• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • ninjan

märkte idag att jag tappat 2 cm i midjan :)

• Stora A

Jag har blivit fetare!!!
    Tror jag börjar gråta, vågen stod på 64.5 igår...

• AggaP

Stora A

Du är inte ensam, min entusiasm försvann med morgonens vägning, uppe på 70 igen, och jag som är så duktig...trodde jag.

Men jag tänkte att jag blir ju inte lättare om jag inte springer en runda idag, så det var bara att ge sig ut i det fina vädret.

Jag ska inte ge upp, kan jag inte gå ner inför mitt bröllop så kommer jag ALDRIG bli smalare...vilket är en riktig mardröm, dags för lite detox te nu...

• ninjan

Att man gått upp i vikt igen behöver inte betyda att man blivit fetare. Det kanske har kommit mera muskler, eller så har man mycket vätska i kroppen. Lita inte för mycket på vågar, de har en tendens att få en på dåligt humör och tappa lusten att minska i kroppstorlek.

• Thezz

Hej.
    Har inte vägt mig sedan jag skrev här första gången, men tror inte jag har gått ner ngt än. Har dock varit ute och sprungit min vända som vanligt idag.
    Ska ta mig ner till gymmet på tisdag, ska bli skönt.
    Glad Påsk!

• AggaP

Någon mer som fuskat totalt nu när det är påsk?? Jag har ätit massor av choklad idag och jag har inte tränat, har också beställt hem kina mat och totalt struntat i min organiska diet. Usch usch usch....Hemska eländiga dåliga samvete...Jag får springa långt imorgon...

• ninjan

jag har åxå fuskat nu i påsk. Men det tycker jag att man kan göra. Är man för strikt så tappar man ju lusten helt! I alla fall jag! Tänkte i alla fall träna lite idag, och kanske äta sallad istället för "vanlig" mat.

• AggaP

ninjan

Du har helt rätt, man måste fuska lite ibland annars ger man bara upp.
    Jag är likadan, nu ska jag gå ut och gå en runda, har ätit en sallad och städat halva dagen.

• Cameline

Jag försöker forlora några kilo inför bröllopet i augusti.

Så här gör jag:
    Till att börja med äter inte längre lika mycket kolhydrater.

Vecka 1:
    Frukost:
    Inget bröd utan ägg och mini yoghurt med musli och en banan.

Lunch:
    Kött med stor sallad innehållandes sparris, avocado, soltorkade tomater, parmesanost morötter mm.

Middag:
    Kött eller fisk med stor sallad och rotfrukter som erätter kolhydraterna.

Har bara hållt på en vecka och det är svårt att sluta helt med kolhydrater och inte bra heller.

Denna vecka äter jag kolhydrater med de motsvara bara kanske 1/5 av allt på min tallrik.

Resultatet är att jag kännermig mycket piggare, mer energi inte lika proppmätt som jag brukar känna mig efter en middag.

Detta kombinerar jag med powerwalks samt att jag alltid försöker påminna mig om att spänna magmusklerna när jag tittar på tv eller sitter på jobbet.

Än så länge funkar det jättebra, mina kläder känns faktiskt redan lite större.

• pasia

Påsken har blivit lite.. eh kaloririk? hehe... men det är bara att ta nya tag!

Cameline, din meny ser jätte bra ut!! saknar du inte carbsen? Gud vad härligt med så snabba resultat...

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!