• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Qozze

Tack Snowsee. Jag försöker väl göra lite liknande som dig, fast jag har inte gått med i viktklubben. Har inte heller kört någon diet eller räknar kalorier... Hmmm, man kanske borde ha lite bättre koll än så...

Gör en rejäl sallad till varje mål och försöker äta enligt tallriksmodellen och sen inget småätande mellan målen. Dricker alltid vatten till maten. Lördagar är också min syndardag då man får äta lite mer onyttigt.

Fast i påsk blev det lite väl mycket av det goda... svärföräldrarna lagar grymt god mat - och inte alls speciellt nyttig. Så i veckan blir det ett extra träningspass. Ska iväg ikväll har jag tänkt!

• AggaP

Hej alla gamla och nya.

Moonlight lady:

Jag tänte på, kan du inte simma kanske, det är ju väldigt mjukt och bra för alla muskler i kroppen. Ett tips på att inte äta så mycket är att äta lite ofta, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, och ät lugnt. (Jag tycker det är jättesvårt att äta lugnt men har sagt till m2b att påpeka varje gång jag slänger i mig)

Jag och m2b har börjat med att äta när vi äter, det är så lätt att sitta vid tv:n och häva i sig. Man märker inte då att man blir mätt, inte innan man har ätit alldeles för mycket. Det är faktiskt ganska trevligt, nu sitter vi vid bordet och pratar med tv.n avstängd.

Påsken blev lite sådär, men nu har jag tagit nya tag igen. Idag har jag sprungit en runda och börjat äta nyttigt igen.

Kämpa på allihopa!!!

• pasia

Hejhej...

lady marmelade,

jag känner igen mig så extremt mycket att jag vill se snabba resultat annars är det liksom bara "whatever"... därför kör jag riktgit hårt, då ser jag snabbt resultat, jag går nästan ner runt 2-4hg varje dag när jag sköter mig, och det är väldigt motiverande... Många snackar om att det är onyttigt att äta lite och gå ner snabbt i vikt, men min m2b gick ner 10 kg på 1,5 månader och hans läkare sa att det inte gjorde något om man "chockade" kroppen då och då, bara man är noga med vad man äter efter dieten, och inte återgår till sina gamla vanor... Så kort, min metod är att äta mellan 500-600 kalorier per dag och träna realtivt lätt (promenader, korta joggingpass och styrketräning för mage/rygg)... Lycka till med din viktnedgång! Jag har lyckats för med denna metoden, men jag började tröstäta rätt mycket efter min förra viktnedgång... Men nu kämoar jag igen!

la brud,

"Tänk vilka drömmbrudar vi kommer att bli, slimmade och alldeles, alldeles underbara!! och på bröllopsresan ska jag glida runt i bikini och snygga solbrillor som en riktig liten pudding "

oooh vad härligt det lät... när jag läste det fick det mig att motstå bullarna nere i köket ;)

Idag har jag skött mig ganska bra, ska försöka klämma in nåt träningspass i veckan, men är så upptagen... Ska åka upp till m2b på torsdag och stanna där tills måndag, är rädd att jag kommer "tvingas" äta massa fet indisk mat och inte kunan stå emot sötsaker.. Ajaj...

• Snowsee

God morgon alla!

Qozze: Låter som du är på rätt väg. Ett tips kan vara att skriva en egen matdagbok där du skriver upp ALLT du äter. Det finns ju kaloritabeller att hämta på nätet. Prova under en vecka iaf för att se vad du egentligen stoppar idag. Kanske finns det ngt du kan ändra på? :)

Idag blir det cykeln till skolan och vi ska ut i skogen och titta på växer så lite motion blir det iaf.

Men nu ska jag fortsätta med tentaplugget.
    Ha en bra dag allihop och kämpa på!

• Snowsee

"....vad du egentligen stoppar I DIG." skulle det ju stå..

• Stora A

Behövde inte lägga ut klänningen så mycket som vi trodde förra gången! Kanske har hänt ngt trots allt!

Vad äter ni till frukost?

• ladymarmelade

pasia

Skönt att höra att man inte är ensam om att lida av sjukt dåligt tålamod :D

Sitter här med en ND till frukost nu innan jag går till jobbet. För mig är det svårt att hålla tiderna när man ska äta när jag är på jobbet. Jag skulle verkligen vilja äta regelbundet, men det är i stort sett omöjligt när jag jobbar. Jag kan inte ens ta en frukt till mellanmål om det vill sig riktigt illa.

Tränade lite hemma igår också och är alldeles stum i benen idag :D Tänkte börja simma också de dagarna jag är ledig.

• Snowsee

Ladymarmelade: Så du har också hittat hit? Vår VK-tråd dog ju ut...

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!