• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • AggaP

Stora A

Han kanske skrattar lagom när du visar dina superdunder muskler på badstranden i sommar...(hehe...)

pasia

Kanske kan du ta en dusch och borsta tänderna, det hjälper för mig ibland när jag har sötsug, dels känner man sig fräsh i munnen så att man inte vill "smutsa" ner den (eller kanske man bara är för lat för att borsta tänderna en gång till innan man går och lägger sig...) Dessutom har man sett sig naken, vilket inte alltid är så uppiggande (hihi) då ser man var det dallrar...på fel ställen...wips så är sötsuget borta och man vill kämpa ner de överflödiga kilorna.

Kämpa på...

• Cissi_80

Hej!

Jag vill oxå va med här!

Längd: 159cm
    Vikt: 65kg
    Mål: 52kg

Vägde 52 för 1,5 år sen då hade jag varit duktig och gått ner från 70. Men nu har jag haft en jobbig period med mycket tröstätande och vips så kom kilona tillbaka. Har bestämt mig för att ta tag i det igen men det är lättare sagt än gjort. Men jag hoppas bli lite peppad och få lite tips här.

• Stora A

Hihihi!
    Precis, när mitt sexpack framträder så kommer han inte skratta så mycket... :)
    Äter ni p-piller? Jag funderar på om man kanske rent utav går ner i vikt om jag slutar med dem...? Ngn som har erfarenhet ev detta?

• pasia

Välkommen Cissi80!

Jag har började med p-piller för några månader sen, för att slippa att börja typ 1 månad innan och få finnar, bli irriterad och bli fetare, dessutom vill jag kunna slippa mensen. Gifter mig om 3 månader, och har dock inte lyckats flytta fram mensen... Lyckligtvis gick jag inte upp i vikt när jag började knapra hormonerna.

Om du gick upp i vikt när du började, och har en ökad aptit av p-pillerna, tror jag kanske att du kan sluta, kolla med din barnmorska/gynekolog, och fråga vad de tycker. Själv hade jag inte vågat ta den risken om det var för nära in på bröllopet, man kan ju få andra bieffekter också, som försämrad hy...

Usch just nu har jag feber och halsfluss och är hemma.. Jag har inte så mycket aptit så det är bra, men usch, tråkigt att vara hemma och se ut på det fina vädret... Dessutom har jag sjukt mycket skolarbete just nu, och det är påsklov nästa vecka, så det känns verkligen inte bra att skippa skolan två dagar innan lovet. Villd essutom ut och jogga!

Aja, kanske förbränner jag lite extra!

Hoppas det går bra för er tjejer!

• Stora A

Har snarare fått sämre hy sen pillrena så det är nog inget problem... däremot så slipper jag mens med de här och jag har ingen lust att åka på det så där lagom till den stora dagen... :)

• Stora A

har precis beställt en pilates-video också...
    Vad tror ni om det??

• AggaP

Hej på er.

Hos mig regnar det idag så jag hoppar över både joggningsturen och gymmet. Har dock varit duktig mån, tis, ons, så jag unnar mig en dag hemma i soffan.

Angående p-piller så åt jag det i ca 5 år, sedan jag slutade med dem så mår jag mycket bättre. Säg det jag inte åkte på när jag åt pillerna, svamp, minskad sexlust, gick upp i vikt, humörsvängningar.

Har visserligen humör nu med, men allt annat har blivit bättre. De minskade visserligen risken att bli med barn och de tog bort mensvärk. Men jag skulle aldrig starta med dem igen.

Känner mig själv och min kropp mycket bättre nu. Jag skyller totalt på p-pillerna utan någon större vetenskaplig undersökning.

Kul att vi har nya anhängare förresten.

Är det någon som har exempel på bra mellanmål som är smidiga och nyttiga?? Har tröttnat på youghurt och frukt.

• Snowsee

Agga P:
    Förslag på mellanmål: Russin, en näve osaltade nötter, torkad frukt, knäckebröd med kalkon.:)

• Kiwin

Hejsan!
    Jag håller på å ska gå ner dem kilona jag la på mig när ja flyttade ihop med killen!

Jag brukar knapra på isbitar när jag e hungrig, det funkar, och dricka massor i vatten! Då försvinner hungern! Sedan så skaffade jag vovve för 6 månader sen så det blir många långpromenader varje dag :)

Sätt press på dig själv tvinga dig att träna minst tre ggr i veckan. Jag börjhade simma, sedan när jag fått upp flåset lite började jag springa och styrketräna, och enstaka spinningpass! Det är bara att tvinga sig ut, och drömma om dendära kroppen, se kilona framför sig rasa!

När det gäller mat så börja smått. Byt ut vanlig pasta och ris mot fullkorn. Käka frukt, bär och nötter istället för godis, sluta drick läsk och juice, det innehåller massor i socker. Mycket grönt på tallriken.
    Och ät regelbundet på fasta tider för att hålla igång fettförbränningen.

Om du är envis och håller ut i typ två veckor så försvinner sötsuget, och att käka nyttigt och träna blir till en självklarhet. Ta hjälp av vänner och sambo. Det är kul när man peppar varandra!

-lycka till-

• Stora A

Agga P
    Vad använder du istället?

Väntar på spänning på min träningsvideo!

Jag har ett superbra grönt te jag dricker när jag blir sugen, det dämpar verkligen, det heter "drakens gröna te", men om man bara behöver ngt att knapra på så är några osaltade nötter ganska bra... :)

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!