• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

AggaP

Jag instämmer helt med Ladymarmelade!

• Kristina07

Hmm... Viktklubb låter inte så dumt.

Så om man skriver in vad man ätit (tex en halv pizza????) så fyller den i kalori intaget? Annars måste jag säga att upplysningen om att jag ska äta 1200 kalorier inte säger mig så mycket.

Jag försöker kickstarta viktnedgången nu med måltidsersättning ett par veckor så får man se sen hur långt man kommit.

Målet var att gå ner 10 kg. 3 har jag gått ner sen i januari, och nu är målet att gå ner 5 kg till bröllopet i juni och sen ytterligare 2 kg under sommaren.

• ladymarmelade

Kristina07

Precis! Du fyller i i din dagbok vad du äter till frukost, mellanmål, lunch och middag.
    Den räknar ut vad allt innehåller. Man kan välja att fylla i gram, hg, tsk, msk, antal osv osv.
    Det är så otroligt mycket enklare att hålla koll på sina kalorier med hjälp av dagboken.
    Dessutom finns det en massa bra recept, bloggar och forum att diskutera i :)

• ladymarmelade

En liten uppdatering, eftersom det var vägdag idag för mig :)

Längd 155 cm
    Startdatum 11 april
    Startvikt 68.4 kg
    Aktuell vikt 68 kg (-0.4 kg)
    Delmål 60 kg
    Slutmål 55 kg

Är väl nöjd med tanke på att det har gått två dagar bara sedan jag började om :)

• ladymarmelade

Nu kom jag på en sak till som är bra med VK:s dagbok :D Man kan skriva in all motion och få reda på hur många kalorier man har bränt. Personligen tycker jag att det är vansinnigt intressant!

• Thezz

Då har man varit ute och sprungit sin runda igen. Toksvettades i det varma vädret. Skönt att det finns dusch!
    Ha en bra helg!

• Qozze

Hallå tjejer! Nu har jag börjat skriva mat-dagbok. Någon som har tips på en hemsida där man kan kolla energi-innehåll i maten?

Tog en extra promenad i morse, jätteskönt i solen!

• Stora A

Var också inne på calcounter igår!
    Den är ju jättebra!
    Men jag undrar om den inte visar för lite?? Enligt den åt jag inte många kalorier om dagen... Kanske är därför jag står stilla??

• Stora A

Vad ni är duktiga allihop!
    Jag blir vansinnig på mig själv, man kan inte gå upp!!! i vikt när man "bantar"... dessutom tyckte jag så synd om mig själv så jag åt en halv bulle på fredagsfikat idag! :( Men det får jag väl överleva!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!