nej.
    Stolt både över att jag hade självdisciplin nog att tacka nej, men även stå emot hennes små "påhopp" om att det var löjligt osv osv. Men det kändes jättebra när jag gick hem att jag inte hade ätit den :)

Ha en bra dag tjejer!

• Mysprick

God morgon!
    Åkte hem igår, så idag ställde jag mig på vågen... Vilket inte var helt positivt Har gått ner kanske tre hekto, tycker jag har rört på mig som sjutton de här senaste dagarna. Men skam den som ger sig! Gav mig ut på en 50 min lång promenad innan frukost, och tänkte försvinn fettet, försvinn!

Nanna_3000: jag är också student med skral budget, så jag förstår helt hur 170 kr på ngt onödigt (om du skulle vara fullt frisk) känns bortkastat.
    Vi brukar bunkra broccoli och sånt, då det är billigt och sen äta soppor.
    Själv älskar jag linssoppa, så det får bli dagens tips!

• Smutt

är det ok att hoppa på?

Jag ska gå ner 12 kilo.
    jag är en sådan person som är svag för det söta coh behöver nån som säger till mig på skarpen! :)

Idag började jag dagen med flingor, snart lunch, funderar på vad jag sak äta då.

linssoppa kanske ,
    tack för tipset :P

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!