• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Kristina07

Jag kör också nya tag sen 1 vecka tillbaka. Började på långfredagen, precis innan påskhelgen... Sen var det kalas i tisdags med tårta.

Men ni, jag är SÅ hungrig. Håller på att bli tokig av att alltid vara hungrig. Jag blir grinig och får huvudvärk och magen blir bullrig.

Hur länge ska det kännas så här? Och är det verkligen värt det?

• Snowsee

Kristina07:

Vad äter du? Hur ofta? Hur mycket? Kanske äter du förfå mål per dag och därför är så hungrig?

• Kristina07

Jag äter Allevo måltidsersättning till frukost och lunch och sen middag.

Dricker så mycket vatten jag kommer ihåg.

Min sambo har gjort sig illa i ryggen så vi kommer inte iväg och tränar. Försöker promenera varje kväll istället.

• Snowsee

Kristina07:

Okej, den produkten vet jag inget om men du kanske ska lägga in två mellanmål/dag. Typ frukt lr ngt?

• Rat

Ny här. Är det möjligt att gå ner 2 kg på en vecka tror ni? Vet att det är bättre att låta det ta tid....... men, jag ska resa bort och vill verkligen bli av med 2 extra till dess. Please ge mig inte bassning bara ett bra tips eller två

• AggaP

Snowsee

Du är ju nästan färdig, vad duktig du är, och 2 storlekar är ju toppenbra. Jättebra jobbat. Men du det är svårt att bli arg på dem, när de är så små. Även om de river ner vaser kl 6 på morgonen.

Rat

Det ska väl kunna gå, det finns ju massor av olika pulver och sånt man kan använda i en vecka. Testade själv Cambridge kuren för 2 år sedan och gick ner 5kg på en vecka. Mestadels vatten antagligen, men jag höll vikten ett tag, tills jag började käka godis och massor av mat...

Idag har jag ätit bra, men inte tränat. Har börjat matdagbok, som jag gjort själv i excel, få se om det kan hjälpa mig hålla koll på vad jag äter.

• Snowsee

AggaP:

Nej, jag vet... var inte arg på henne länge. Fick ju en del pluggat så ngt gott kom det ju ur det. :) Tack för peppningen! Jag hoppas att jag snart är klar. Risken är väl dock att jag går upp lite under helgen, ska på kinarestaurang. Men det får det vara värt. :)

Matdagbok är jättebra! Använder mig av det varje dag på VK!

• AggaP

Snowsee:

Ok, korkad fråga är VK = Viktklubb.se??
    Så man betalar för viktdagboken som man skriver i på nätet varje dag eller

• ladymarmelade

AggaP

Ja VK är Viktklubb.se :)

Man betalar för ett medlemsskap. När du registrerar dig så får du fylla i vikt, längd, önskat måldatum mm.
    Sedan får du ett rekommenderat kcal antal/dag, utifrån vad du väger nu och hur mycket du vill gå ner.
    Viktdagboken är super! Den räknar ut vad allt innehåller, och man kan även lägga in egna produkter om de inte redan finns med.
    Den visar vilken fördelning man bör ligga på när det gäller proteiner, kolhydrater och fett. För varje sak du fyller i dagboken så registreras det i ett litet cirkeldiagram, vilket gör det jättelätt att hålla koll på om man behöver få i sig mer fett, kolhydrater eller proteiner.

Hur enkelt och smidigt som helst :)

• jagärsåkär

- 5 kg!!!

Jag började på 78 kg och nu väger jag 73 kg!! Det känns jättebra. Nu har jag 13 kg kvar och det känns faktiskt ganska realistiskt. Har 1,5 år på mig...

Jag är 172 lång och min idealvikt är 60kg.

Bästa storleken för mig är 38 men även 40 är helt ok, har ganska runda stora former som gärna får vara kvar. Den roliga överraskningen var att jag gått ner under påsken!! Trodde jag aldrig!!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!