PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
Agga P:
Förslag på mellanmål: Russin, en näve osaltade nötter, torkad frukt, knäckebröd med kalkon.:)
Agga P:
Förslag på mellanmål: Russin, en näve osaltade nötter, torkad frukt, knäckebröd med kalkon.:)
Jag vill också vara med!
Har ca 2,5 kg kvar att gå ner. Är sen i slutet av januari medlem i Viktklubben och har med deras hjälp gått ner 8 kg men totalt 12,5 kg sen starten vid årsskiftet.
De här sista 2,5 kilona sitter stenhårt och skulle verkligen behöva peppning! Har dock fått en hel del kommentarer från vänner, familj, och jobarkompisar att jag blivit så fin.
Längd: 164 cm
Startvikt 6/1-07: 71,8 kg
Nuvarande vikt: 59,3 kg
Målvikt: 57 kg (eller helst 55 kg)
Tillsammans kan vi fixa det!
Alexaa: Har hittat ett recept på arla.se, Djungelgryta. Är väl eg inte såå nyttigt men väldigt gott! Vi bytte ut matlagningsgrädden mot ett nyttigare alternativ när vi gjorde den. Snabbt och enklet gjort. :)
Qozze: Ibörjan körde jag med Naturdiet, kommer inte håg exakt hur länge men har kört både ren och kombinerad kur. Det gav mig en kickstart. Sen gick jag ju med I viktklubben.se i slutet av januari och där får man ju svara på en massa frågor och så räknar de ut hur många kcal man ska äta/dag för att gå ner i vikt. Denna kcal-nivå är utan att motionera. Jag har inte använt mig av deras menyförslag men sett till att jag legat inom kcal-gränsen varje dag. På hemsidan finns en mat och motionsdagbok som man ska fylla ivarje dag, dels vad du äter och hur mycket du motionerat. Detta har hjälpt mig massor, att hålla koll på hur mkt jag egentligen äter. Ofta så äter man mer än man tror, små saker... Har ofta gjort så att jag skrivit in redan på morgonen vad jag ska äta under dagen för då blir det mer som ett åtagande att jag "måste" äta det, alltså mindre risk för fusk. :)
Sen har jag en unnardag i veckan, oftast lördag då jag får äta vad jag vill men i måttliga mängder. Denna helgen blr det tex kinarestaurang på lördag. Jag tror inte på att förbjuda ngt men att förändra. Har man en unnardag i veckan så vet man om det och kan under vardagarna se fram emot att man får äta gott under helgen. Detta får mig att äta nyttigt i veckorna.
Har ju självklart börjat motionera mer också, kör spinning ibland, cyklar till universitetet i stället för bussen, går promenader, simmar ibland osv.
Hittills har det funkat bra, men vad som funkar är ju individuellt... Men du kanske fick lite tips iaf.
God morgon alla!
Qozze: Låter som du är på rätt väg. Ett tips kan vara att skriva en egen matdagbok där du skriver upp ALLT du äter. Det finns ju kaloritabeller att hämta på nätet. Prova under en vecka iaf för att se vad du egentligen stoppar idag. Kanske finns det ngt du kan ändra på? :)
Idag blir det cykeln till skolan och vi ska ut i skogen och titta på växer så lite motion blir det iaf.
Men nu ska jag fortsätta med tentaplugget.
Ha en bra dag allihop och kämpa på!
"....vad du egentligen stoppar I DIG." skulle det ju stå..
Bra jobbat Ninjan!
Ladymarmelade: Så du har också hittat hit? Vår VK-tråd dog ju ut...
:)
Ojojoj vad jobbigt det var att cykla hem från universitetet idag. Vilken motvind! Helt sanslöst! Och vad jobbigt det var att gå skogen. Denna motionen får räcka för idag...
Nu blir det plugg inför tentan resten av kvällen och lite gos med kissebebisen. :)