• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

Ladymamelade: Jag tror att det stod i deras nyhetsbrev/blogg... Har dock inte heller fått det erbjudandet än...

Dags för tenta!

• alexaa

vägnda mig nyss! -2 kg på 2 veckor!! jag e såå nöjd!

började på 57,7 och äger nu 55,7!! lovely=) bara ett kg kvar tills min målvikt islutet av april..hoppas jag lyckas gå ner lite extra tillochmed=)

• Snowsee

Alexaa: Grattis! Härligt jobbat!

Ladymarmelade: Nu har jag skickat ett mail till VK med frågor om de gratis månaderna, får väl se när/om de svarar. :)

Helvetestentan är nu gjord. Skönt, även om det gick kasst... tror jag.

Vågen visade -1,3 kg sen förra måndagen. Ngt bra med den här måndagen iaf!

• ladymarmelade

Snowsee

Jag mailade också VK för att "tigga" till mig de där gratismånaderna. Läste ett inlägg på VK att erbjudandet bara hade gällt i en dag, vilket jag tycker är skitlöjligt i så fall.

Bra jobbat tjejer!! *Klappar i händerna*

Än så länge så har jag klarat mig på ren kur idag :D Det brukar gå bra dagtid, det är framåt middag/kvällen som jag blir sugen/hungrig.
    Har köpt Allevo (tror jag det hette?) Det fanns två varianter med varma soppor. Det känns LITE matigare att få äta något varmt, så jag äter nog dem till middag, och så varvar jag med ND de andra målen.

• Snowsee

Ladymamelade:
    Det här hittade jag i VK´s nyhetsblogg:

"3 månaders kompensation
    I förra bloggen berättade vi att medlemmar som varit med oss under detta första prövande kvartal kommer kompenseras. Under denna tid har Viktklubb inte tillfredställt era eller våra önskningar till fullo. Vi är mycket glada över ert engagemang, stöd och tålamod under den här perioden. Vi är inte helt i mål men närmar oss nu äntligen den produkt vi önskade ge er redan från första början.

Som tack för ert stöd och det tålamod ni visat när Viktklubb inte levt upp till era förväntningar kommer vi förlänga era abonnemang med ytterligare tre månader. Ni kommer få besked om när så har skett. Vi hoppas på så vis kunna ge er den upplevelse av nya Viktklubb som vi önskat."

viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.117/2.154/2.153/19.382916&blogId=19.382916

• Nanna3000

Jag vill ochså vara med!!

Längd 160cm
    Start 84kg
    Just nu: 85 (snyft)
    Mål: st 40-42 (vet inte riktigt vikten)

Jag fattar inte att folk kan väga under 60kg! Min våg visade 85 panner idag men om man jämnför med tjejen i amelia brud och bröllop 07 som vägde 82, så kan jag säga att hon nästa är det dubbla mig i storlek! Jag kommer ju utan större problem ner i en st 46, och tom 44 (med mycket plåga och inhållande av mage). Var kommer all den extra vikten ifrån?

Jag började i slutet av november förra året med att promenera 3 x 1h i veckan, efter nyår ökades det till 4 x 1h. Februari var jag uppe i
    1x 2h
    1x 1,5h
    3x 1,h
    2x 35 min, ev 1 x 354 och en vilodag.

Jag köpte vågen i mitten av februari. I mars var jag tvungen att minska ner träningen till hälften pga inflammation i knäet, och nu precis när jag nästa hade kommit igång igen i full skala så åker jag på en seninflammation i smamma knä. Och nu väger jag mer än när jag startade!!! Jag har minskat på portionerna och uteslutit i princip allt godis (förutom under påsken) och jag äter lite oftare så som man ska.
    Men ändå går jag bara upp i vikt.

Ärligt talat funderar jag på att ge upp, om jag ändå går upp i vikt fast jag tränar en massa så är det inte värt det (kan tillägga att jag inte har känt av alla de där positiva sakerna om man får av träning, tex mer ork och mer sexlust).

Snart snor jag pengar från bröllopsbudgeten och fettsuger mig i stället.

• Mysprick

Jag anmäler mig också!
    Har ju tidigare skrivit en del inlägg om min diet (south beach) som jag gick ner 17 kilo med för 2 år sedan, men har nu slarvat lite och gått upp två. Så jag vill tappa dem och ytterliggare tre, totalt fem tills augusti, men allra helst tills mitten av maj.
    Har toksvårt att motivera mig, behöver både peppning och piska! Och allra mest på eftermiddagarna, då mitt sötsug är som värst! Har i några veckor läst denna tråd och blivit stärkt så nu sällar jag mig till skaran!
    Heja tjejer!!

Ladymarmalade - känner igen mig massor, men man får tänka att rom inte byggdes på en dag! Även om man fuskat är det inte kört! Och vill man "sona sitt brott" kan man ta en promenad eller så.

Ett knep som jag kör med är att se till att man har nyttiga godsaker hemma, t.ex. hallon. Jag är en sån som om jag köper t.ex naturgodis kan jag inte bara äta lite, utan äter hela påsen. Därför försöker jag köpa sånt som är kalorisnålt, nyttigt och gott, som man kan äta lite mer av!

Nanna_3000: håll ut! Om det känns hopplöst och du har hållit på sen november kanske du ska boka tid hos en dietist?
    Det är jättesvårt att börja motionera om kroppen säger ifrån , som ditt knä gjort. Det kan vara skönt att lägga fram problemet till någon som kanske hittar en helt ny lösning för dig. Stor kram!

• Stora A

Jag vägde mig igår och den stod på håll i er nu!!! 60 Kg! Jag hoppas att det inte var fel på vågen!!!

Är lite lycklig men tyvärr känns det/märks det inte...?

Men om det stämmer, då j*vlar!

Måste ut och köpa en våg idag! Ngn som vet var man kan hitta en bra och billig i stan(stockholm)? Äger nämligen ingen själv... :)

• ladymarmelade

Mysprick

När jag var ute innan köpte jag en påse med torkad papaya. Mest för att kunna ta en liten bit när behovet av att tugga gör sig som mest påmint. Ska försöka att INTE slafsa i mig hela påsen nu :D
    Hallon låter annars som en bra idé. Ska nog köpa en påse frysta imorgon, gillar att tugga på dem när de är kalla.

Peppar peppar, men jag har fortfarande bara ätit ND och Allévo idag.
    Jag har ett litet problem till, och det är att jag inte är så förtjust i vatten. Så nu när det är viktigt att dricka massor av vatten så är det nästan så jag kräks ibland :D Inte riktigt sååå illa kanske, men jag tycker inte om det...

Så! Nu har jag gnällt lite till :D :D :D

• Snowsee

Besviken....på mig själv. Ja, usch vilken ångest jag har nu. Har nyss mosat i mig två digestivkex med Philadelphiaost, 3 tsk honung och 5 skivor kalkon. Fick en attack. Fy fan... Ställde mig sen på vågen och konstaterade att den stod på 2 kg mer nu än i morse. Vet att jag inte har gått upp 2 kg men iallafall. Har nu gömt undan vågen, får väga mig igen tidigast torsdag. Brukar annars väga mig 2 ggr/dag.

Fy f*n vilken ångest, mår illa. Hade visserligen 800 MotionsKalorier idag men iaf. Har jag förstört allt nu??

Har dessutom ätit en Pastasallad med kyckling, en coca-cola light, 2 skivor nybakat bröd med lätta, 2 päron, 1 äpple, 10 gr solrosfrön, vatten, och en påse Naturdiet idag.

Snälla, behöver verkligen peppning! Jag som var sååå nära mitt mål, nu sjönk allt...

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!