• Snowsee

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

AggaP: Ja, vi har en liten kattunge. Hämtade henne förra torsdagen så har bara haft henne en veckan. :)

Blev inte så mkt pluggande. Kissen somnade i mitt knä och sov två timmar. Hade inte hjärta att väcka henne..

• Snowsee

AggaP:
    Jo, hon är hur söt som helst. Men idag var hon mindre söt när hon vräkte ner en vas kl 6 på morgonen. Som tur var höll den, men vilket bushumör hon är på. Är eg ledig idag och hade tänkt sova till kl 8 men det var lika bra att gå upp. Sambon jobbade nämligen eftermiddag och behöver nog sova lite längre så jag tänkte att jag är snäll och går upp. Ska försöka plugga inför tentan.

Vägde mig nu och har gått ner bara 0,5kg sen i måndags vilket jag kommer gå upp under helgen eftersom vi får besök som vi ska ta med till en kina restaurang men men.. :)

• Snowsee

Stora A:
    Ja, det är jättemysigt, speciellt eftersom sambon jobbar förmiddags- och eftermiddagsskift så har jag ett bra sällskap på kvällarna... :)
    Myyyys!

Hur går det för alla idag? Här är det jättefintväder, ska upp på stan en sväng sen. Egentligen är det glassväder men jag ska stå emot!

Kämpa, kämpa, kämpa!

• Snowsee

Ladymarmelade:

Okej, bra att du kommit igen och tagit nya tag! :) Våren och värmen gör mkt för motivationen! Följer inte heller VK`s menyer men använder som du dagboken, läser bloggar, bloggar själv och deltar i en del diskussioner för att få motivation. Har ju 1,6 kg kvar till mål nu om jag ska sluta på 57 kg.

Har för det mesta måndagar som vägdag, men tycker inte det är så bra med tanke på helgen. Funderar på att byta till onsdagar eller fredagar. :)

• Snowsee

Haha! Var uppe på stan nu och provade byxor, och jag kom i strl 36! Har alltså krymt 2 storlekar! Gud va bra det känns!

• Snowsee

Kristina07:

Vad äter du? Hur ofta? Hur mycket? Kanske äter du förfå mål per dag och därför är så hungrig?

• Snowsee

Kristina07:

Okej, den produkten vet jag inget om men du kanske ska lägga in två mellanmål/dag. Typ frukt lr ngt?

• Snowsee

AggaP:

Nej, jag vet... var inte arg på henne länge. Fick ju en del pluggat så ngt gott kom det ju ur det. :) Tack för peppningen! Jag hoppas att jag snart är klar. Risken är väl dock att jag går upp lite under helgen, ska på kinarestaurang. Men det får det vara värt. :)

Matdagbok är jättebra! Använder mig av det varje dag på VK!

• Snowsee

AggaP

Jag instämmer helt med Ladymarmelade!

• Snowsee

Hej allihopa!

Hoppas ni haft en härlig dag i solen! Har precis varit ute på en kort powerwalk, 25 min. Fuskade och åt 350 gr vindruvor, 260kcal enligt VK och fick dåligt samvete över det så jag gick ut. Känns bättre nu. Har dessutom cyklas 45 min idag i motvind så har bränt lite hoppas jag. :)

Ladymamelade: Såg på VK att vi som varit medlemmar det senaste kvartalet får 3 månaders förlängt medlemsskap av VK som kompensation för allt krångel som varit med Bloggar och annat. Passar mig som handen i handsken!

Imorn är det lördag och då ska det syndas på Kinarestaurnag. Om jag hinner innan besöket kommer så ska jag ut och cykla iaf 45 min. Hoppas på det så kan jag äta med lite mera gott samvete. :)

Ha en bra helg i sommarvärmen alla!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!