• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Mysprick

Stora A - tänk att det måste vara bättre att ha syndat på morgonen, du har hela dagen på dig att förbränna godiset!
    Eller som min mamma börjat säga när hon ätit något riktigt onyttigt "var finns närmaste trappa?"

Ta och gå upp och ner nu!

• Mysprick

Själv har jag ätit en brio kolastång alledeles nyss
    Var därför tvungen att starta datorn för att räkna ut hur många kalorier det blev... 80... krävs 30 min promenad för den...
    får väl vara glad att jag har hund... Och särskillt gott var det inte heller... Skit!

Är borta denna vecka, har därför svårt med disciplinen, och ingen våg som kan ge lite ångest... Måste vänta tills på fredag...

• Stora A

Jaa, det blir ut och släpa runt hunden på en extra lång runda ikväll... :)

Och som sagt, det måste ju vara bättre att äta det tidigt, så har jag längre tid på mig att förbränna det...eller nåt.. :=) hihi!

• Stora A

hur gör ni de där gröna jätteglada gubbarna?

• Stora A

Det var inget jag såg nu...

• Kristina07

Såg någon nämna calcounter här, för några dagar sen och måste puffa lite för det.

www.calcounter.se/

En matdagbok på nätet som inte kostar något. Visserligen inga menyer eller pekpinnar, men för mig räcker det bra att se hur många kalorier det är i en pizza för att tänka mig för. Nu har jag legat mellan 810 och 1200 kalorier på vardagar och festat till på helgen upp till 2100 kalorier. Började i lördags så jag har inte hunnit se så mycket reslultat än. Och så kan man lägga in hur mycket man motionerar också.

Kolla!

• Snowsee

Ladymamelade:

Jag vet eg inte varför jag väger mig 2 ggr/dag. Det har bara blivit så. Känns lugnast så på ngt sätt. Vill ha koll... Hrm..

Idag har jag iaf varit duktig än så länge och hållt mig till ND och frukt. Hoppas att jag klarar kvällen också. :)

• ninjan

hallåååå!
    Nu håller jag på att bli galen! Är så jävla godissugen! Hindra mej någon! NU!

• ladymarmelade

ninjan

Jag kan i alla fall inte, för jag är precis likadan som dig nu :D
    Har redan ätit några bitar för många torkad papaya, som innehåller mycket socker :( Höll på att svulla i mig dotterns rester av påskgodiset innan också, men då lyckades jag hindra mig själv.

Så hjälp!!! Stoppa mig också!!!

• Snowsee

Ska jag bryta ihop och komma igen? Mår så dåligt just nu. Fy f*n.Har sån fruktansvärd ångest för det jag ätit. Tror att jag har för höga krav på mig själv och inte tillåter motgångar (uppgångar). Vill ju verkligen komma ner till min målvikt och det är snart! Just nu känns det som att kroppen suger upp allt jag äter och omvandlar varje litet gram till ett kilo.

Fy f*n för mig själv!
    Imorgon ska jag försöka orka ta nya tag, ge mig iväg och simma minst en timme, hur gång tid det än tar, med pauser så ska jag simma minst en timme. Då kanske jag kan unna mig en solning i solariet.

Bryta ihop och komma igen? Har inte långt till tårarna nu...

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!