• Kristina07

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Jag kör också nya tag sen 1 vecka tillbaka. Började på långfredagen, precis innan påskhelgen... Sen var det kalas i tisdags med tårta.

Men ni, jag är SÅ hungrig. Håller på att bli tokig av att alltid vara hungrig. Jag blir grinig och får huvudvärk och magen blir bullrig.

Hur länge ska det kännas så här? Och är det verkligen värt det?

• Kristina07

Jag äter Allevo måltidsersättning till frukost och lunch och sen middag.

Dricker så mycket vatten jag kommer ihåg.

Min sambo har gjort sig illa i ryggen så vi kommer inte iväg och tränar. Försöker promenera varje kväll istället.

• Kristina07

Hmm... Viktklubb låter inte så dumt.

Så om man skriver in vad man ätit (tex en halv pizza????) så fyller den i kalori intaget? Annars måste jag säga att upplysningen om att jag ska äta 1200 kalorier inte säger mig så mycket.

Jag försöker kickstarta viktnedgången nu med måltidsersättning ett par veckor så får man se sen hur långt man kommit.

Målet var att gå ner 10 kg. 3 har jag gått ner sen i januari, och nu är målet att gå ner 5 kg till bröllopet i juni och sen ytterligare 2 kg under sommaren.

• Kristina07

Såg någon nämna calcounter här, för några dagar sen och måste puffa lite för det.

www.calcounter.se/

En matdagbok på nätet som inte kostar något. Visserligen inga menyer eller pekpinnar, men för mig räcker det bra att se hur många kalorier det är i en pizza för att tänka mig för. Nu har jag legat mellan 810 och 1200 kalorier på vardagar och festat till på helgen upp till 2100 kalorier. Började i lördags så jag har inte hunnit se så mycket reslultat än. Och så kan man lägga in hur mycket man motionerar också.

Kolla!

• Kristina07

Hur vet man hur många kalorier man "ska" / "kan" äta per dag?

Jag äter runt 1000 kalorier på vardagarna och 1500-2000 på helgerna.

Jag har gått ner ca 5 kg sen i januari och det känns inte som särskilt mycket!

jag gick ner 3 kg på en månad i januari, låg sen helt still till i Påskas då jag började hålla koll på antalet kalorier. Och sen den 5/4 har jag gått ner 2 kg till.

Borde jag inte ha gått ner mer?
    Jag tränar inte jättemycket, men springer ibland och promenerar ca 4-5 dagar i veckan.

• Kristina07

Visst är det kämpigt med alla helger och ledigheter? Har varit hos mina föräldrar över helgen och ätit och druckit gott.

+1 kg mötte mig på vågen i morse :(

Men det är bara att bita ihop! Hoppas vara på fredag där jag var i fredags, om någon förstår vad jag säger?

Isåfall har jag gått ner 5 kg och har 3 kg kvar till mitt delmål vid bröllopet! Sen vill jag ner ytterligare 2 kg, men det tar jag under sommaren.

• Kristina07

Hur länge har ni kvar till bröllopet?
    I tid och i kg? *fniss*

Jag har 45 dagar kvar, och 3 kg. Fast jag ska fotas för Secret box den 29/5 så dit är det bara 27 dagar kvar.

Bra tips föresten, boka in en fotografering i bara underkläderna så kommer motivationen flygande! Måste hinna få lite solbränna tills dess också.

Sen följdfrågan, hur gör ni med klänningarna? Jag känner mig rätt säker på att jag måste sy in klänningen. Jag köpte i november, dvs för 5 kg sen. Jag ska köra hårt 2 veckor till, sen får jag prova klänningen igen.

• Kristina07

Invägning i morse. 72,6. 2,6 kg kvar, och 43 dagar till bröllopet. Borde gå!

Igår hade vi tårta på jobbet och jag satt där med min kaffekopp och stirrade storögt på alla tårtor. Längtar till bröllopstårtan! Och bröllopsmiddag, 3 rätters och tårta! och champagne både före och efter.... *fniss* Värsta matfantasierna.

Stora A. Jag köpte min digitala våg på Claes Ohlsson.
    Jag ska också göra Secret Box, det är den största motivationen bakom viktnedgången. Jag har aldrig gjort något liknande och kommer förmodligen aldrig göra om det. Jag vill att om 35 år när min man tittar på de bilderna ska han tänka "Vilken vacker kvinna jag gifte mig med, och tänk att vi fortfarande är lika kära!

Vill verkligen inte att han ska tänka, "ja just det, det var det året när hon gick upp 10 kg eftersom vi flyttade 3 gånger...."

• Kristina07

Update...

Startvikt. 78 kg
    längd 175 cm
    Målvikt 68 kg
    Delmål 70 kg till bröllopet 16/6
    Dagens vikt 74 kg (+2kg över helgen)

• Kristina07

Hur gör ni med klänningarna ni som liksom jag räknar dagar och inte månader till bröllopet?
    Har ni köpt klänning i drömstorleken?
    Har ni köpt något som redan är för stort?
    Räknar ni med att sy in? Och när gör man det isåfall?

Jag har inte provat min klänning sen jag gått ner 5 kg, men tänker prova i helgen. Räknar med att behöva sy in den, men vill fortfarande gå ner mer. När är det då dags att lämna in den?

Och vart???

• Kristina07

Jag har gått ner mellan 5 och 6 kg och nu tycker jag faktiskt äntligen att det syns. Och framförallt får jag på mig kläder som inte passat på nästan 1 år. De sitter INTE snyggt, men jag får på mig dem.
    Om 3 kg så kan jag nog ha min sommar garderob igen. :)

• Kristina07

Men det finns en negativ sida också, och det är att jag är så förbannat trött på att banta! Vad skulle jag inte göra för att kunna gå med jobbarkompisarna på lunchrestaurant och äta vad jag vill!

Istället sitter jag vid datorn med min j*v´la bantarsoppa!!!!

Dessutom har jag haft unnardagar på helgerna och går upp nästan allt jag gått ner i veckan. Så hädan efter är det slut på unnar helger.
    5 veckor kvar till bröllopet!!!!

HURRA!!!!! Vad jag längtar!

• Kristina07

Hejsan!

Nu har jag slarvat i en vecka. Orkade bara inte titta på en pulverpåse till. Vägde mig i morse och hade bara gått upp 0.9 kg.

Nu är det bara 26 dagar kvar!!!! Så nu tar jag nya tag. De närmsta 2 veckorna är ju vanliga veckor utan storhelger så det hjälper till. Sambon har lovat att hjälpa mig så att jag kommer ut och springa varje dag!
    3 kg kvar... Tveksamt om jag hinner men varje liten gnutta hjälper i nuläget. Och sen har jag ju hela sommaren på mig att njuta av min "nya" kropp, eller att ha fått tillbaka den som jag tappade bort för 2 år sen.

peppa, peppa, peppa!!!!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!